Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Golf IV Variant
    Rocznik
    2001

    Doblo - silnik 1,9 MultiJet. Czy bedzie pasował od Stilo, Punto, GP?

    Czesc

    Mam Doblo 1,9 multijet 120km z 2008 z nieszczesnym DPFem. Wczoraj zastukał mi silnik, prawdopodobnie na panewce. Naprawa jest nieoplacalna, szukam silnika. Pytanie:

    1. Czy bedzie pasowal od innych modeli Fiata (Stilo, Punto, GP)?
    2. Czym sie rozni JTD 1,9 od Multijet 1,9?
    3. Czy silnik z i bez DPF czyms sie od siebie róznia?

    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Ostatnio edytowane przez Artur-ntv ; 20-03-2019 o 21:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Goly slupek , przelozysz,aby dół byl dobry, osprzet ze starego i wszystko.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Golf IV Variant
    Rocznik
    2001
    Różnice miedzy jtd np ze Stilona a multijetem moim polegaja tylko na wtryskach? Czytalem, ze silniki roznia sie czujnikami wału korbowego i robi sie mały problem w przekladce...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Od siebie mogę dodać,ze silnik w m oim bravie 2,0 mjtd ,pracuje na jednym wtrysku od opla insigni...ktorego nie da sie "dopisac"programem .Tak juz od 2014r.Mialo się nie dac. A czujnik walka rozrzadu do fiata stilo "dopasowalem" od skody octavii,bo fiatowski ,koszt, ok 300zl, a od skody cos 35zl (nowy).Jeszcze kilka innych rozwiązan ,moglbym podac,ale zaraz odezwią sie "uczeni w pismie " i beda kręcic glowami...zrobisz jak uwazasz. Faktycznie ,naprawa jest nieoplacalna, przy cenie calych silnikow w stosunku do czesci zamiennych (silnikowych).Siedze w temacie zawodowo.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Golf IV Variant
    Rocznik
    2001
    Zatarł sie na 3 panewce. Czesto slysze, ze rozne silniki samochodowe/motocyklowe zacieraja sie na trzeciej. Ktos potrafi to wyjasnic?

    Chetnie wyslucham informacji o "patentach"

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przypadkiem nie zmieniales gatunku oleju w silniku? Znam gosci ,ktorzy ulegają reklamom i kupują do starych , uganianych diesli oleje z wlasciwosciami "myjącymi silnik". I jednemu panu w aucie z przebiegiem tylko 180kkm, wymylo kieszen z 2 tys.pln za naprawe turbiny i czyszczenie magistrali olejowej w silniku z nagaru i szlamu. Ja jestem gosciem "starej daty" i leje zawsze ten sam gatunek (jak wodke), do tej pory nigdy i nic sie nie zatarlo...sprzegla i dwumasy ,tez w oryginale.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Golf IV Variant
    Rocznik
    2001
    Nie wiem jaki olej byl wczesniej zalewany. Wlałem Motula 8100 dedykowany do silnikow z DPF.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To już blisko jestesmy...ten mój "znajomy" ,tez na Motulu zakonczyl jazde. Stwierdzono w jego aucie zatkanie przewodu olejowego smarujacego turbine, ktora pracowala bez smarowania przez kilka chwil i powiedziala papa! Oczywiscie ,na desce nie zapalila się lampka od spadku cisnienia oleju i gosc zobaczyl dopiero usterke w lusterku wstecznym(dymienie z rury na niebiesko).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Golf IV Variant
    Rocznik
    2001
    Komis w ktorym kupilem auto zobowiazal sie w ramach rękojmi naprawic silnik. Koszty dzielimy na pół. Ponoć to pewniejszy sposób niz wymiana silnika...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    13
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2007
    To ja napisze dla potomnych . Osobiście wstawiałem do mojego doblo multijet silnik z alfy 146 b2000(taki sie trafil akuratnie). Słupek identyczny otwory itp. ze starego silnika potrzeba
    Smok , miska olejowa , podpora półosi, mocowanie pompy wysokiego ciśnienia, termostat(inne wyprowadzenia) listwa wysokiego ciśnienia. Jesli ktos zostawia z "nowego" słupka pompę wysokiego cisnienia to trzeba kolo napedowe przełożyć .


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 16v CF3 - czy pasuje silnik ze Stilo
    Napisany przez krzysio4020 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-03-2017, 14:09
  2. silnik sie nie grzeje .... Punto II FL 1.3 multijet
    Napisany przez rudy150 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2016, 17:32
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-09-2013, 20:43
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-03-2013, 20:34
  5. Panda 1.1 a Punto 1.2 Czy pasuje silnik ?
    Napisany przez giecik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-10-2010, 13:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-silnik-1-9-multijet-czy-bedzie-pasowal-od-stilo-punto-gp-44106

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl