Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree3lubi to!
  • 2 przez morcmarc
  • 1 przez morcmarc

Temat: Złącze czujnika ABS. Gdzie jest  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008

    Złącze czujnika ABS. Gdzie jest

    Witam. Mam od jakiegoś czasu choinkę z brakiem abs esp itp itd. Po sprawdzeniu wyszło C1040 - brak sygnału prawe przednie koło. Wczesniej błąd był losowy - potem coraz częściej losowy aż do ciągłego.
    Podejrzewam uwaloną wtyczkę od czujnika ABS. W którym miejscu szukać złączki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    43
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Przy amortyzatorze jest mocowanie kabla i tam jest wtyczka. Nie chcę zapeszać ale jeżeli oczyszczenie wtyczki nie pomoże, całkiem możliwe że masz przetarty lub uszkodzony kabelek w pobliżu piasty.. A to już wymiana łożyska.. Pochrzanione rozwiązanie...

    Tapatalknięte z Hujaweja

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Masakra. Od czujnika jest krótki kabel. Odciąłem wtyczkę od strony samochodu (zostawiając na razie wtyczkę od czujnika).
    Zrobiłem na wsuwki i wsunąłem do czujnika. - MES pokazuje dalej C1040 - brak sygnału.
    Pomyślałem sobie - że zewrę styki ze sobą - dalej jest brak sygnału - powinien się zmienić na zwarty.
    Wniosek nasuwa mi się że gdzieś jest dalej walnięty kabel. idzie gdzieś za plastikowe nadkole.
    Gdzieś wyczytałem że na jednym pinie jest 12V - sprawdzać każdy pin z masą. U mnie na każdym jest nic.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Poszukałem w elearn i znalazłem schemat:
    Załącznik 39316
    Ze schematu wynika że linie czujnika K071 połączone są z gniazdem 7 i 8 w centralce abs esp.
    Ze schematu widać że czujniki od tyłu auta mają po drodze dwie złaczki.
    Przednie czujniki wg schematu powinny być podłączone bez żadnych złączek po drodze.
    Wpadłem więc na pomysł. Mając odcięte przewody od czujnika - wziąłem jednożyłowy przewód. Połaczyłem jeden koniec z jednym przewodem od wiązki do czujnika tak aby łatwo podłączyć multimetr na ciągłość. Odłączyłem gniazdo od centralki abs i kolejno drugą sondą miernika na którą nakręciłem drut spawalniczy 0,8mm aby w dziurki wlazł - prześledziłem wszystkie styki i co?
    Zarówno jeden przewód i drugi przewód czujnika nigdzie we wtyczce od centralki ABS nie występują. Obydwa przewody przetarte gdzieś po drodze? takie combo?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Witam.
    Oglądam na YT Motobiede i to co mówi o włoskich inżynierach to szczera prawda.
    Jestem po wstępnych bojach. Probldmu co prawda jeszcze nie naprawiłem ale wiem co i jak.
    Po krótce. Jak pisałem - odciąłem wtyczkę ale przy kablu idącym od samochodu. Nie ciąłem wtyczki od czujnika bo krótki kabel to raz a po dwa nie miałem pewności gdzie jest dokładnie zonk.
    Po odcięciu wtyczki i ściągnięciu izolacji - elastyczna - gruba izolacja. Widok o to taki.
    kable_001.jpg

    Widać żyła dość gruba - solidna.
    Zrobiłem więc tak.

    Wziąłem przewód jednożyłowy. Skręciłem z jedną żyłą kabla - i podłączyłem pod multimetr. Druga sonda multimetru do gniazdka i szukanie gdzie będzie ciągłość. Wpierw jeden i potem drugi. Używałem drutu spwalniczego jako sondy we wtyczce.

    wtyczka_drut.jpg

    Nic - cisza. Nie dawało mi to spokoju i rozebrałem wtyczkę idącą do pompy abs. Obydwie żyły uwalone?

    Jakie było moje zdziwienie że kable wg moich wyliczeń nie były tam gdzie powinny.
    Nikt tego nie zmieniał - bo przecież działało ale ten kto rysował schemat - rysował go chyba z opowieści.

    numeracja.jpg

    Widać na zdjęciu gdzie jest 2 a gdzie 26. Wydawać by się mogło iż będzie 2 3 4 5 6 i tak dalej kolejno licząc piny pompy.. No nie tak do końca.
    Wg schematu z elearn czujnik jest na stykach 7 i 8
    Wychodzi na to iż Włosi liczyli sobie styki osadzone. Pustych nie liczyli

    Tak to faktycznie wygląda.

    wtyczka_kolejnosc.jpg

    Wg elearn kabel od czujnika do pompy idzie w całości i kolory we wtyczce się pokrywają.
    wtyczka_kable__001.jpg

    Jutro będę drutował.
    Zastosuje przewód OnPD 3x1 w gumowej osłonie (przewód do przemysłu). Dorobie wsuwki żeńskie do czujnika ABS. We wtyczce od pompy odetnę przewód ok 10cm od wtyczki i złączę na krótko. Jak zadziała to pokombinuje jak puścić podszybiem (mniej więcej wiem jak puścić) aby wyjść dołem i przypiąć obok starego kabla.

    Masakra. Obydwie żyły gdzieś szlag trafił.
    Drutowanie będzie jutro konkretne. Mam nadzieje że uda się.
    Ostatnio edytowane przez morcmarc ; 03-12-2020 o 23:04
    Capsel i franekbp lubią to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Naprawione. Zadrutowałem kablem OnPD oczywiście próba na mrozie jak kabel się zachowuje a z doświadczenia jako elektryk wiem że ten przewód długo wytrzyma.
    Zrobiłem wsuwki, dałem rurki na wsuwki i wsunąłem do czujnika abs. Całość zakleiłem taśma pcv a na to tekstylną. Taśmę tak uformowałem aby pasowała do uchwytu na amorze. Dodatkowo trytytka.
    Zrobiłem zapas na skręcanie koła i puściłem kabel obok starego kabla. Odkręciłem nadkole i wpuściłem na podszybie (tam gdzie filtr kabinowy) Oryginalne kable idą pod podszybiem - tam jest jak gdyby podwójna blacha. Wiązka idzie wewnątrz. Puściłem przewód podszybiem - uważając na silniczek i mechanizm wycieraczek .
    W okolicach serwo wywierciłem w plastikowej grodzi otwór tak że wyszedł prawie nad pompą.
    Widać u mnie dwa kable się skończyły. Zastawiam się gdzie dokładnie się uszkodziły oba przewody.
    Tak o to wygląda na dole.
    __20201204_171005.jpg

    __20201204_171010.jpg

    __20201204_171023.jpg
    bob96 lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    43
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    No kolego szacun. A pytanie jak one się uszkodziły i mnie ciekawi.. W razie czego wiadomo, że to ogarniasz i może ktoś będzie kiedyś potrzebował Twojej pomocy..

    Tapatalknięte z Hujaweja

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    Naprawione.
    Brawo Ty
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Jeśli oryginalnie te przewody są w wiązce podszybia to wcale się nie zdziwie jeśli tam mogły po prostu przegnić. Jeśli odpływy będą niedrożne to tam zbiera się breja zgniłych liści a wiązka jest wtedy w niej, dlatego ważne by raz na jakiś czas przepchać odpływy i wyczyścić z tej brei podszybie.
    Ostatnio edytowane przez manic ; 05-12-2020 o 18:18

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Pokazywałem że są to dość grube przewody, na pewno grubsze niż 60% użytych w aucie. Z grubą izolacją (obstawiam silikonowe - odporne na warunki typu mróz, giętkie ze względu na pracujące zawieszenie - choć mogę się mylić z tym silikonem). Wg dokumentacji i naocznie widzę iż są to przewody w jednym kawałku. Idą one wiązką z kierunkiem bocznym i resztą elektryki. itp itd. Akurat to przestało działać? Reszta widzę działa Obydwa przewody umarły ? Reszta działa ? Co prawda serwisówkę sprawdzałem od przedliftowej. Do poliftowej mam po eng ale też sprawdziłem i schemat jest ten sam. Co prawda kolory kabli na schematach to zupełnie coś innego, więc jedynym wytłumaczeniem jest to iż być może włoskim inżynierom się gdzieś dało złączkę po drodze i umarła. na ile rękę włożyłem to wszystko szło w całości a co dalej? Innego wytłumaczenia nie mam na fakt iż przestało to działać.
    Zalane a nie było bo regularnie czyszczę odpływy.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-04-2018, 03:21
  2. fiat brava - gdzie jest obd? gdzie szukać?
    Napisany przez kawkaman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-09-2015, 19:35
  3. Gdzie jest USB?
    Napisany przez Deimosa na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-11-2014, 19:54
  4. Gdzie jest immobilizer ?
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 08-10-2012, 09:15
  5. gdzie jest dmuchawa
    Napisany przez polacco na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-03-2012, 16:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zlacze-czujnika-abs-gdzie-jest-47967

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl