Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    72
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1,9 Jtd
    Rocznik
    2002

    Doblo 1,9 JTD 2002 r turbina ze zmienną geometrią?

    Witam wszystkich!
    Mam problem z czujnikiem doładowania który wg FES powoduje zapalanie kontrolki awarii silnika. Czujnik wymieniony na nowy, kolektor wyczyszczony a kontrolka się dalej zapala. Zgodnie z informacjami znalezionymi na forum, zasugerowałem mechanikowi sprawdzenie czy dźwignia zmieniająca geometrię turbiny chodzi lekko a nawet wydrukowałem mu zdjęcie jak to wyglada na silniku. Na drugi dzień otrzymałem odpowiedź że u mnie nic takiego na silniku nie ma!
    Stąd pytanie: czy wszystkie silniki 1,9 JTD z tego rocznika miały zmienną geometrię turbiny? Jeśli była wersja bez zmiany geometrii, to co może powodować błąd cisnienia doładowania? Czy należy się tym błędem przejmować? Nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków jego pojawienia, silnik pracuje i przyśpiesza normalnie, jest bardzo żwawy, spalanie w normie. Będę wdzięczny za podpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 JTD Actual/SX
    Rocznik
    2002
    Ciekawy temat mam twojego blizniaka 101KM i robiłem regneracje turbiny mam najprostrzą z możliwych zmienna geometria to raczej MJTD ale poczekaj na wypowiedz kolegow

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zrób logi. Przeładowanie jest niezdrowe. Zobacz czy koło turbo masz charakterystyczą gruszkę. Jeśli jest, to pewnie masz zmienną geometrię.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    72
    Postów
    2
    Auto
    Doblo 1,9 Jtd
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Zrób logi. Przeładowanie jest niezdrowe. Zobacz czy koło turbo masz charakterystyczą gruszkę. Jeśli jest, to pewnie masz zmienną geometrię.
    Dziękuję za sugestię. Jesli "gruszka" to taki mała czarna puszka z węzykiem, to mam coś takiego. Chcę zrobić logi, ale FES mi sie zbiesił i nie chce nawiązać łaczności z silnikiem. Jak uda mi się go uruchomić, to zrobię i napiszę co wykrył.
    Póki co, sprawdziłem wężyk od "gruszki" i ruchomość dźwigni sterującej - wszystko sprawne.


 

Podobne tematy

  1. Komputer w Doblo 1,2 8V ( 2002 r. )
    Napisany przez xyz3 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-09-2014, 00:14
  2. doblo 2002 1.9d klima
    Napisany przez obi2 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-07-2014, 11:02
  3. Po ustawieniu zbierznosci/geometri znosi na prawa stronę...
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 08:46
  4. doblo fiat 1,6 16V 2002 nierówna praca na wolnych
    Napisany przez jazeck na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-06-2013, 10:47
  5. immobilizer Doblo 2002
    Napisany przez kamils234 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-02-2012, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

doblo 119 zmienna geometria

jaka turbina w doblo 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl