Witam,

Chciałbym podzielić się z wami moim problemem i jego rozwiązaniem z systemem Blue&Me.

PROBLEM:
Pewnego razu po próbie podłączenia telefonu do systemu okazało się, że jest to niemożliwe. Wyglądało to jakby system się normalnie zawiesił.

- mruganie licznika kilometrów
- brak reakcji przycisków na kierownicy odpowiedzialnych za sterowanie Blue&Me (działają w przypadku sterowania radiem głośniej/ciszej, zmiana częstotliwości)
- brak reakcji portu USB po włożeniu pendriva (zasilanie nie reagowało, brak zaświecenia diody zasilania)
- logo Blue&Me pojawia się po włączeniu zapłonu

WYKONANE CZYNNOŚĆI:


- odłączenie ujemnego bieguna na 10 minut a nawet 30 minut
- próba aktualizacji Blue&Me (żadna reakcja)

Nic nie pomagało



ROZWIĄZANIE:


Wiedziałem iż problem jest ten do rozwiązania ponieważ stało mi się to już drugi raz. Jednak za pierwszym razem pojechałem do ASO i za 100zł (chcieli 200 zł) Blue&Me został naprawiony. Jako odpowiedz poinformowano mnie, że system został tylko zaktualizowany (nie bardzo w to wierzyłem).
Podenerwowany zaistniałą sytuacją postanowiłem samemu się za to zabrać. Zakupiłem interfejs ELM 327, na naszym forum znalazłem instalkę Multiecuscan 2.2 i podjąłem się próbie odblokowania systemu Blue&Me. Początki były ciężkie chociażby jak interfejs nie chciał się podłączyć (problemem był rezystor 120Ω), program diagnostyczny nie wykrywał poprawnego portu USB. Lecz przejdę do sedna.

Po podłączeniu się poprzez Multiecuscan moim oczom najpierw ukazało się kilka błędów, których próba usunięcia nie do końca skutkowała:
- U1707 Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) :nie usunęło
- B10AA Sterowanie konfiguracji PROXI : usunęło

Załącznik 18477

Podłączałem się odpowiednio do wszystkich modułów i kasowałem błędy jeżeli były możliwe do usunięcia. Następnie podłączyłem się do
CAN Setup/PROXY Alignment Procedure i moim oczom ukazało się że Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) jest REMOVED

Załącznik 18478

więc postanowiłem zrobić tzw Procedurę osiowania PROXY

Załącznik 18479

po jej wykonaniu okazało się że Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) został na stałe usunięty z modułu CAN Setup.
Co prawda licznik przestał mrugać lecz co z tego jak Blue&Me nadal nie działał. Postanowiłem ponownie spróbować odłączyć ujemny biegun akumulatora na 20 minut i ponownie połączyć się programem diagnostycznym aby zobaczyć co się stało. Przypuszczałem że po tym manewrze system Blue&Me się porządnie zresetuje lub będę pędził do ASO. Odczekałem poprzez ponowne odpalenie samochodu aż system się poustawiał i podłączyłem ponownie program diagnostyczny. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) znów się pojawił w ustawieniach lecz znów pojawiły się inne błędy. Przeprowadziłem ponownie przegląd wszystkich modułów i usuwanie wszystkich napotkanych błędów. Następnie znów przeprowadziłem Osiowanie PROXY i po tych czynnościach mogłem znów cieszyć się sprawnym systemem BLUE&ME.

Oto cała procedura mojego udanego zakończenia walki z systemem Blue&Me