Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2024
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2006

    1.3 Multijet- długo odpala na zimnym, szarpie, wysokie spalanie

    Cześć wszystkim 🙂
    Kupiłem niedawno Fiata Doblo Cargo 1.3 diesel multijet 75km. W samochodzie miało być wszystko mechanicznie zrobione tzn wymieniony czujnik ciśnienia listwy wtryskowej, pompa paliwa po regeneracji, wtryski po regeneracji itp.
    Niestety z każdym następnym dniem coraz mniej ufam temu wszystkiemu 😉
    Przytoczę problemy.
    Jak autko jest zimne to zapala dopiero po dobrych 5 sekundach i do momentu zagrzania moc jest mniejsza (trzeba dodać dużo gazu aby ruszyć, bo zgaśnie). Mam wrażenie, że przy ruszaniu na zimnym trochę nim szarpie i czuć czasami woń paliwa w kabinie. Jak silnik się zagrzeje to pali od strzała i jeździ teoretycznie normalnie, ale też nie mam porównania z innym takim silnikiem.

    Drugi problem to duże zużycie paliwa. Zatankowałem ostatnio za 150zl, a więc ok 23-24l i dałem radę przejechać 200km..
    Spalanie więc wychodzi w granicach 11-12l/100km.
    Podłączyłem się moim MultiDiag Pro+ i błędów brak, ale okazało się, że wtryski nie były zaprogramowane. Zaprogramowałem je. Po przejechaniu 100km chciałem sprawdzić korekty wtryskiwaczy, ale pokazuje korektę tylko wtryskiwacza nr1. Nr2, nr3, nr4 stoją rowniutko na 0 i ani drgną.
    Po korekcie wtrysku nr1 wnioskuję, że nie ma się najlepiej. Załączam filmik na Youtube z programu diagnostycznego na zimnym silniku:
    https://youtu.be/JF-CMjUFNzo?si=L1EPVZbGBxjN02rW
    Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak z tym samochodem?
    Czemu nie pokazuje korekty trzech wtryskiwaczy? Czytałem, że te sterowniki czasami nie mają takich funkcji, ale wtedy by chyba nie pokazywało korekty wtrysku nr1?
    Pozdrawiam,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kupiles auto z "troche" umeczonym silnikiem. Sprawdz przeplywke, zawor EGR, korekty na wtryskach, podkladki pod wtryskami (czy nie ma tam paliwa).Moze uszkodzony masz powrot z wtryskow i paliwo leci w swiat?! Stad takie spalanie.Na razie tyle .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2024
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2006
    Wiem, że te autko jest umęczone. Pokusiłem się, bo cena była atrakcyjna i przede wszystkim blacha jest zdrowiutka jakby był garażowany od nowości 🙂
    Co do tematu to dzisiaj nastąpił mały przełom. Okazało się, że wąż gumowy za przepływomierzem jest pęknięty przy wejściu do silnika i to dosyć mocno. Poprzedni właściciel skleił go taśmą, ale taśmą nie wytrzymała. Zamówiłem nowy i czekam z niecierpliwością na dostawę do sklepu. Myślę, że ten wąż powodował różne wartości na masie powietrza mierzonego i zadanego, które są widoczne na filmie. Może to być winowajcą takiego spalania?


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-01-2022, 21:31
  2. Bravo II 1.6 MultiJet 120KM - wysokie spalanie
    Napisany przez Kapitan_Pazur na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-12-2018, 10:17
  3. 2.0 Multijet ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez richardo na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2016, 23:15
  4. Bravo 1.9 MultiJet 120KM - wysokie spalanie
    Napisany przez Rayner28 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 16-08-2015, 08:13
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2015, 19:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl