Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009

    Zgrzyt/haczy na drugim biegu - jakie mam opcje? Synchronizator?

    Witam. 3,5 roku, 60 tys km od remontu skrzyni biegów zaczęło się zgrzytanie na 2 biegu. Przy niskich obrotach jest ok, ale przy redukcji z 3, albo nawet przy dynamicznym przyspieszaniu i przejściu z pierwszego biegu słychać zgrzyt. Podwójne wysprzęglenie niczego nie zmienia.
    Czy to jest bezwzględna kwalifikacja do demontażu i remontu, czy mam jakieś szanse odsunąć remont w czasie, poprzez wymianę oleju w skrzyni, ewentualnie dolewkę ceramizera?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    cóż - oplowska skrzynia znowu mówi papa, spróbuj dolać trochę oleju. o ile dobrze pamietam instrukcja opla zaleca zalanie skrzyni 2,5 ltr oleju co jest za małą iloscia, prawidłowo powinno yć 3 ltr. jest na ten temat masa postów w necie. ale dolewka nie rozwiąze problemu, trochę go zmniejszy

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jak zgrzyta to już tylko cud
    Możesz sprawdzić działanie linek i wlać olej AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 ale to raczej już jak aspiryna na raka
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    spróbuj dolać trochę oleju
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    wlać olej AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90
    dzięki za podpowiedzi. Dolać na zasadzie dolewki, czy wymiany całkowicie?
    I czy da się jakoś sprawdzić poziom oleju w skrzyni, żeby nie wlać za dużo?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    dzięki za podpowiedzi. Dolać na zasadzie dolewki, czy wymiany całkowicie?
    I czy da się jakoś sprawdzić poziom oleju w skrzyni, żeby nie wlać za dużo?
    Radze wymienić cały - zobaczysz przy okazji czy wypływają opiłki... Jak wypłyną to szkoda nawet tego nowego oleju
    Lać więcej niż można - nawet lekko podnieść przednie lewe koło do góry aby weszło więcej niż te 2,5 litra bo to za mało!!!! Zazwyczaj wchodzi 3,1 litra
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    31
    Postów
    27
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Podpinam się do tematu. Dwójka zgrzyta jak cholera najbardziej na zimnym oleju po rozgrzaniu problem jak by znika. Olej zmieniłem zaraz po zakupie jakieś 4tys temu i szczerze powiem że zmiana oleju nic nie dała. Jeżeli chodzi o skrzynie to haczy też trójka przy zmianie z dwójki lecz nie zawsze. Mam w najbliższych planach na dniach regulować linki zmiany biegów ale dam znać jak uda mi się to zrobić choć nie jestem przekonany że to jakoś znacząco poprawi problem ale co szkodzi spróbować.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Bartoszko22 Zobacz post
    Dwójka zgrzyta(...)
    Długo już Twoje auto tak jeździ?
    Akurat za kilka miesięcy miałem wymieniać auto, a tu taki niefart.
    I teraz nie wiem co robić...kupować już inne, liczyć na cud, czy może remontować, czyli włożyć w niego kasę, której nie odzyskam
    Jeszcze chciałem dolać oleju to korek wlewu do skrzyni jest nie do ruszenia

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Radze wymienić cały - zobaczysz przy okazji czy wypływają opiłki... Jak wypłyną to szkoda nawet tego nowego oleju
    Lać więcej niż można - nawet lekko podnieść przednie lewe koło do góry aby weszło więcej niż te 2,5 litra bo to za mało!!!! Zazwyczaj wchodzi 3,1 litra
    Nie trzeba podnosić.
    Korka rewizyjnego nie ruszać, bo nie trzeba - on tam jest od czapy.
    Najpierw odkręcamy korek wlewowy u góry skrzyni, trzeba mieć możliwość wlania oleju zanim się go spuści
    Za pierwszym razem demontowałem podstawę akumulatora, za drugim już tylko rurę od turbo między silnikiem a akumulatorem (taka wygięta do góry).
    Wlewamy MIN 2,8l, a najlepiej pełne 3 litry.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    31
    Postów
    27
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    W sumie od kiedy ją kupilem jakieś pół roku bedzie ale za duzo km nie zrobiłem bardziej po mieście sie kręce a u poprzedniego właściciela niewiem od jakiego czasu. Dzis ładna pogoda może zbiore sie za regulacje linek to dam znać czy cos sie zmieniło

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Nie trzeba podnosić.
    Korka rewizyjnego nie ruszać, bo nie trzeba - on tam jest od czapy.
    Najpierw odkręcamy korek wlewowy u góry skrzyni, trzeba mieć możliwość wlania oleju zanim się go spuści
    Za pierwszym razem demontowałem podstawę akumulatora, za drugim już tylko rurę od turbo między silnikiem a akumulatorem (taka wygięta do góry).
    Wlewamy MIN 2,8l, a najlepiej pełne 3 litry.
    Ja wlewam zawsze przez korek rewizyjny i tez wchodzi prawie 3 litry przy podniesionym lekko kole.. Nie odkręcam żadnej podstawy akumulatora tylko wężykiem
    Wymieniam co 50 tys km jakby się ktoś pytał, leje AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 + z 50ml Węgiel C60 (XADO VERYLUBE TURBO NANO C60 )
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-03-2021 o 12:15
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    31
    Postów
    27
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Dziś udało mi się pogrzebać troche przy aucie. zwaliłem akumulator w celu tak naprawde wyregulowania cięgien lecz moim oczon ukazało sie wyrobione mega jabłko na jednym z ciegien akurat na tym bez regulacji. Lata jak chce na boki i ze zdjęciem go z metalowej kulki wybieraka nie było najmniejszych problemów bo nie stawiał wgl oporów. Myśle ze może być to w jakims stopniu związane może nie tyle z dwójka ale z trójka bym stawiał 90%. Postaram sie ogarnąć samą koncówke z tym plastikowym jabłkiem bo widziałęm że jest wkręcana na cięgno i odezwę sie ponownie

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ja wlewam zawsze przez korek rewizyjny i tez wchodzi prawie 3 litry przy podniesionym lekko kole.. Nie odkręcam żadnej podstawy akumulatora tylko wężykiem
    Wymieniam co 50 tys km jakby się ktoś pytał, leje AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 + z 50ml Węgiel C60 (XADO VERYLUBE TURBO NANO C60 )
    Ja też nie odkręcam podstawy, bo już wiem, gdzie jest korek wlewowy skrzyni biegów

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @r2r

    @ skrzynia biegów:

    Ja regenerowałem skrzynię tu:

    Mechanika Samochodowa Piotr Dziadosz
    4,7
    28 opinii z Google
    Mechanik samochodowy, Bratkówka
    Adres: Bratkówka 18, 38-406 Bratkówka
    Godziny:
    Zamknięte ⋅ Otwarcie: 08:00
    Telefon: 691 335 781

    Ale proszę też zapytać u chłopaków w Bieczu (bliżej Tarnowa):

    https://jp-skrzynieautomatyczne.pl/kontakt

    Oni co prawda robią automaty, ale podobno naprawiają też manuale.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Bartoszko22 Zobacz post
    Postaram sie ogarnąć samą koncówke z tym plastikowym jabłkiem bo widziałęm że jest wkręcana na cięgno i odezwę sie ponownie
    I jak poszło? Jest efekt?
    Jakie działania wykonałeś? Mam właśnie rozebrane auto z dostępem do wybieraka


 

Podobne tematy

  1. Jakie opcje włączyłem w swoim Tipo
    Napisany przez BrzozaPL na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post: 10-12-2024, 13:02
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 06-02-2019, 03:55
  3. Zgrzyt przy wrzucaniu 5 i 6 biegu
    Napisany przez kuba112m na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-07-2018, 20:24
  4. Wymiana silnika 1.9d na inny - jakie opcje?
    Napisany przez SimonToruń na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2012, 23:12
  5. Dziwna obserwacja na drugim biegu
    Napisany przez Jarekk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-08-2012, 20:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zgrzyt-haczy-na-drugim-biegu-jakie-mam-opcje-synchronizator-48595

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl