Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010

    Analiza parametrow Doblo 2010 1.6MJ 103HP

    Witam,
    Moj pierwszy post wiec z gory dziekuje wszystkim, ktorzy przyczynia sie do rozwiazania problemu.
    Prosze o pomoc w diagnozie problemu wg parametrow na zdjeciach i filmiku.

    Pacjent - Doblo 2010 1.6 multijet Eleganza,wersja UK. 93tys mil/ok 150tys km

    Autko kupione od magikow, ktorzy wymienili rozrzad, ustawili po znakach na pasku i dziwili sie ze ciezko palil. Byl przestawiony o 1 zabek. Teraz wszystko poprawione. Rowniez frezowane bylo gniazdo wtryskiwacza nr 2(zalewal), po jego wymianie, gdyz bylo porysowane, teraz wtrysk nr 2 siedzi na nieco grubszej podkladce. Nowe uszczelniacze na wszystkich wtryskach- brak przeciekow.
    Auto odpala OK, jednakze gdy zimny chodzi nierowno, telepie nim kilkanascie sekund, dymi na jasnoszaro, po czym obroty sie uspokajaja na okolice 850. Na drodze gdy zimny jest tragedia, brak mocy, stukanie jakby z wtryskiwaczy i chmura szarego dymu jak na filmie ponizej, gryzace spaliny- cos jakby z mieszanka paliwa. Swiece sprawne, przekaznik sprawny.
    Auto mialo czyszczony egr, byl zaklejony syfem, rowniez rura od EGR jest teraz czysciutka. Auto jest po pelnym serwisie-oleje,plyny,filtry itp.
    Gdy sie rozgrzeje to na drodze w miare sie zbiera, choc czuc ze ma 'dziury' w mocy oraz przy depnieciu gazu czasami slychac delikatne stukanie, jakby wtryskiwacze... Posiadam tez Doblo 1.9jtd 2003, ktore zbiera sie lepiej niz to z 2010r.
    Obroty na rozgrzanym pozostaja w okolicach 850, moim zdaniem powiiny byc w ok 780. Rowniez dodanie gazu na postoju, powoduje ze obroty ida do gory po czym spadaja i silnik telepie buda przez 1-2s i zaraz wraca do normy. Spalanie wg kompa pokazuje w miare(ok 7lt mieszane) niestety nie wyjezdzilem nim wystarczajaco km aby okreslic jednoznacznie ile dokladnie pali
    Zalaczony filmik pokazuje parametry na rozgrzanym silniku:

    https://youtu.be/QL3YbjkiBiM

    Tutaj zdjecia parametrow
    1611073530326.jpg
    1611073648183.jpg

    Pozdro
    Andrzej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,037
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wtryskiwacze do roboty...Zrób probę przelewową.Widzę ,ze masz cisnienie paliwa realne wieksze i niż oczekiwane, ponad 25 bar. Czy na cieplym silniku ,jak gwaltownie przyspieszasz, wywala blad silnika?
    Jaki masz typ wtryskiwaczy ,chodzi mi o symbol 0445 110.... Problem jest tego typu,ze te wtryskiwacze w silnikach tej generacji ,są kiepskiej jakosci, wytrzymują do 150 tys,km. Znam ten problem bo walczylem z tematem w silniku 1,3 jtd , fiata 500L z 2013r. Wymienilem jeden wtrysk jakos jesienią ub. roku i już mi córka zglasza ,ze "telepie" po zapaleniu na zimnym, po chwili ustaje i jest ok. Sypie się nastepny wtrysk.??? Temat jest delikatny , bo ceny wtryskow zaczynają się od 650zl /szt...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Wtryskiwacze do roboty...Zrób probę przelewową.Widzę ,ze masz cisnienie paliwa realne wieksze i niż oczekiwane, ponad 25 bar. Czy na cieplym silniku ,jak gwaltownie przyspieszasz, wywala blad silnika?
    Jaki masz typ wtryskiwaczy ,chodzi mi o symbol 0445 110.... Problem jest tego typu,ze te wtryskiwacze w silnikach tej generacji ,są kiepskiej jakosci, wytrzymują do 150 tys,km. Znam ten problem bo walczylem z tematem w silniku 1,3 jtd , fiata 500L z 2013r. Wymienilem jeden wtrysk jakos jesienią ub. roku i już mi córka zglasza ,ze "telepie" po zapaleniu na zimnym, po chwili ustaje i jest ok. Sypie się nastepny wtrysk.??? Temat jest delikatny , bo ceny wtryskow zaczynają się od 650zl /szt...
    Wtryski są Boscha 0445110300, nie wywala checka po dociśnięciu gazu, w sumie to nie wywala żadnych błędów. Dziś zrobiłem test przelewowy jak na zdjęciu. Wychodzi ze 1 i 3, leja jak wściekłe, w porównaniu do 2 i 4. Te pojemniczki mają 125ml, tyle wylało w 2 minuty testu na rozgrzanym silniku...
    Ciśnienie paliwa jest faktycznie większe od zadanego, może pompa HP poprostu jest sprawna, ilość powietrza jest też większą od zadanego i to mnie zastanawia skąd jest ten odczyt, bo może gdzieś jest nieszczelność na dolocie...1611149422999.jpg

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,037
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Uuuu! Te dwa walą,az milo.Przelewają gorą ,jak gadaja spece od "CR". Moga sie zatykac dysze wtryskiwaczy, stad roznice w cisnieniu paliwa. Mozna dac wtryski do czyszczenia,Cos pomoze i to najtansza opcja w naprawie. W moich autkach, cisnienie paliwa"zmierzone i oczekiwane" jest podobne, korekty ok.
    W temacie powietrza ,moze byc problem z przeplywomierzem.. Sprawdz jeszcze czujnik cisnienia w kolektorze ssacym.
    PS. W temacie wtryskow ,mozesz zapodac cos do paliwa i zrobic im kurację czyszczącą, jakis "mocniejszy " preparat na 4-5 zbiornikow ON.Moze się obyc bez wyciągania wtryskow i "regeneracji"

    To paliwo to nasze ,chyba? W Anglii, chyba estra nie dodają tyle?
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 20-01-2021 o 18:42

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Uuuu! Te dwa walą,az milo.Przelewają gorą ,jak gadaja spece od "CR". Moga sie zatykac dysze wtryskiwaczy, stad roznice w cisnieniu paliwa. Mozna dac wtryski do czyszczenia,Cos pomoze i to najtansza opcja w naprawie. W moich autkach, cisnienie paliwa"zmierzone i oczekiwane" jest podobne, korekty ok.
    W temacie powietrza ,moze byc problem z przeplywomierzem.. Sprawdz jeszcze czujnik cisnienia w kolektorze ssacym.
    PS. W temacie wtryskow ,mozesz zapodac cos do paliwa i zrobic im kurację czyszczącą, jakis "mocniejszy " preparat na 4-5 zbiornikow ON.Moze się obyc bez wyciągania wtryskow i "regeneracji"

    To paliwo to nasze ,chyba? W Anglii, chyba estra nie dodają tyle?
    Dzieki Braval,

    Zamowilem juz dwa regenerowane wtryski po £90 za szt z PF Jones, najtansza i najpewniejsza opcja z gwarancja. Same koncowki kosztuja ok £50 za szt. Mam je dostac do poniedzialku wiec po montazu napisze co i jak.
    Lalem juz STP do diesla, ale widocznie kwestia lezy w nieszczelnosci wtryskow a nie ich zapchaniu. Paliwko jest z UK Shella
    Czujnik cisnienia w kolektorze byl czyszczony razem z EGR, zastanawiam sie czy nie sciagnac kolektora, bo po tym syfie co znalazlem w EGR i rurze to masakra. Auto bylo wczesniej jezdzone w firmie i jakto w firmie- jak pali i jedzie to jest OK...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,037
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    U nas za takiego wtryska "nowke" wolają od 600zl/szt. Koncowki Firada ,chodzą od 150zl/szt. Z tym kolektorem to jak chcesz się grzebac, brudna robota. Wszystkie te diesle fiata i nie tylko maja upaprane kolektory, ekologia, opary z odmy turbina pcha dalej + sadza z EGR i syf gotowy.Jeszce jak dawali w "palnik", to efekty widac . Ceny bogate...ale to zjednoczone królestwo.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2021
    Skąd
    UK
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2010
    Witam ponownie,

    2x Wtryskiwacze wymienione, widac ze trzymaja korekty rowno. Natomiast dymienie na jasnoszaro pozostaje gdy silnik jest zimny. Rowniez po jezdzie probnej (auto przegazowane pozadnie) wywalilo CHECKa z kodem P0488- EGR i tryb awaryjny do 2000RPM.
    Zauwazylem rowniez ze auto ma 'dziure' w obrotach, do biegu 3 wszystko w miare ok, od biegu czwartego auto powyzej 3000rpm ma problemy z przyspieszaniem, jakby chcialo jechac ale gdzies cos hamuje. Bede jeszcze sprawdzal szczelnosci po kolei na weekend. Oto link z zalaczonym filmikiem po wymianie wtryskow. Jesli cos zauwazycie nie tak to prosze o wskazowki. Aktualnie obstawiam EGR, pojdzie chyba zaslepka na probe.
    https://www.youtube.com/watch?v=gp-2rINDbb4
    Pozdrawiam
    Andrzej


 

Podobne tematy

  1. Poradnik Temperatura zew i tempomat Doblo 2010
    Napisany przez metis na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 09-12-2024, 08:28
  2. Analiza logów doblo 1,3 jtd
    Napisany przez matiio na forum Doblo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-02-2017, 15:38
  3. Rozstaw śrub fiat doblo 2010
    Napisany przez miki001 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-03-2016, 22:57
  4. Fiat Doblo nowy 2010 - Czy ktos juz cos wie?
    Napisany przez leoo na forum Doblo
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 10-01-2015, 14:56
  5. Kosz na akumulator do Doblo 2010
    Napisany przez lukk na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-07-2013, 16:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl