Viaken OBD II
ELM 327
Ja tak w Lanosie odczytywałem za pomocą biurowego spinacza na złączu ALDL [emoji2][emoji16]
Co do Bodzia, on zagłębia temat dużo czytając na dany temat zanim zrobi o tym artykuł. Kiedyś nawet ze mną konsultował elektryczne sprawy. Ogólnie robi fajną robotę, jeżeli chodzi o podstawową obsługę samochodów i elektryki domowej. Ma swoich wiernych subskrybentów i jakiś grosz na tym zarabia, ale czasem błędy też popełnia (jak każdy z resztą)
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Witam.Kolejna moja wizyta na diagnostyce po wymianie przepustnicy i takie kody błędów. Autko jedzie aż miło , ale komunikat , check engine i parę razy zniknął pedał gazu!!!!
Gość podpiął kompa i sądzę ,ze to dobra diagnostyka. Wchodził gdzie chciał z programem i wreszcie powiedział ,ż eto NIE WINA PRZEPUSTNICY!!!
Oto błędy , jakie skopiowałem :
P1153- zawór sterowania przepustnicy , ogranicznik dolny
P1621 - Uszkodzenie sterownika ECU usterka wewnętrzna
P0121 - Czujnik położenia przepustnicy/ czujnik położenia pedału
P2101- Przepustnica elektryczna ; regulacja położenia klapy
P1161 - Położenie przepustnicy -zezwolenie.
Jakieś podpowiedzi??
https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9258
Jedna uwaga: program Lexia (diagnostyka Citroen) pokazuje te same kody błędów co skaner fiatowski, ale z innymi objaśnieniami. To nie są duże różnice, ale w niektórych przypadkach mogą być mylące.Może komuś pomoże ten sposób wyeliminowania błędów P1153, P1160, P1161 w silnikach benzynowych 1.8 i 2.0 16V koncernu PSA związanych m.in. z pracą przepustnicy.
Posiadam Citroena C5 2.0 16V, silnik EW10A, w którym często borykałem się z ww. błędami, z irytującym komunikatem âdepollution system faultyâ, nierówną pracą silnika, ograniczeniem jego obrotów do ok. 2000 przy braku mocy i reakcji na pedał gazu. Najczęściej pojawiał mi się błąd P1153, a z nim nie zawsze pozostałe. Samochód musiałem zatrzymać, zgasić silnik, włączyć i mogłem jechać dalej, ale często ponowne uruchomienie nie pomagało. âDepollution system faultyâ, co gorsza kilka razy skutkował komunikatem âengine management system faultyâ, silnik gasł całkiem i trudno go było uruchomić. Błąd P1153 może być związany z nieprawidłową pracą przepustnicy i w moim przypadku tak było. Najczęściej pojawiał się w wilgotnych warunkach atmosferycznych, szczególnie zimą. Błąd ten pojawiał się przy naciskaniu pedału gazu, przy stałej prędkości samochód jechał poprawnie, wystarczyło, że redukowałem biegi i znowu problem.
Problem rozwiązał mój mechanik od instalacji LPG (przy okazji polecam Pana Michała z Przemyśla, serwis na ul. Bukowej). Za pierwszym razem (październik 2017) pod odczytaniu błędów za pomocą Lexi zaproponował przeczyszczenie przepustnicy (u mnie Siemens VDO) i jej adaptację, co pomogło na jakiś czas. W zimie problem powrócił. Za drugim razem (luty 2018) mechanik zaproponował wymianę wtyczki zasilającej przełącznicę, którą podejrzewał już za pierwszym razem, ale nie chciał od razu ingerować w wiązkę elektryczną. Diagnoza mechanika to źle łącząca się z przepustnicą wtyczka, a więc spadki napięcia szczególnie przy wilgotnym powietrzu. Zauważył ten problem z podobną przepustnicą w Renault. Zaproponował więc mi (nie pierwszemu) zastosowanie dodatkowej innej ze zdemontowanych z instalacji LPG (jak widać można zaprojektować dobrze wtyczkę). Podłączył ją następująco: kable z jednej strony przylutował bezpośrednio do pinów przepustnicy, odpowiednio je izolując i hermetyzując (jakiś silikon), kable z drugiej strony przylutował wszywając się do wiązki oryginalnej wtyczki, którą nie odciął. Przepustnicę można więc bezproblemowo odłączać (widok na zdjęciu).
Od lutego 2018 nie miałem nigdy (odpukać) błędów P1153, P1160, P1161, komunikatów âdepollution system faultyâ, ani jeszcze gorszego âengine management system faultyâ. Myślę, że mechanik skutecznie rozwiązał problem.
Mam nadzieję, że te rozwiązanie nie jednemu pomoże. W razie pytań można się ze mną skontaktować na Prive i ewentualnie poinformować, czy też pomogło.
hej. podpowie ktoś jakie kable kupić aby móc w pełni zdiagnozować Fiata Grande Punto 2009 rok przy użyciu MES 4.0?
dzięki bardzo rozumiem, że tego za 149 nie da się taniej ogarnąć?
Może się i da, ale pamiętaj że nie jest to inwestycja na jeden raz. Lepiej kupić coś sprawdzonego. Nawet jakby trzeba było chwilę poczekać by coś odłożyć.
zamówione nie o to chodzi, po prostu to auto dziewczyny i do każdego wydatku muszę ją trochę przekonać niedawno kupiła to auto więc budżet lekko nadszarpnięty. Pozdrawiam
Nie ma co żałować. Viaken to sprawdzona marka. Ja kupiłem poprzednią wersję v2 za 99 zł. Działa bez zarzutu.
Italians Do It Better
Witam,
jaki kabel do Doblo Cargo Maxi 263 z silnikiem 1.4 t-jet. Produkcja 10.2014 ??
Cześć ma ktoś ecuscan pod win 10
Panowie to mój pierwszy kontakt z diagnostyką i niestety mam mieszane uczucia.
MES 4.0 Cracked - po wciśnięciu Skanuj wyszukuje tylko moduł (czy jak to tam fachowo nazwać) silnika. Łączy poprawnie, są błędy. Niby OK. Działa
Jednak na adapterze 1 przelatuje i nic nie wyszukuje.
MES 3.9.1 Cracked - wyszukuje kilka modułów, ale silnika opisanego wyżej już nie, a to co chyba mnie najbardziej interesuje. Nie chce łączyć z wyszukanymi modułami, np. ABS.
Białorusini, Włosi (skąd pobierałem MES) raczej wszyscy zadowoleni i nie widziałem raczej problemów, a tu takie rozczarowanie.
ELM327v3 od Viakena, adapter 1 też.
Fiat Bravo '07, 1,4 16V Turbo.
W czym może być problem?
Zamierzam kupić GP 1.2 lub 1.4. Wszyscy polecacie:
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v...scan-2014.html
https://viaken.pl/pl/adapter-do-inte...can-typ-3.html
Jednak co z https://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-...tyku-obd2.html ?