Głównie jazdą po mieście, (1,2,5,8km, kilkanaście razy dziennie odpalany pojazd). Może źle robię adaptację? Elektryka? (13,6-14V na odpalonym). Zbyt agresywna jazda? (to raczej przesada, po prostu aktywna).
Zarówno pb i lpg. Założę się że problem jak zwykle BŁACHY, a przysparzający OGROMNE kłopoty... Trzeba go tylko zlokalizować... ;P
Od dwóch tygodni mam problem z odpaleniem - immob. czasami nie puści pompy, jak puszcza to zazwyczaj z 2-5 sek opóźnieniem (odkąd mam auto to opóźnienie często się pojawia). Nie wiem czy to normalne taka zwłoka... Ostatnio ze cztery razy po 10 min.kombinowania...
Kontrolka oleju ze 3 razy przy innych odpaleniach pojazdu gaśnie po nie wiem... minucie...
Jak nie puści immob. to oczywiście tylko kręci..
Kontrolka kluczyka, lub silnika czasami się zapali przy odpalaniu, czasami podczas jazdy... (sprawdzałem oba kluczyki).
Ciężko wyczuć kiedy co się dzieje. Silnik czasami często przez jakiś czas, przy zmianie biegów wchodzi na większe obroty na sek o 1-1,5 tys.obr.
Pojazd skacze jak kangur, lub nie ma mocy...
Przez to ostatnio brakuje mi bardzo zwykłej linki łączącej pedał gazu. Uczucie jakby silnik próbował żyć własnym życiem...
Przy ruszaniu dodaje gaz płynnie wysprzęglając jednocześnie, nagle brak mocy jakby dziura w pedale gazu...
Po kasowaniu błędów OK, odpala od ręki, nawet mocy przybywa...!!!
Do godziny kolejne błędy i znów coraz więcej ciekawostek... Czasami zaczyna chodzić idealnie na jakiś czas, ale np.CZEK się świeci...
Mam odczyt z kasowania błędów ecu z dwóch dni (jak coś jutro mogę dać kolejną listę, bo ledwo wyjechałęm po 2km CZEK zabłysł)
Jeśli to ważne: wymieniłem 2 nowe żarówki dzień po dniu biedronkowe tydzień żyły?, CB harry II rozprogramowało mi się(w bmw nigdy!):
[SIZE=1]ECU ISO Code: 0D 07 19 01 83
2013-11-12 19:55:56
CONNECTED TO:
FIAT DOBLO' (TYPE 119) 1.6 16V
Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: 0D 07 19 01 83
Numer rysunku FIAT: 55191134
Numer sprzętu: IAW5NFHW103
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 2617P35M
Wersja oprogr.: 0000
Numer homologacji: 5NFT2
Data zaprogramowania: 03/16/2005
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0230 - Pompa paliwa
Fuel Pump Primary Circuit.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: U1600 - Immobilizer
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
3: P0638 - Przepustnica elektroniczna (obwód el.)
Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
4: P1684
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
5: P1121
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
6: P1122
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
7: P1687 - Przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
The electically actuated throttle system has a defect, shown by the following numbers:
1 = Throttle return spring
2 = Throttle return spring
3 = Generic
4 = Back-up mode (the ECU substitutes the throttle signal with a pre-set value)
5 = Plausibility
6 = No learned values
7 = Track 1 idle learned value
8 = Stop learning
9 = Track 2 idle learned value
10 = Throttle driving by self-compensation
- Check the system wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
- Inspect the actuator motor as well as the system for not being mechanically stuck or sticky. PLEASE NOTE: moving the throttle by hand may set code(s)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
8: P1686
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Kasowanie konfiguracji samochodu
WYKONANE
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
WYKONANE
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: Brak kodów błędów
Brak kodów błędów wykrytych przez ECU[/SIZE]
__________________________________________________ ______________________DRUGI ODCZYT.........
[SIZE=1]ECU ISO Code: 0D 07 19 01 83
2013-11-13 18:21:38
CONNECTED TO:
FIAT DOBLO' (TYPE 119) 1.6 16V
Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: 0D 07 19 01 83
Numer rysunku FIAT: 55191134
Numer sprzętu: IAW5NFHW103
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 2617P35M
Wersja oprogr.: 0000
Numer homologacji: 5NFT2
Data zaprogramowania: 03/16/2005
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P1684
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P1687 - Przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
The electically actuated throttle system has a defect, shown by the following numbers:
1 = Throttle return spring
2 = Throttle return spring
3 = Generic
4 = Back-up mode (the ECU substitutes the throttle signal with a pre-set value)
5 = Plausibility
6 = No learned values
7 = Track 1 idle learned value
8 = Stop learning
9 = Track 2 idle learned value
10 = Throttle driving by self-compensation
- Check the system wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
- Inspect the actuator motor as well as the system for not being mechanically stuck or sticky. PLEASE NOTE: moving the throttle by hand may set code(s)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
3: P0230 - Pompa paliwa
Fuel Pump Primary Circuit.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
4: U1600 - Immobilizer
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
WYKONANE
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych
WYKONANE
[/SIZE]