Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    fiat doblo maxi 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    doblo 1.9 jtd 2008 maxi zgrzyt podczas wrzucania wstecznego/ nadmierne parowanie szyb

    jak w temacie, przy każdym wrzuceniu biegu wstecznego ze skrzyni słychać zgrzyt, biegi do przodu wchodzą bez problemu. Sprzęgło łapie bardzo nisko więc trzeba je wcisnąć mocno do dechy, zrobiłem odpowietrzenie sprzęgła ale niestety ten zabieg nie pomógł, wsteczny zgrzyta.
    Problem nr 2 zaparowane szyby, 2 osoby w aucie i praktycznie wszystkie szyby zaparowane, czy to jest wina nadmiernej szczelności kabiny czy braku szczelności, boczne szyby w przedziale pasażerskim są przesuwne. nie mam zaślepek w gwintach mocowania relingów, czy jest szansa żeby w tensposób woda dostawała się do kabiny?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2013
    Skąd
    P-ce
    Postów
    13
    Auto
    doblo 1.2
    Rocznik
    2003
    Witam, podkręć nakrętke na lince ze 2 obroty, -sprawdz olej w skrzynce, -wrzucałeś może wsteczny w czacie toczenia się auta, zwłaszcza w czasie niskich temperatur?

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wsteczny nie jest biegiem synchronizowanym. Od zgrzyty się mogą zdarzyć. Po prostu staraj się wbijać ten bieg z maksymalnie wdepniętym pedałem sprzęgła oraz gdy stoisz.

    Co do parowania szyb. To sam wnosisz na sobie wilgoć, na ubraniu, butach, przez to że oddychasz no i taka pogoda Możesz ją zlikwidować tylko przez ogrzewanie szyb, a więc silnik się musi rozgrzać lub przez włączenie sprężarki klimatyzacji czyli po prostu klimy (o ile masz). Klimatyzacja nie działa jak pamiętam poniżej jakiejś temperatury. Tylko nie pamiętam jak niskiej (chyba ciut ponad 0C).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2012
    Skąd
    wroclaw
    Wiek
    48
    Postów
    8
    Auto
    ducato
    witam. u mnie to samo jesli chodzi o sprzeglo i powiem ci ze docisk i tarcza jest do wymiany, nie wysprzegla juz do konca stad problem ze wstecznym

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    fiat doblo maxi 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    kurde 80 0000 i sprzęgło do wymiany? czasem się uda bez zgrzytu wbić wsteczny, ale rzadziej niż ze zgrzytem, 1.9 multi ma dwu masę?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Tak, 1.9 ma dwumasę. U mnie kiedyś wysprzęglik padł i układ notorycznie się zapowietrzał i efekt był taki, jak opisujesz. Z tym że było widać, że ubywa płynu hamulcowego.

    A jak chodzi o parowanie szyb, to sprawdzałeś, czy nie masz nawiewów ustawionych na obieg zamknięty?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    fiat doblo maxi 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    odkryłem że da się wrzucić wsteczny bez zgrzytu ale muszę maksymalnie cisnąć drążek do prawej strony , może jakieś prowadnice między drążkiem a skrzynią się wyrobiły i przy normalnym sposobie zmiany biegów pojawia się zgrzyt.
    Co do nawiewów to mam ustawione na opcję zewnętrzną ale mam to auto od niedawna i być może coś jest w obiegu powietrza popierdzielone, kiedy używam spryskiwacza szyby w kabinie nic nie czuć, miałem kilka samochodów i zawsze po użyciu spryskiwaczy w kabinie było czuć zapach płynu. Kurde nawet nie wiem jak to sprawdzić. Trzy osoby w aucie i po kilku minutach wszystkie szyby mokre.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2015
    Skąd
    R-rz
    Wiek
    30
    Postów
    128
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    W moim modelu jest to samo. Płyn ze spryskiwaczy czasami czuć a czasami nie. Zastanawiam się czy nie padł wiatraczek przy chłodnicy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    fiat doblo maxi 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    a jaki związek ma wiatraczek przy chłodnicy z obiegiem powietrza w kabinie? Wydawało mi się że od nawiewu jest jeden wentylator sterowany z kabiny.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2015
    Skąd
    R-rz
    Wiek
    30
    Postów
    128
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    Mogę się mylić. Myślałem ze wiatraczek przy chłodnicy obsługuje nawiewy , ale wtopa

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    fiat doblo maxi 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Szyby opanowane, zacząłem się bliżej przyglądać suwakowi od recyrkulacji i stwierdziłem że przy włączonym nawiewie nie słychać momentu zmiany między obiegiem zewnętrznym a wewnętrznym. Miałem chwilę czasu czekając na żonę i przypadkiem pod ręką śrubokręt i czołówkę. Wsunąłem się pod schowek i zacząłem kombinować z nawiewami i recyrkulacją. Podczas przesuwania suwaka recyrkulacji było słychać że coś się tam w środku dzieje ale jakoś tak niezbyt śmiało. Odkręciłem zaślepkę filtra kabinowego wyjąłem filtr i włączyłem nawiew na 4 operując suwakiem od recyrkulacji aż poczułem chłodne powietrze z zewnątrz, na pełnych obrotach bez filtra wyraźniej słyszałem reakcję na zmianę obiegu powietrza. Zainstalowałem filtr , przejechałem około 80 km szyby nie zaparowały, każde użycie spryskiwacza powoduje emisję zapachu płynu w kabinie do dzisiaj nigdy nie czułem płynu po czyszczeniu szyb. Są dwie możliwości albo suwaczek od recyrkulacji nawala, albo filtr kabinowy był zainstalowany nie w tę stronę co trzeba (wydaje mi się że włożyłem go odwrotnie niż był zainstalowany)

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2015
    Skąd
    R-rz
    Wiek
    30
    Postów
    128
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    Trzeba przetestować


 

Podobne tematy

  1. Parowanie szyb w czasie jazdy i obieg zamknięty
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-01-2019, 17:08
  2. Fiat bravo 19.jtd Parowanie szyb
    Napisany przez gubi666 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-11-2013, 19:25
  3. podłokietnik i parowanie szyb bravo.
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-11-2012, 08:31
  4. Nadmierne Parowanie szyb tylnych
    Napisany przez Drago157 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2011, 20:40
  5. [skrzynia biegów] Zgrzyta podczas wrzucania 2 i 4
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 22:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

doblo zgrzyta wsteczny

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-1-9-jtd-2008-maxi-zgrzyt-podczas-wrzucania-wstecznego-nadmierne-parowanie-szyb-27267

doblo zgrzyta bieg

doblo zgrzytajacy wstecznyfiat doblo zgrzyta 2 biegdoblo 1.9multijet zgrzytanie biegu wstecznegoFiat Doblo zgrzyta wsteczny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl