Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 2 przez Braval

Temat: Zatarty 2.4 jtdm automat  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2021
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1
    Auto
    Fiat croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2009

    Zatarty 2.4 jtdm automat

    Witam Panowie. Stała się rzecz jedna z najgorszych, mianowicie żona zignorowała niskie ciśnienie oleju (wystąpił duży wyciek) i zatrzymała auto dopiero jak zaczął słabnąć. Od tej pory nie było jeszcze nic z nim robione. Auto Fiat Croma 2009 rok 2.4 jtdm 200km automat. Remont raczej odpada bo nie mam na tyle zaufanego mechanika. Bardziej chodzi mi po głowie swap na 1.9 ze względu na koszty eksploatacji itd. Teraz pytania: czy kompletny 1.9 podejdzie do komory bez żadnych przeróbek mocowania itp? Czy automat w 1.9 jest taki sam jak w 2.4? Czy silnik z manuala pasuje pod automat? Jak ewentualnie z zalegalizowaniem później takiej przeróbki? Czy podejdzie całość z dawcy 2005 rok (buda przed FL) 1.9 150km automat? Rozważam różne opcje ale potrzebuje zasięgnąć wiedzy żeby podjąć odpowiednie kroki. Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Ostatnio edytowane przez kuba.pisz ; 17-03-2023 o 15:20 Powód: Prawdopodobny dawca



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    573
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Skrzynia jest taka sama w 1.9 jak w 2.4
    Jeżeli masz kompletną skrzynię to powinna pasować do 1.9.
    Mam jedynie kłopot okreslić, czy przedlift pasuje do polifta, Znaczy silnik pewnie tak, tylko czy poduszki i mocowania sa takie same to nie wiem. Może wystąpić jeszcze problem z rurkami od chłodzenia i chłodnicą.
    EDIT: Dobry mechanik jest na wagę złota w tych czasach to prawda, jednak jestem pewien, że znajdziesz w swoich okolicach takiego, a ze swej strony znam jedynie serwis TMin
    Głowno k/Łodzi https://www.facebook.com/TMiNservice
    Łódź (k/Głowna ) Oświatowa 49
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 17-03-2023 o 20:12
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    32
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    Drodzy koledzy, skrzynia może i ta sama ale jeżeli mnie pamięć nie myli, to skrzynia z silnikiem 2.4 miała fabrycznie montowaną dodatkową chłodnicę oleju skrzyni - w 1.9 tego nie było
    Pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    573
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Przecież to nic nie zmienia w całości, chłodnica jest elementem zewnętrznym, można go przełożyć lub nie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Powiem tak, Nie podjął bym się tego nie mając 2-giej Cromy na przykład po dzwonie z tyłu!
    Remont silnika 2,4 to masa $$$$ - tylko wymiana na inny słupek.
    Wymiana 2,4-1,9 tu nic nie będzie pasować! Zaczynając od modułu silnika który nie nawiąże połączenia z sterownikiem auta , układem stacyjki/rygla w kierownicy po mocowania łap, sanek silnika, półosie, spężyny zawieszenia...
    Tylko przełożenie wszystkiego od inne j Cromy da tobie gwarancję że to zadziała.
    Kup rozbita Cromę - może być przed liftem bo to nie robi różnicy i przełóż wszystkie moduły i mechanikę!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Sprawdz wałek rozrządu, Jak się nie zatarł po pokrywami to koszt będzie dość niski.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    129
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Jak dla mnie to też kupa roboty. Wertowanie schematów, zabawa ze sterownikiem do tego dużo mechaniki, a i porzeźbić co nieco trzeba bedzie. Dobrą radą jest tutaj właśnie jakiś dawca bo wszystko można by 1-1 przełożyć. Jednak wtedy czy jest to opłacalne? 1.9 16v też ma swoje wady i czy faktyczna różnica miedzy 2.4 bedzie aż tak odczuwalna i warta zachodu? Powiem tak. Jeśli masz za dużo wolnego czasu i zdolności żeby sam to ogarnąć to można próbować dla własnej satysfakcji. Jeśli masz to komuś zlecać to bedzie to kompletnie nie opłacalne, a i kogoś namówić na taką prace może być ciężko.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Sprawdz wałek rozrządu, Jak się nie zatarł po pokrywami to koszt będzie dość niski.
    Zawsze można zaryzykować, zdjąć miskę olejową i wypolerować papierkiem ściernym wał od dołu a następnie wymienić panewki na korbowodzie i wale w zależności co się zatarło i w jakim stopniu
    Jeżeli tylko lekko chwyciło to jeszcze pojeździ....Ma być tanio czy dobrze?

    Do tego Olej 5w50 + ceramicer i na tacę do księdza dać
    Pandemic88 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Zawsze można zaryzykować, zdjąć miskę olejową i wypolerować papierkiem ściernym wał od dołu a następnie wymienić panewki na korbowodzie i wale w zależności co się zatarło i w jakim stopniu
    Jeżeli tylko lekko chwyciło to jeszcze pojeździ....Ma być tanio czy dobrze?

    Do tego Olej 5w50 + ceramicer i na tacę do księdza dać
    Jeśli wałek nie jest zatarty a możliwe że nie jest bo najczęściej dostaje ostatni tłok w magistrali olejowej to może skończyć się na szlifie wału (nie róbmy kowalstwa) i wymianie panewek i ew uszczelki smoka bo to chyba ona może być winna. Lepsze takie rozwiązanie niż kupowanie słupka niewiadomego pochodzenia.

    Ceramizer to najgorsze rozwiązanie. Zapycha honowanie i przyśpiesza wycieranie pierścieni.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jeśli wałek nie jest zatarty a możliwe że nie jest bo najczęściej dostaje ostatni tłok w magistrali olejowej to może skończyć się na szlifie wału (nie róbmy kowalstwa) i wymianie panewek i ew uszczelki smoka bo to chyba ona może być winna. Lepsze takie rozwiązanie niż kupowanie słupka niewiadomego pochodzenia.

    Ceramizer to najgorsze rozwiązanie. Zapycha honowanie i przyśpiesza wycieranie pierścieni.
    Tak się powinno to naprawić ale to wszystko zależy od tego jak bardzo panewki "chwyciły" i gdzie. Może okazać się że ten wał nie nadaje się już do niczego a może to wszystko nie wygląda tak źle.
    Ostatnio mojego znajomego żona grzmotnęła Volvo i uszodziła miskę olejową. Oczywiście zapaliła się kontrolka smarowania ale została zignorowana do czasu zatrzymania się silnika
    Znajomy podjął decyzję o naprawie silnika i kilkanaście tys zł go to kosztowało i dwa miesiące zabawy...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak się powinno to naprawić ale to wszystko zależy od tego jak bardzo panewki "chwyciły" i gdzie. Może okazać się że ten wał nie nadaje się już do niczego a może to wszystko nie wygląda tak źle.
    Ostatnio mojego znajomego żona grzmotnęła Volvo i uszodziła miskę olejową. Oczywiście zapaliła się kontrolka smarowania ale została zignorowana do czasu zatrzymania się silnika
    Znajomy podjął decyzję o naprawie silnika i kilkanaście tys zł go to kosztowało i dwa miesiące zabawy...
    Jeśli autor nie kłamał to silnik się nie zatrzymał tylko zaczął słabnąć. To nie zmienia faktu że taniej będzie kupić używany wał niż słupek.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Inzyniery poszli dalej, teraz pojawia sie napis na desce o niskim poziomie oleju i cisnieniu.I jak kobita umi czytac i zalapie , o co biega ,zapobiegnie nieszczesciu i chlop uniknie "zawalu"(na wesolo)
    mlodybe i Pandemic88 lubią to.


 

Podobne tematy

  1. Zatarty silnik ? wideo
    Napisany przez sppatrick na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2018, 14:27
  2. 2,4 JTDM 200KM Automat
    Napisany przez jablonski1989 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-06-2015, 19:21
  3. zatarty wybierak
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2014, 22:21
  4. Panda II - 1.3 Multijet - Zatarty silnik?
    Napisany przez bonifacy na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-10-2013, 21:33
  5. Zatarty silnik 2.4 TD Marea
    Napisany przez Narcyz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl