Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    42
    Postów
    39
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002

    doblo 1,6 16v silnik i kontrolki głupieją

    Głównie jazdą po mieście, (1,2,5,8km, kilkanaście razy dziennie odpalany pojazd). Może źle robię adaptację? Elektryka? (13,6-14V na odpalonym). Zbyt agresywna jazda? (to raczej przesada, po prostu aktywna).
    Zarówno pb i lpg. Założę się że problem jak zwykle BŁACHY, a przysparzający OGROMNE kłopoty... Trzeba go tylko zlokalizować... ;P

    Od dwóch tygodni mam problem z odpaleniem - immob. czasami nie puści pompy, jak puszcza to zazwyczaj z 2-5 sek opóźnieniem (odkąd mam auto to opóźnienie często się pojawia). Nie wiem czy to normalne taka zwłoka... Ostatnio ze cztery razy po 10 min.kombinowania...
    Kontrolka oleju ze 3 razy przy innych odpaleniach pojazdu gaśnie po nie wiem... minucie...
    Jak nie puści immob. to oczywiście tylko kręci..
    Kontrolka kluczyka, lub silnika czasami się zapali przy odpalaniu, czasami podczas jazdy... (sprawdzałem oba kluczyki).
    Ciężko wyczuć kiedy co się dzieje. Silnik czasami często przez jakiś czas, przy zmianie biegów wchodzi na większe obroty na sek o 1-1,5 tys.obr.
    Pojazd skacze jak kangur, lub nie ma mocy...

    Przez to ostatnio brakuje mi bardzo zwykłej linki łączącej pedał gazu. Uczucie jakby silnik próbował żyć własnym życiem...
    Przy ruszaniu dodaje gaz płynnie wysprzęglając jednocześnie, nagle brak mocy jakby dziura w pedale gazu...
    Po kasowaniu błędów OK, odpala od ręki, nawet mocy przybywa...!!!
    Do godziny kolejne błędy i znów coraz więcej ciekawostek... Czasami zaczyna chodzić idealnie na jakiś czas, ale np.CZEK się świeci...
    Mam odczyt z kasowania błędów ecu z dwóch dni (jak coś jutro mogę dać kolejną listę, bo ledwo wyjechałęm po 2km CZEK zabłysł)
    Jeśli to ważne: wymieniłem 2 nowe żarówki dzień po dniu biedronkowe tydzień żyły?, CB harry II rozprogramowało mi się(w bmw nigdy!):

    [SIZE=1]ECU ISO Code: 0D 07 19 01 83
    2013-11-12 19:55:56
    CONNECTED TO:
    FIAT DOBLO' (TYPE 119) 1.6 16V
    Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
    --------------------------------------------------------------

    Kod ISO: 0D 07 19 01 83
    Numer rysunku FIAT: 55191134
    Numer sprzętu: IAW5NFHW103
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 2617P35M
    Wersja oprogr.: 0000
    Numer homologacji: 5NFT2
    Data zaprogramowania: 03/16/2005

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0230 - Pompa paliwa
    Fuel Pump Primary Circuit.
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    2: U1600 - Immobilizer
    Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
    Possible causes:
    1) key non original or broken
    2) ignition coil antenna disconnected or damaged
    3) Electronic key ECU supply
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
    3: P0638 - Przepustnica elektroniczna (obwód el.)
    Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    4: P1684
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    5: P1121
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    6: P1122
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    7: P1687 - Przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
    The electically actuated throttle system has a defect, shown by the following numbers:
    1 = Throttle return spring
    2 = Throttle return spring
    3 = Generic
    4 = Back-up mode (the ECU substitutes the throttle signal with a pre-set value)
    5 = Plausibility
    6 = No learned values
    7 = Track 1 idle learned value
    8 = Stop learning
    9 = Track 2 idle learned value
    10 = Throttle driving by self-compensation
    - Check the system wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
    - Inspect the actuator motor as well as the system for not being mechanically stuck or sticky. PLEASE NOTE: moving the throttle by hand may set code(s)
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
    8: P1686
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów

    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Kasowanie konfiguracji samochodu
    WYKONANE


    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
    WYKONANE


    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: Brak kodów błędów
    Brak kodów błędów wykrytych przez ECU[/SIZE]
    __________________________________________________ ______________________DRUGI ODCZYT.........

    [SIZE=1]ECU ISO Code: 0D 07 19 01 83
    2013-11-13 18:21:38
    CONNECTED TO:
    FIAT DOBLO' (TYPE 119) 1.6 16V
    Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
    --------------------------------------------------------------

    Kod ISO: 0D 07 19 01 83
    Numer rysunku FIAT: 55191134
    Numer sprzętu: IAW5NFHW103
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 2617P35M
    Wersja oprogr.: 0000
    Numer homologacji: 5NFT2
    Data zaprogramowania: 03/16/2005

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P1684
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    2: P1687 - Przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
    The electically actuated throttle system has a defect, shown by the following numbers:
    1 = Throttle return spring
    2 = Throttle return spring
    3 = Generic
    4 = Back-up mode (the ECU substitutes the throttle signal with a pre-set value)
    5 = Plausibility
    6 = No learned values
    7 = Track 1 idle learned value
    8 = Stop learning
    9 = Track 2 idle learned value
    10 = Throttle driving by self-compensation
    - Check the system wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
    - Inspect the actuator motor as well as the system for not being mechanically stuck or sticky. PLEASE NOTE: moving the throttle by hand may set code(s)
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
    3: P0230 - Pompa paliwa
    Fuel Pump Primary Circuit.
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    4: U1600 - Immobilizer
    Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
    Possible causes:
    1) key non original or broken
    2) ignition coil antenna disconnected or damaged
    3) Electronic key ECU supply
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów

    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
    WYKONANE


    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
    WYKONANE


    [/SIZE]
    Ostatnio edytowane przez jazeck ; 14-11-2013 o 01:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    42
    Postów
    39
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    Ostatecznie nagle na skrzyżowaniu przestał reagować na pedał gazu. Dojechałem max 30km/h do warsztatu... tam masa błędów. Później po ruszeniu po kilku sekundach gasł i z trudem odpalał...

    Problem zdiagnozowany... Uszkodzony komputer silnika - ECU. Po naprawie na razie pierwsze 4 godziny jest nadzwyczaj normalnie... Jak nigdy... aż dziwnie się czuję, do tego brak koloru pomarańczy i czerwieni na desce... :/ :p
    Kluczyk - pompa startuje natychmiastowo - chyba jak nigdy...
    Jeśli coś się zmieni - napiszę...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2021
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    32
    Postów
    1
    Auto
    golf variant
    Rocznik
    2010
    skoro mowa o immobilserach czy jest ktoś w stanie mi doradzić jak zamontować dodatkowy? Zakupiłem poniższy:
    https://www.proxima.pl/produkt/immobiliser-1cm/

    albo podesłać namiary na jakiegoś fachowca w zachodniopomorskim?


 

Podobne tematy

  1. silnik do fiornio/doblo
    Napisany przez slonik na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2013, 09:12
  2. silnik air bag doblo jtd 105km 2005
    Napisany przez mk701 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-03-2013, 13:42
  3. Wycieraczki mi głupieją?
    Napisany przez yoyo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 13-09-2010, 22:17
  4. [silnik] Doblo 1.9JTD
    Napisany przez extremmeee na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-10-2009, 17:03
  5. [silnik] Marycha nie odpala. Nie świecą się kontrolki...
    Napisany przez maciejka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-09-2009, 14:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak mocy doblo1.6

fiat p1684

fiat P1684 error

bledy fiat doblo 1.6 p1121

what is the throttle system on a fiat doblo

kasowanie inspekcji doblo 1.6 2002

fiat silnik 1 6

p1121 fiat doblo

kontrolki fiat doblo 1.6 16v

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-1-6-16v-silnik-i-kontrolki-glupieja-21655

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl