Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1.6 16V benzyna
    Rocznik
    2005

    doblo 1.6 nierĂłwna praca silnika na postoju

    Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem doblo 1.6 benzyna 2005. Niestety spotkało mnie parę przypadłości tego auta, silnik pracuje nie równo, zwłaszcza po rozgrzaniu. Obecnie objawia się to w ten sposób że wskazówka obrotomierza na postoju jest nieruchoma wskazuje 800obr. a silnik pracuje nie równo, wciskając bardzo powoli pedał gazu słychać że silnik zwiększa obroty ale wskazówka reaguje dopiero przy 1000obr. nieco powyżej wpada się na taki moment że wskazówka waha się pomiędzy 800 a 1100obr Uruchomiłem silnik na odłączonym map sensorze i po chwili spokojnej pracy efekt się nasila. Dodam że auto dużo pali jest mułowate, podczas przyspieszania, odwrotnie jest podczas choćby delikatnego cofnięcia nogi z pedału przyśpieszania czuć od razu wyraźne hamowanie. Mechanik sprawdzał czy gdzieś nie bierze powietrza i twierdzi jest ok. .Temat może podobny do innych tego rodzaju ale po zapoznaniu się stwierdzam że trudny więc zamieściłem, może mój opis kogoś naprowadzi lub ktoś miał taki przypadek i podpowie rozwiązanie.

    .........
    chciałbym dodać zaopatrzyłem się w interfejs i po wykonanu testu mam pytanie, jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym u mnie na postoju na wolnym biegu pływa w okolicy 450mbar w tym czasie obliczone jest od 40 do 60 mbar niższe widać to również na wykresie podczas jazdy, czytałem gdzieś ze dla tego silnika powinno być ok 340mbar, przepustnica była czyszczona, poza tym wyskoczył błąd P0420 związany z katalizatorem.
    Drodzy forumowicze od czego zacząć?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    42
    Postów
    39
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    Przetłumacz na polski swój post. Jak rozwiązałeś problem to napisz co było przyczyną.
    Obroty 660-700 są prawidłowe (bez klimy). 450mBar to tak niby optymalnie, chociaż wydaje mi się że podwyższone. 350?
    Wiele rzeczy...
    Wszystko wykonuj na spokojnie, nie na hura, dzień na każdy punkt i podpunkt ,jeśli jeździsz codziennie. Masz harmonogram na 4-5 dni:

    1.Lewe powietrze? Dobrze poszukaj, plak i inne tego typu nie działają na tym silniku - ręka, słuch, oko już prędzej.
    Sprawdź kolektor wylotowy czy nie jest popękany... Nic nie cyka? Nie ma czarnych kresek pod spodem (lusterko i lampka, lub kamerka endoskopowa).

    2. sondy - nie wiem jaki masz przebieg, ale w doblo sondy lecą po 100.000-150.000.
    -Wypnij obie, zobacz jak jeździ,
    -podepnij jedną zobacz jak jeździ,
    -odepnij jedną, podepnij drugą zobacz jak jeździ.

    3.Rozbierz przepustnicę (tam gdzie jest potencjometr delikatnie) przeczyść środkiem do czyszczenia potencjometrów, jak będzie lepiej albo gorzej - masz odpowiedź i na co trzeba zbierać pieniążki.
    Jaki przebieg, gdzie masz ECU silnika?!!!

    Żadnych błędów nie masz?!!!
    Ostatnio edytowane przez jazeck ; 02-10-2018 o 21:35

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1.6 16V benzyna
    Rocznik
    2005
    Przepraszam pisałem z telefonu nie wiedziałem że tak pochrzaniło czcionkę...
    A więc jeszcze raz
    Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem doblo 1.6 benzyna 2005. Niestety spotkało mnie parę przypadłości tego auta, silnik pracuje nie równo, zwłaszcza po rozgrzaniu. Obecnie objawia się to w ten sposób że wskazówka obrotomierza na postoju jest nieruchoma wskazuje 800obr. a silnik pracuje nie równo, wciskając bardzo powoli pedał gazu słychać że silnik zwiększa obroty ale wskazówka reaguje dopiero przy 1000obr. nieco powyżej wpada na taki moment że wskazówka waha się pomiędzy 800 a 1100obr Uruchomiłem silnik na odłączonym map sensorze i po chwili spokojnej pracy efekt się nasila. Dodam że auto dużo pali jest mułowate, podczas przyspieszania, odwrotnie jest podczas choćby delikatnego cofnięcia nogi z pedału przyspieszania czuć od razu wyraźne hamowanie. Mechanik sprawdzał czy gdzieś nie bierze powietrza i twierdzi jest ok. .Temat może podobny do innych tego rodzaju ale po zapoznaniu się stwierdzam że trudny więc zamieściłem, może mój opis kogoś naprowadzi lub ktoś miał taki przypadek i podpowie rozwiązanie.

    .........
    chciałbym dodać zaopatrzyłem się w interfejs i po wykonaniu testu mam pytanie, jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym u mnie na postoju na wolnym biegu pływa w okolicy 450mbar w tym czasie obliczone jest od 40 do 60 mbar niższe widać to również na wykresie podczas jazdy, czytałem gdzieś że dla tego silnika powinno być ok 340mbar, przepustnica była czyszczona, poza tym wyskoczył błąd P0420 związany z katalizatorem.
    Drodzy forumowicze od czego zacząć?

    dzięki jazeck za post odpowiadając napiszę co do tej chwili jeszcze zrobiłem a więc:


    ad.1 lewe powietrze było sprawdzane za pomocą pędzelka i benzyny nie wiedziałem że przy tym silniku nie zadziała, sprawdzałem czy nie uszkodzony nic nie widać już chyba tylko jego demontaż pozostał i oględziny, nic nie cyka, natomiast podłączyłem wakuometr w miejsce wężyka odmy (ten cienki za przepustnicą) co ciekawe po jej odpięciu zanim podłączyłem przyrząd nie wiele się zmienia choć powietrze tam zaciąga, sam wakuometr tam podłączony wskazuje 16 inHg co może oznaczać opóźniony zapłon, nie wiem z czym to wiązać bo w tym silniku zapłonem steruje komputer (oczywiści to robiłem na biegu jałowym)

    ad.2 przebieg mam 190 000, z rozpiętymi sondami nie jeździłem sprawdzę

    ad.3 przepustnicę oddałem do regeneracji model 48SMF5/A (zaprasowana razem z potencjometrem) jest lepiej podczas przyśpieszania natomiast podczas dojazdu do np krzyżówki często przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca i sprzęgła obroty spadają do 500-400 a dwa razy nawet zgasł (regeneracja 3 tyg temu) ECU też mam po regeneracji obecnie przeniesione z silnika i przymocowane do obudowy akumulatora, komp nie pokazuje błędów i nie pojawia się już błąd P0420 związany z katalizatorem

    pozostałe moje obserwacje z ostaniach dni to zauważyłem że jedna cewka brudzi górną część świecy (jej złącze wydaje) się także że coś z niej wypada bo miejsce wokół świecy jest zabrudzone czarnymi małymi skrawkami jakiegoś materiału, przenosiłem na inne świece i jest podobnie,
    poza tym ciśnienie w cylindrach to 16,5 bar (wszystkie niemal identycznie), myślę że to powoduje nagar chcę zrobić płukankę, i wymienić cewkę oprócz wykonania w/w jazd z rozpiętymi sondami, czy myślicie że to dobry kierunek?
    Świece już wymieniłem na zalecane w instrukcji
    Ostatnio edytowane przez tmktmk ; 20-10-2018 o 15:03

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Silnik 1.6 103 konie? Zmieniałeś w ostatnim czasie rozrząd? Możliwe że masz przestawiony o ząb lub kilka. Ten silnik jest na to bardzo wrażliwy. Mechanicy mają podróby blokad, które są niedokładnie wykonane i 80% posiadaczy 1.6 103 km ma problemy po wymianie.

    Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1.6 16V benzyna
    Rocznik
    2005
    Tak miałem zmieniany rozrząd, naczytałem się też o tym na forum, pojechałem do mechanika który rozrząd robił powiedziałem co i jak ale stwierdził że na pewno jest ok, więc pojechałem do innego żeby sprawdzić przedstawiłem sprawę usłyszałem że to jest ciężko znaleźć i nie będzie tego robił bo to trzeba dużo czasu, mówię wam łapy opadają, czytając ilu użytkowników ma z tym problem będę zmuszony sprawdzić jakoś sam muszę mieć tylko więcej czasu, mam manuale do tego ale tak jak pisałeś bez blokad oryginalnych trzeba będzie dostać się do zaworów... chyba że ktoś zna łatwiejszy sposób...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Jedź do ASO. W Krakowie płaciłem 200 zł za ustawienie.

    Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2018
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    40
    Postów
    66
    Auto
    Doblo Maxi 1,9 Panorma
    Rocznik
    2008
    Ustawienie rozrządu w 1.6 16v to faktycznie czynność przerastająca wielu mechaników w kraju nad Wisłą wszak potrzebny jest zestaw blokad do wałków i zegar do określenia GMP. Ten silnik na rynku jest od ponad 20 lat a dalej są ludzie co robią go na mazak albo znaki.
    Ja w prawdzie mam JTD-ka ale mam też Multiplę 1.6 16v CNG i przy wykorzystaniu dwóch ww. przyrządów robiłem rozrząd w ubiegłym roku, a poprzedni właściciel też miał z autem przeboje.

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał sholek Zobacz post
    a dalej są ludzie co robią go na mazak albo znaki.
    Blokady i zegar trzeba kupić albo wypożyczyć. Mechanicy z kategorii "dobrze bo tanio" nie wydają pieniędzy niepotrzebnie, a klienci walą do nich drzwiami i oknami ponieważ są jacy? Dobrzy bo Tani!

    Masz rację, diabli mnie biorą jak widzę co ci "fachowcy" potrafią wymodzić w starych i banalnie prostych (jak na dzisiejsze czas) silnikach. Zresztą co tam silnik, nieraz wystarczy otworzyć maskę po ich "naprawie" i już człowiek zaczyna się bać co będzie dalej!

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1.6 16V benzyna
    Rocznik
    2005
    Faktycznie wszystkie znaki wskazują na rozrząd, wczoraj w ASO opisałem objawy pracy silnika i pytałem o samo ustawienie rozrządu, muszę przyznać że podeszli do sprawy fachowo po przeanalizowaniu sprawy (uwaga - nawet kontaktu z producentem) otrzymałem telefon że na 99% rozrząd do ustawienia koszt 460zł

    sprawdziłem jeszcze prace sond lambda wg postu jazeck:

    na wypiętej za katalizatorem niemal bez zmian
    na wypiętej przed katalizatorem silnik tak przebiera że trzęsie całą budą podobnie na wypiętych dwóch sondach

    nie wiem czy u was też tak jest że po wypięciu za katalizatorem komputer zapisuje błąd ale nie świeci na desce check engine po wypięci pierwszej już świeci i dlaczego komp wywala tylko błędy grzałek sond a nic o braku sond w obwodzie?

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał tmktmk Zobacz post
    nie wiem czy u was też tak jest że po wypięciu za katalizatorem komputer zapisuje błąd ale nie świeci na desce check engine po wypięci pierwszej już świeci i dlaczego komp wywala tylko błędy grzałek sond a nic o braku sond w obwodzie?
    To wynika z zasady działania układu.
    Pierwsza sonda (przed katalizatorem) służy do badanie składu spalin, a pośrednio składu mieszanki paliwowo-powietrznej którą jest zasilany silnik (tzw AFR Sensor -> air fuel ratio sensor). Ta sonda jest niezbędna dla prawidłowej pracy silnika, dlatego jej wypięcie od razu powoduje włączenie kontrolki.
    Druga sonda (za katalizatorem) służy do oceny stanu katalizatora, w niektórych systemach nie tylko do tego.
    Komputer w pierwszej kolejności sygnalizuje awarię układu grzejnika sondy, ponieważ to jest rzecz którą "wie" praktycznie w momencie uruchomienia silnika. Komputer "nie wie" że sonda jest odpięta, bo napięcie na niej pojawia się dopiero po nagrzaniu (istnieją układy działające inaczej, nie ten przypadek więc pomijam). Błąd nieprawidłowej pracy sondy pojawia się dopiero po czasie, zależnie od ECU to może być od kilkudziesięciu minut do kilku dni (np 2-3-5 cykli roboczych silnika). A może być tak, że po wykryciu błędu układu zasilania grzejnika sondy komputer w ogólne nie będzie sygnalizować błędu związanego z niewłaściwymi napięciami (też chyba nie ten przypadek, ECU tych silników są raczej proste i nie robią niepotrzebnych rzeczy).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    6
    Auto
    Doblo 1.6 16V benzyna
    Rocznik
    2005
    Witam wszystkich.
    Trochę to trwało zanim uporałem się z rozrządem niestety to nie wszystko bo nieszczęścia chodzą parami, ale po kolei. Faktycznie w ASO potwierdzono przypuszczenia - rozrząd źle ustawiony. Muszę powiedzieć że auto po ustawieniu zyskało na mocy kultura pracy silnika wzrosła powiedzmy do 7 na 10 (o tym jeszcze za chwilę) myślę sobie sprawdzę ile pali i jak bierze olej w porównaniu z przed naprawy i opiszę rezultaty, niestety nie zdążyłem zrobić sensownego przebiegu i pojawił się błąd przepustnicy (razem z błędem katalizatora) aż w końcu auto wkręcało się max na 2000obr i nie dało się jechać. Wiele wskazywało na uszkodzenie ECU -brak impulsów do przepustnicy, wysłałem do naprawy - okazało się sprawne. Czytałem na forach o podobnych przypadkach z błędem przepustnicy, postanowiłem rozebrać przepustnicę na pierwszy rzut oka ok, ale podczas testowania korkowca zaczął się nagrzewać a im bardziej wzrastała temp. tym działał coraz gorzej (to tak w skrócie bo opierałem się też na pomiarach) sądzę że dlatego użytkownicy opisują że na zimnym działa ok. u mnie też tak było. Przepustnicę kupiłem używaną, zamontowałem i aż chce się jeździć kultura pracy silnika wzrosła do 9 na 10 może dlatego że ma 700obr a gdzieś czytałem że powinno być 750obr? Natomiast na interfejsie obroty oczekiwane i silnika niemal identyczne niewielkie wahania obrotów silnika w zakresie kilku obr. Oleju już widzę że bierze mniej, ile dokładnie w przeliczeniu na km trudno powiedzieć, jak to zimą dużo w korkach z tego powodu nie ma sensu pisać też o spalaniu. Podsumowując jeżeli macie przepustnicę 48SMF5 nie traćcie jak ja kasy na regeneracje, różnice są niezauważalne a pomogło na 2mc-e dodatkowo odwróciło moją uwagę w poszukiwaniu prawdziwej przyczyny.

    Przestój auta wykorzystałem aby pooglądać je od spodu, poprzedni właściciel wymienił wydech - zamiennik o oznaczeniach z przeznaczeniem do diesla czy powinienem go wymienić?
    poza tym jest mokro przy wałku dźwigni wybierania biegów, chodzi mi o ten który połączony jest z dolną linką dźwigni biegów, czy ktoś może robił i we co jest potrzebne oprócz uszczelki o nr 40004800? czytałem o tym na forum punto ale nie wiem czy będzie to samo, no i czy niczego się nie przestawi w skrzyni po wyjęciu wybieraka?
    i jeszcze jedno poci się trochę przy filtrze oleju czy mogły puścić uszczelki pod śrubą która mocuje wspornik filtra? może ktoś miał podobnie?


 

Podobne tematy

  1. Seicento 1.1 - nierówna praca na postoju
    Napisany przez mazgod na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-12-2018, 00:04
  2. Nierówna praca po założeniu filtra powietrza
    Napisany przez Uthinu na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-07-2018, 22:31
  3. punto 2 1.2 16v nierĂłwna praca silnika
    Napisany przez sirsikor na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-11-2017, 19:51
  4. Doblo Kopci na wstecznym i na postoju
    Napisany przez sizar na forum Doblo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-09-2015, 22:09
  5. [silnik] Problem z uruchamianiem silnika po 7-8 h postoju.
    Napisany przez pchmielinski na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 06-08-2012, 22:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-1-6-nieralwna-praca-silnika-na-postoju-42007

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl