Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 97
Like Tree7lubi to!

Temat: Zbieznośc geometria.  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    38
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Ja można powiedzieć wygrałem walkę zmieniłem kąty pochylenia z przodu (ustawione na poziomice ) widocznie jest niewidocznie dla oka skrzywiony mcperson, tylko lewe przednie koło zbieżność poprawiona i auto się prowadzi jak po sznurku ale delikatny przechył jezdni i jedzie w kierunku pochyłu. Tył tez był do lekkiej regulacji ale Pan się bał ruszać śruby bo mocno stoją. Zobaczę co będzie na zimówkach bo letnie pościnane i trzeba będzie kupić śruby na wszelki wypadek co był zrobić. Jest lekkie przekoszenie osi tylnej o 00.40 stopnia więc może któraś tuleja już nie domaga, ale auto sztywne na zawiasie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Wahacze i śruby wymienione. Byłem na ustawieniu geometrii. Panowie robili dobrą godzinę. Niestety coś spartaczyli. Jak jadę na wprost to muszę mieć kierownicę skręconą delikatnie w lewo bo mnie ciągnie do prawej. Z tego co teraz wyczytałem na forum to auto musi być przy ustawianiu geometrii obciążone 2x po 70kg. U mnie ustawiali to bez obciążenia.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ja też tak mam i mnie to trochę irytuje, niby wszystko wymienione i ustawione a ciągnie delikatnie w prawo i trzeba kierownicę trochę w lewo skrecac, dokładnie tak samo jak odpisałeś

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Komplikacji z geometrią ciąg dalszy: Tak jak pisałem wyżej jednym z problemów jest to że auto ciągnie na prawo i żaden ale to żaden zakład w moim mieście nie potrafi z tym sobie poradzić. Drugim problem jest to że po wymianie tych krótkich wahaczy od ustawiania zbieżności coś zaczęło stukać i tak stuka do dziś w tylnym zawieszeniu. Występuje to tylko wtedy gdy jadę po wielkich dołach lub gdy dojeżdżam do sygnalizacji świetlnej i przyhamowuje wtedy w końcowej fasie dojazdu jest seria takich 3-4 puknięć z tyłu(przed wymianą śrub i wahaczy tego na 100% nie było).
    Byłem z tym na szarpakach i nic nie znaleźli. Mój kierownik z pracy zawsze mawia :"nie ruszaj gówna bo zacznie śmierdzieć" no i ruszyłem. Obstawiam ze po wymianie tych krótkich wahaczy został skasowany gdzieś luzik na tulejkach tzn jedna z części układanki tylnego zawieszenia jest nowa a pozostałe są stare i ten dźwięk pukania i przeskakiwania objawia się w miejscu gdzie ten luz jest największy czyli na innych tulejach. Gdybym nie wymieniał wahaczy tego problemu by nie było. Wiem że szukanie magika który trafi co stuka to jak trafienie choćby 4 w totka-jest możliwe ale bardzo trudne. Sytuacje ratowałaby wymiana pozostałych wahaczy tylnego zawieszenia ale uważam że to głupota bo jest to operacja bardzo kosztowna.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Z doświadczenia wiem że najlepszym sposobem na zlokalizowanie luzów jest łom w ręce, auto na kanale i sprawdzanie każdego punktu z osobna.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Komplikacji z geometrią ciąg dalszy: Tak jak pisałem wyżej jednym z problemów jest to że auto ciągnie na prawo i żaden ale to żaden zakład w moim mieście nie potrafi z tym sobie poradzić. Drugim problem jest to że po wymianie tych krótkich wahaczy od ustawiania zbieżności coś zaczęło stukać i tak stuka do dziś w tylnym zawieszeniu. Występuje to tylko wtedy gdy jadę po wielkich dołach lub gdy dojeżdżam do sygnalizacji świetlnej i przyhamowuje wtedy w końcowej fasie dojazdu jest seria takich 3-4 puknięć z tyłu(przed wymianą śrub i wahaczy tego na 100% nie było).
    Byłem z tym na szarpakach i nic nie znaleźli. Mój kierownik z pracy zawsze mawia :"nie ruszaj gówna bo zacznie śmierdzieć" no i ruszyłem. Obstawiam ze po wymianie tych krótkich wahaczy został skasowany gdzieś luzik na tulejkach tzn jedna z części układanki tylnego zawieszenia jest nowa a pozostałe są stare i ten dźwięk pukania i przeskakiwania objawia się w miejscu gdzie ten luz jest największy czyli na innych tulejach. Gdybym nie wymieniał wahaczy tego problemu by nie było. Wiem że szukanie magika który trafi co stuka to jak trafienie choćby 4 w totka-jest możliwe ale bardzo trudne. Sytuacje ratowałaby wymiana pozostałych wahaczy tylnego zawieszenia ale uważam że to głupota bo jest to operacja bardzo kosztowna.
    Zapewne jest tak jak piszesz... usztywnienie jednego "węzła" powoduje, ze pozostałe zaczynają dostawać mocniej w kość... Równie dobrze może być to amortyzator
    Rozbujaj auto chwytając za tył - bagażnik i posłuchaj czy coś nie stuka...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2016
    Skąd
    Austria
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    [QUOTE=damazy61;347787]Komplikacji z geometrią ciąg dalszy: Tak jak pisałem wyżej jednym z problemów jest to że auto ciągnie na prawo i żaden ale to żaden zakład w moim mieście nie potrafi z tym sobie poradzić. Drugim problem jest to że po wymianie tych krótkich wahaczy od ustawiania zbieżności coś zaczęło stukać i tak stuka do dziś w tylnym zawieszeniu. Występuje to tylko wtedy gdy jadę po wielkich dołach lub gdy dojeżdżam do sygnalizacji świetlnej i przyhamowuje wtedy w końcowej fasie dojazdu jest seria takich 3-4 puknięć z tyłu(przed wymianą śrub i wahaczy tego na 100% nie było).
    Byłem z tym na szarpakach i nic nie znaleźli. Mój kierownik z pracy zawsze mawia :"nie ruszaj gówna bo zacznie śmierdzieć" no i ruszyłem. Obstawiam ze po wymianie tych krótkich wahaczy został skasowany gdzieś luzik na tulejkach tzn jedna z części układanki tylnego zawieszenia jest nowa a pozostałe są stare i ten dźwięk pukania i przeskakiwania objawia się w miejscu gdzie ten luz jest największy czyli na innych tulejach. Gdybym nie wymieniał wahaczy tego problemu by nie było. Wiem że szukanie magika który trafi co stuka to jak trafienie choćby 4 w totka-jest możliwe ale bardzo trudne. Sytuacje ratowałaby wymiana pozostałych wahaczy tylnego zawieszenia ale uważam że to głupota bo jest to operacja

    Może to ci pomoże:
    https://m.youtube.com/watch?v=M815fEDJtZM
    Ostatnio edytowane przez cherisher ; 06-11-2018 o 19:52
    damazy61 i Pandemic88 lubią to.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    JUTRO TO SPRAWDZAM!! Rozumiem, że jeśli ściąga w prawo to znaczy ze luz na lewym tylnym wahaczu i odwrotnie?

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    żaden ale to żaden zakład w moim mieście nie potrafi z tym sobie poradzić
    Jak dzwonię po wrocławskich zakładach mechanicznych, to już na etapie dzwonienia słyszę, że będą problemy.
    Do tego czytam posty na forum, gdzie ludzie piszą o wymianie tylu rzeczy, a problemy nie ustepują - można się zniechęcić :/

    Moja Croma też ciągnie w prawo. Im większa prędkość tym bardziej. Co ciekawe po wyjechaniu z garażu, przy niskiej prędkości jest OK. Wyjeżdżam na ekspresówkę, wciskam gaz, zrzucam na luz - bez zmian.
    Drugim problemem, obok ściągania jest głuche, metaliczne puknięcie/uderzenie (czasem głośniej, czasem ciszej) zwykle w momencie zjeżdżania z progu zwalniającego. Czyli jakby wówczas, gdy auto dociska zawieszenie do drogi. Klocek nie lata w szczęce, bujałem budą i nic nie słychać. Przy jeździe po kocich łbach jest raczej cisza, nie słychać jakichś głuchych uderzeń.

    Trochę ponad rok temu wymieniane były oba kompletne łożyska amortyzatorów. Na SKP amorki podobno OK - ale tu też się słyszy, że te testy są guzik warte. W zawieszeniu nic nie wykryli na SKP :/

    Liczę, na luz na tylnym wahaczu, jak w filmie powyżej, co mogłoby tłumaczyć ściąganie. Ale to uderzenie mnie niepokoi. Ktoś się z tym spotkał?

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    A te stuki masz z tyłu czy z przodu? Mi stukał tył na jeździe na dziurach - na SKP nic nie wykryli okazało się ze do wymiany były gumy na tylnym stabilizatorze ( kosz ok 20 zł + robota ale do zrobienia samemu na luzie ). Aby to wykryć poproś szwarga aby mocno rozbujał auto na boki a ty wejdź pod tylna oś i nasłuchuj. Ew sprawdź wszystkie zawiedzenia wydechu łącznie ze wspornikiem DPF ( jeśli DPF posiadasz )

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Odnośnie tego filmiku o luźnych tulejach banana: U tego użytkownika z youtube jest kontynuacja filmiku gdzie wymienia te banany. W jednym z komentarzy jakich udzielił, wyczytałem że poprawa była minimalna tzn auto dalej ściągało. Tak więc ta wymiana to strata kasy. Odnoszę wrażenie że zawieszenie Cromy pochodzące z opla to niestety straszne badziewie i tego za żadne pieniądze nie można naprostować.
    Poczytałem trochę o signum,vectrze C i Cromie- użytkownicy tych aut powymieniali mnóstwo elementów w zawieszeniu często przekraczając tymi wydatkami połowę wartości swoich aut a efekt po ustawieniu geometrii był dalej niezadowalający. Miałem okazję niedawno się przejechać Citroenem C5 w którym była ingerencja w zawieszenie oraz zmieniono koła bez wyważania. Auto bez ustawiania geometrii jechało prosto a kierownicą nie telepało przy wyższych prędkościach. Po prostu Citroen nie jest wrażliwy na złą geometrię i złe wyważenie kół. Croma za to jest bardzo czuła. Ja już chyba sobie temat ściągania odpuszczę. Wpakowałem w to zawieszenie mnóstwo kasy i już dalej nie mam ochoty. Mam wymienione wszystko co możliwe w przednim zawieszeniu.
    W tylnym zmieniłem gumy stabilizatora,sprężyny,wahacze od zbieżności, pozostało kilka wahaczy ale jakbym się za to zabrał to lekko pójdzie 3 tyś. A efekt może być mizerny.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    A te stuki masz z tyłu czy z przodu?
    Stuki mam z przodu - wydaje się, że prawy przód, czyli strona, w którą ściąga. Mnogość możliwości jest spora, a mechanicy sami przyznają, że może być ciężko znaleźć rozwiązanie. Wiadomo, że łatwa robota jest najlepsza - klient nie wraca z reklamacjami.

    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    wyczytałem że poprawa była minimalna tzn auto dalej ściągało.
    Przeczytałem kilka jego komentarzy po wymianie: poddał pod wątpliwość swoje odczucia w kwestii ściągania - raz ściągało w lewo, raz w prawo, raz jechał prosto, więc być może wynikało to z profilu jezdni.
    Myślę jednak, że nawet częściowa poprawa jest OK, kiedy bez próby naprawienia ściąga auto do rowu na odcinku 200m :/

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2016
    Skąd
    Austria
    Postów
    17
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Odnośnie tego filmiku o luźnych tulejach banana: U tego użytkownika z youtube jest kontynuacja filmiku gdzie wymienia te banany. W jednym z komentarzy jakich udzielił, wyczytałem że poprawa była minimalna tzn auto dalej ściągało. Tak więc ta wymiana to strata kasy. Odnoszę wrażenie że zawieszenie Cromy pochodzące z opla to niestety straszne badziewie i tego za żadne pieniądze nie można naprostować.
    Poczytałem trochę o signum,vectrze C i Cromie- użytkownicy tych aut powymieniali mnóstwo elementów w zawieszeniu często przekraczając tymi wydatkami połowę wartości swoich aut a efekt po ustawieniu geometrii był dalej niezadowalający. Miałem okazję niedawno się przejechać Citroenem C5 w którym była ingerencja w zawieszenie oraz zmieniono koła bez wyważania. Auto bez ustawiania geometrii jechało prosto a kierownicą nie telepało przy wyższych prędkościach. Po prostu Citroen nie jest wrażliwy na złą geometrię i złe wyważenie kół. Croma za to jest bardzo czuła. Ja już chyba sobie temat ściągania odpuszczę. Wpakowałem w to zawieszenie mnóstwo kasy i już dalej nie mam ochoty. Mam wymienione wszystko co możliwe w przednim zawieszeniu.
    W tylnym zmieniłem gumy stabilizatora,sprężyny,wahacze od zbieżności, pozostało kilka wahaczy ale jakbym się za to zabrał to lekko pójdzie 3 tyś. A efekt może być mizerny.
    Geometria to jedno, a ustawienie kątów na tylnym zawieszeniu to drugie. Proszę pamięta, że ustawienie kątów jest b. trudne i nie ,każdy potrafi to dobrze zrobić. Więc, może to być przyczyną ściągania. Ale również np. Sprężyny które zostały wymienione z firmy kayaba. Jest bardzo dużo przypadków, że nowo założone sprężyny tej firmy, powodowały taka anomalie.

    Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jest jeszcze jedna możliwość. Po podniesieniu auta jak zakręcę lewym tylnym kołem to kręci się luźno kilka obrotów. W prawym tylnym jak zakręcę to koło robi jeden obrót i staje. Więc to też może mieć wpływ na ściąganie. W lipcu tego roku mechanik czyścił mi ten zacisk bo także za mocno trzymał.. Widać że jego konserwacja niewiele pomogła. Prawdopodobnie będę musiał kupić nowy tylny zacisk. Nie chcę dawać mechanikowi znowu 200 zł za jakąś niby regeneracje skoro jest ona robiona byle jak i nie przynosi rezultatów. Wymieniał już ktoś z Was tylny zacisk?

  16. #60
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Jest jeszcze jedna możliwość. Po podniesieniu auta jak zakręcę lewym tylnym kołem to kręci się luźno kilka obrotów. W prawym tylnym jak zakręcę to koło robi jeden obrót i staje. Więc to też może mieć wpływ na ściąganie. W lipcu tego roku mechanik czyścił mi ten zacisk bo także za mocno trzymał.. Widać że jego konserwacja niewiele pomogła. Prawdopodobnie będę musiał kupić nowy tylny zacisk. Nie chcę dawać mechanikowi znowu 200 zł za jakąś niby regeneracje skoro jest ona robiona byle jak i nie przynosi rezultatów. Wymieniał już ktoś z Was tylny zacisk?
    To zobacz czy przypadkiem prawe przednie tez nie staje / grzeje się po dłuższej jeździe... Może masz typowy objaw uszkodzonego serwa hamulcowego i żadne ustawienie zbieżności i remont zawieszenia nic nie da ...

    Sama wymiana jest prosta ... ( śruby jarzma szt 2 typu torx + wężyk+ linka hamulcowa ) Układ należy dobrze odpowietrzyć i to tyle..

    Co do samego zawieszenia to ja osobiście nie widzę w nim jakiś problemów..
    W mojej ocenie należy tak jak wiele razy pisałem przy każdorazowej wymianie kół ( zima/lato ) poświęcić 1 spray silikonowy za 10 zł i "zapsikać" wszystkie gumy, tulejki i gumki w zawieszeniu aby uchronić się przed kosztownymi naprawami. Guma z czasem starzeje się i to jest normalne zjawisko, wypłukiwane są elastomery a następnie guma twardnieje i pęka lub szybko ściera się . Oczywiście to nic już nie pomoże na zużyte elementy ale stosuje to od lat i nie pamiętam abym musiał kiedykolwiek wymieniać coś z zawieszenia no poza łącznikami, łożyskami i amortyzatorami bo to jest normalne... i zawsze wymieniam przy przebiegu 140 tys km w każdym aucie. Z resztą często zużycie/uszkodzenie amortyzatorów prowadzi do uszkodzenia elementów zawieszenia które musi przejąc znacznie więcej drgań. Ja mam 11 lat Crome i 170tys km i wszystkie elementy wahaczy ciągle są oryginalne i auto jedzie jak po sznurku. Niema też problemów z ustawieniem zbieżności ( po wymianie drążków kierowniczych które również w tym aucie warto wymienić po 150 tys km...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 08-11-2018 o 08:34
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmienna geometria
    Napisany przez Janul na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2016, 15:10
  2. Geometria kół - wartości fabryczne
    Napisany przez davidjezz na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2016, 09:08
  3. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 17:24
  4. geometria tylnego zawieszenia
    Napisany przez valdi2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2015, 11:54
  5. Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.
    Napisany przez mruczek na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2009, 10:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma zbieznosc tylu

croma urwana sruba wachacz

geometria croma

fiat croma geometria zawieszenia

zbieznosc croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385486

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385485

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl