Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005

    doblo 1.6 16v 2005 problemy / ECU / diagnostyka ELM 327

    Dzień dobry Panowie.. po wielu latach wróciłem do fiata. ponad 20lat temu cc sporting..
    teraz jako samochód roboczy ( budowa domku) zakupiłem fiata doblo 1.6 2005 rok
    po paru tygodniach jazdy przypomniały mi się bolączki fita czyli kontrolka check

    Mam zatem pare pytań

    1) czym najlepiej diagnozować ? używam elm 327 bt którego z powodzeniem używam jimny 2011 i tucson 2020.
    2) jaki soft ? czym najwięcej wyciągnę informacji ? używałem do tej pory Torque i SC viewer do Jimny


    Czy lm 327 jest kompatybilny z tym samochodem ? pytam dla tego że miałem dwie przygody z tym interfejsem w połączeniu z Fiatem
    1) po podłączeniu i zostawieniu wpiętym na pare dni, po otworzeniu samochodu i próbie odpalenia licznik nie wskazywał żadnych danych 0 przebieg total byl wyświetlany ale przebieg dzienny godzina a nawet poziom paliwa nie był wyświetlany - nie dało się uruchomić samochodu - po wyjęciu interfejsu wszystko ok
    2) podczas diagnostyki po paru minutach gdy silnik pracował a ja patrzyłem Torque licznik przygasł i skasował się dystans i spalanie i .

    to co na tą chwile mnie trapi

    1) błąd 2 sondy P0420

    dziś po wizycie na myjni

    P1121
    P1220
    P0638


    ecu przeniesione na ścianę grodziową .... przez poprzedniego właściciela

    jakieś sugestie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    134
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Diagnozuje programem MultiEcuScan lub starszym FiatEcuScan. Wersja darmowa spokojnie obsłuży ECU silnika. Jak go zainstalujesz i połączysz się to przy kodzie błędu masz jego szczegółowy opis, czego on dotyczy.

    Kabla używam ELM 327, ale od firmy viaken, ponieważ ten chłam z alledrogo nie zawsze chce się łączyć, lub sprawia problemy z samym OBD. Pytanie jaką wersję ELM 327 Ty posiadasz.

    Jeśli ECU był ruszany, to sprawdziłbym dorobioną wiązkę oraz kostki. Możliwe że dostała się wilgoć, lub przewody zaśniedziały i już nie przewodzą. Ciężko stwierdzić co było kombinowane po samym stwierdzeniu "ecu przeniesione na ścianę grodziową .... przez poprzedniego właściciela". Możliwe że naciągnął tylko wiązkę, możliwe że ją przedłużał. Fakt że usterki pojawiają się po myjni czyli zawilgoceniu instalacji może wskazywać że problem jest ze stykiem kostek w samym ECU.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    zainstalował multiecuscana.. jednak mm problem aby podłączyć kabel lm327 1.3a nie mogę go prawidłowo zainstalować na win 10.
    co do kodów błędów - wiem co oznaczają

    dziś doszła kolejna zabawa

    wsiadam do doblo - odpala - - obroty faluja.. ruszam gasnie i nie odpala

    zgasiłem zacząłem dociskać przewody do ecu i przepustnicy

    odpalam - gasnie -

    torque pokazuje P0105 i U1600

    odpiąłem aku. poczekałem, odłączyłem ecu przedmuchałem i odpiąłem MApa przedmuchałem piny.. złożyłem nadal to samo.. pali i gaśnie , na prze gazówce wróciłem na miejsce parkingowe

    zgasiłem.. popiołem lma na BT - i torquem skasowałem błędy .. odpalił i pracuje

    WTF4

    co do wiązek..
    na bank jest zrobiona nowa wiązka od wtryskiwaczy
    ecu było naprawiane w Ciechanowie w firmie vayer.pl w lipcu 2020.. oczywiście poprzedni właściciel nic nie wie. nic nie robil.. ehh


    btw ten lm327 na BT ewidentnie gryzie sie z CANem i zegarami.


    pytanie. od czego jest i dokąd idzie przewód podciśnienia z kolektora dolotowego ( wpięty koło mapa) idzie dalej kolo wiązek aż na dół pod korektor
    Ostatnio edytowane przez vqsoft ; 01-03-2021 o 15:51

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    udało mi sie zainstalować MES na jednym laptopie.
    zrobiłem wykres sond lambda i wykres kata otwarcia przepustnicy w zależności od pozycji pedału przyspieszenia


    o ile sondy wg mnie pracują prawidłowo tak coś nie tak dzieje się z przepustnica
    mianowicie przy utrzymaniu stałego zadanego położenia gazu przepustnica lekko plywa.

    chciałem zrobić skasowanie auto adaptacji przepustnicy - ale niestety system mi na to nie pozwolił. pisał że nieprawidłowe warunki.

    jak to powinienem przeprowadzić ?
    Ostatnio edytowane przez vqsoft ; 01-03-2021 o 20:05

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    134
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Zaczynasz chyba na zgaszonym silniku, odpalasz, przegazowujesz ze 3 razy i gasisz. Czekasz 10 s i odpalasz znowu.
    Opis z Klubu Fiata Stilo: "Kasujesz (błędy) programem, gasisz odpalasz i pika błąd (check) cały czas, nie ruszając auta zostawiasz odpalony nie dodając gazu aż zagrzeje się silnik do pionu ( 90 stopni) po tym 2-3 "prze-gazówki" i przestaje wariować, gasisz i po ponownym odpaleniu możesz już jeździć."

    Z tego co pisałeś o tych cyrkach które się dzieją przy ruszaniu wiązkami:

    "zgasiłem zacząłem dociskać przewody do ecu i przepustnicy, odpalam - gasnie -, torque pokazuje P0105 i U1600
    , odpiąłem aku. poczekałem, odłączyłem ecu przedmuchałem i odpiąłem MApa przedmuchałem piny.. złożyłem nadal to samo.. pali i gaśnie , na prze gazówce wróciłem na miejsce parkingowe
    ,zgasiłem.. popiołem lma na BT - i torquem skasowałem błędy .. odpalił i pracuje"

    Wychodzi na to że problemy są gdzieś przy pinach komputera. Po dociśnięciu i pokasowaniu błędów lepiej chodzi. A jak potencjometr przepustnicy i pedału gazu wygląda? Próbowałeś oczyścić styki i ślizgi?
    Ostatnio edytowane przez sta1416 ; 02-03-2021 o 08:59

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    na ta chwile jadac do pracy zrobiłem auto adaptacje przepustnicy..

    przeczyściłem map sensor..

    po adaptacji przepustnicy zniknął "lag" który miałem w momencie odpuszczenia gazu.

    wieczorem odpalał ładnie

    rano wsiadam odpala i gasnie.

    na ecu żadnych błedów

    po przy gazówce załapał i dojechał do pracy

    mam wrażenie że pali jak smok mimo ze na kompie pokazuje srednią 10l

    wykresy sond jak ponizej. wg mnie ok a kat też wydaje się "sprawny"

    co sadzicie ?dla czego wiec czesto blad P0420 kontrolka katalizatora ?
    Ostatnio edytowane przez vqsoft ; 03-03-2021 o 08:46

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    sondy.PNG
    wykres 2 sond po rozgrzaniu - 70st chyba przyblokowany termostat
    Ostatnio edytowane przez vqsoft ; 03-03-2021 o 18:30

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    wracając z pracy tocząc sie po osiedlowych drogach zauważyłem jedna ciekawą sprawę.

    położenie przepustnicy potrafi skoczyć do kąta ok 6000 st

    nie wywala cheka ale taka sytuacja sie zdarza
    Załącznik 39909

    podejrzewam że coś jest z potencjometrem na przepustnicy

    -ktoś ten temat przerabiał ? samo czyszczeniem przepustnicy od strony gardzieli nic nie da. trzeba dorwać sie do środka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    134
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Może spróbuj podmienić całą przepustnicę ze sprawnego. Zobaczysz przy okazji co pokazuje MES.

    Temperatura na pewno jest zła. Albo termostat, albo czujnik do ECU. Zacząłbym od tego.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    pomału skłaniam sie do odesłania ecu do fachowca.
    Wczoraj znowu smaochod odpalil i gasl
    wyplulo blad czujnika cisnienia w kol dolotowym
    testowałem kable sa ok
    odczyt z czujnika na zgaszonym silniku z podpietą wiązką to blisko cisniania atmosferycznego.. bez wiązki jest b male.

    po kilku próbach uruchomienia - odpala nie gasnie i ma wolne obroty
    sam juz nie wiem

    co do temperatury - wymienie termostat. bo na postoju temp osiaga polowe skali i na MES jest ok 90st
    gdy jade jest 70 wiec termostat stoi


 

Podobne tematy

  1. Doblo 2005 - Dpf
    Napisany przez GregorDE na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-02-2021, 11:02
  2. Doblo 2005 - Dpf ciag dalszy
    Napisany przez GregorDE na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2021, 16:11
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-04-2014, 20:36
  4. Fiat Doblo 1.6 2005 MEGAMOS RES
    Napisany przez Yurez na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-01-2013, 16:33
  5. Fiat Doblo Cargo 2005
    Napisany przez TomSOnWWA na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-06-2012, 14:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455doblo-1-6-16v-2005-problemy-ecu-diagnostyka-elm-327-a-48445

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl