Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2009

    1.9 JTD; 2009 r.; 105 KM - problem z kołem pasowym wału

    Witam
    Mam problem z kołami pasowymi wału korbowego. Wystarczają mi na pół roku, rok w przebiegach to będzie 8 do 15 tyś. km.
    Może ktoś się z takim problemem spotkał?
    Druga rzecz: wg ePER powinienem mieć kółko z grubą piastą: https://allegro.pl/oferta/kolo-pasow...08-13077240219 (przykład)
    a mam zamontowane i dale montuję takie: https://allegro.pl/oferta/kolo-pasow...35-13077326319
    Może w tym problem? Te koła są zamienne?
    Najlepszego na Sylwestra życzę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Nikt? Nic? Słyszałem że koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych to jedna z typowych awarii.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mialem stilo i bravo na tych kolach pasowych,silniki o znacznych przebiegach i nigdy zadnych problemow.Propnuje kupic uzywke (oryginal) z innego modelu np. stilo lub bravo i przetestowac?! To co podales w linkach, to wg. mnie podróbki.Na tym portalu oferują tego najwiecej...
    ps.Grubosc tez ma znaczenie i nie moze byc "jakakolwiek" , bo pasek bedzie nie "osiowy" z innymi kolami, napinacz, alternator, klima?! Co bylo w oryginale?
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 05-01-2023 o 23:09

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Co bylo w oryginale?
    To pojazd z 2009 roku, któż to wie co było w oryginale. Pierwsze kolo wymienił mi serwis na Corteco, nie wiem co tam siedziało wcześniej. Ja przećwiczyłem INA i Conti. Teraz kupiłem Impergom (Original Imperium; nr 10235) firma włoska, ojczyzna Fiata. Zobaczymy ile wytrzyma.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Ufam,ze sprawdzali "stan" pozostalych elementow napędu,czy wszystko jest "osiowe" i nie ma jakiegoś "bicia",Moze jest cos nie tak z kolem zamachowym? Zaiste ciekawy przypadek?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Wymieniałem nie tak dawno kompletne sprzęgło, razem z dwumasą, nie hałasowała, ale miała luz promieniowy, poszła do chińskiej huty. Koła pasowe wyglądają dobrze.
    Problem zaczął się od "świerszcza" pod maską. Metodą eliminacji wykluczałem poszczególne elementy. Koła pasowego wału nie wiedziałem jak zdiagnozować - wymieniłem na nowe. Rolka prowadząca paska i napinacz nowe lub prawie nowe - sprawne. Koło sprężarki klimy obraca się luźno, ale cicho. Jestem w kropce, mam stetoskop i wychodzi mi że "świerszcz" siedzi w alternatorze. Koło pasowe alternatora wymieniane jakieś pół roku temu, ale wirnik obraca się luźno ze słyszalnym szumem łożysk. Możliwe to?

    Jak wymienić alternator? Wyrwać półoś prawą i tamtędy? Wystarczy półoś czy wykręcać też jej wspornik?
    Ostatnio edytowane przez wrc69 ; 07-01-2023 o 15:47

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Eee,to juz grubo bylo? Alternatora nie wyciągalemz tego silnika (dostep jest tragiczny).W innych fiatach z tym silnikiem wyrywali górą(demontaz podszybia).Ktos tu na forum , odkrecal poduszke silnika i opuszczal silnik.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    7
    Auto
    Doblo 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    W eLern wszystko jest. Trzeba wyjąć prawą półoś, odkręcić górną śrubę alternatora i wyjąć ją, poluzować dolną śrubę alternatora. Odkręcić i wyjąć górny wspornik alternatora - 2 śruby i wspornik półosi - 4 śruby. Alternator wychodzi dołem przez miejsce gdzie był wspornik półosi. Montaż w odwrotnej kolejności. Wymiana alternatora zajęła mi wczoraj ze 3 godzinki.
    Samochód jeszcze w proszku, bo wymieniając poduszkę górną lewego McPhersona okazało się że amortyzator padaczka. Muszę kupić amortyzatory przednie i wymienić.
    Reasumując: zasugerowałem się tym kołem silnika a "świerszczem" był alternator, skończone łożyska, luźno obracał się wirnik ze słyszalnym szumem, luz poprzeczny wirnika ze słyszalnym postukiwaniem. Alternator wymieniony na nowy - taki sam Denso 105A. Stary alternator sobie zregeneruję i położę na półkę.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2022
    Skąd
    Francja
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam serdecznie.
    Czy może któryś z panów rzucić okiem na mój temat z hałasem przy napinaczu paska bo mam podobny problem i nie wiem za co się brać.
    Serdecznie pozdrawiam

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zdejmij pasek, pokrec recznie rolkami.Powinno byc cicho.Jakiekolwiek szmery na którejs rolce mogą wskazywac na jej wymiane.Na altku masz kolo ze sprzeglem, tez mozesz sprawdzic,moze "szumią" lozyska w alternatorze? Obejrzyj sam pasek ,moze jest popekany,ma oberwane rowki, to do wymiany.Moze tez "halasowac" sprezarka od klimy,tez nie zaszkodzi sprawdzic.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2022
    Skąd
    Francja
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Dziękuję za podpowiedź
    Braval.
    Co prawda nie liczę na jakieś cuda co do mojego auta z przebiegiem 336 000 ale się sprawdza - nie bierze oleju, dobrze pali w zimne temperatury , nie pali duzo, nie ma wycieków czyli jak na ten wiek i przebieg to dobrze..
    A tego typu wymiany i koszty to raczej normalka...
    Pilnuje wymiany oleju jeżdżę na ulepszonym paliwie i naprawdę jest dobrze..

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2022
    Skąd
    Francja
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Doblo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Jest.
    Problem rozwiązany - koło pasowe miało luzy na gumie od wyrobienia i wskutek sinych , nieregularnych bić obciążało pasek a ten powodował bicie na napinaczu.
    Nierówna praca koła spowodowała ocieranie krawędzi koła o blok silnika i było dużo pyłu metalowego - mini opiłków...
    Alternator ok.
    Koło pasowe od SKF założyliśmy i silniczek jak zegarek szwajcarski chodzi .
    Pzdr


 

Podobne tematy

  1. spalanie fiorino 2009
    Napisany przez bartek_p na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-12-2021, 15:24
  2. Problem z drganiami na kierownicy Fiat Baravo II,2009
    Napisany przez FiatQueen na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-03-2021, 14:07
  3. Ducato 2.3 96 kW 2009 rok
    Napisany przez LUPEK na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2017, 22:31
  4. Bravo 1.6 16v problem z kołem pasowym
    Napisany przez panixir na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 30-10-2014, 16:52
  5. Fiat Scudo 1.6 JTD 2009
    Napisany przez pavelkrosno na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-02-2014, 09:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-4551-9-jtd-2009-r-105-km-problem-z-kolem-pasowym-walu-51301

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl