Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez morcmarc

Temat: Wymiana wtryskiwaczy i świec żarowych w mjtd 150km, który pierwszy wg MES  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008

    Wymiana wtryskiwaczy i świec żarowych w mjtd 150km, który pierwszy wg MES

    Witam.
    Przymierzam się do wymiany wtryskiwaczy na zregenerowane w mojej Cromce 150km.
    Chce zakupić 4 wtryskiwacze 0445110243
    Teraz mam pytanko.
    Wtryski liczy się od rozrządu? Pierwszy jest od rozrządu?
    W MES rozumiem też jest pierwszy od rozrządu?
    Nie chcę popieprzyć kodów IMA.
    Czy do kodowania kodów IMA trzeba klucz elektroniczny?

    Odnośnie świec żarowych:
    W stilo 115KM (8V) ze świecami był meksyk ponieważ pierwsza świeca była od skrzyni (ponieważ trzeba patrzyć na silnik od tyłu)
    Nie ukrywam iż w 16V wymiana świec żarowych bajka (w przeciwieństwie do 8V)
    Jak jest w 16V? też na odwrót niż z wtryskami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Witam.

    Wymieniłem wtryskiwacze kupione po regeneracji na pewnym serwisie aukcyjnym na A.
    Zanim tam kupiłem podzwoniłem po firmach.
    Temat rzeka.
    Jeden gość od regeneracji twierdził że na necie głupoty piszą i że wcale nie trzeba kodować.
    Gość był mocno oburzony na "internetowych mędrków".

    Zakupiłem w sumie komplet za 1400 zł - stare mam do zwrotu - jeszcze ich nie oddałem.
    Poczytałem trochę i teoretycznie wtryskiwacz wymaga nadania nowego IMA jeśli zostanie wymieniony element hydrauliczny (zawór, iglice itp)
    Postanowiłem nie kodować w ECU nowych wtrysków.
    Auto ciężko paliło. Sprawdziłem w ECU jak narasta ciśnienie.

    Wracając do tematu.
    W końcu po 15-20 sekundach odpalił.
    Średnio chodził by po kilku sekundach się ustabilizować.
    Kultura pracy nie była za ciekawa.
    Odpalanie po ok półtora-dwóch sekundach
    W związku z tym że częściowo regenerowany wtryskiwacz nie wymaga nowej klasyfikacji wobec tego powinien wkodować w ECU kody IMA z wtryskiwaczy. I tak zrobiłem.
    Bingo. Dużo gładziej pracował, nie klepał tak, szybciej odpalał.


    Spalanie:
    Wcześniej
    Kapelusznicza jazda w mieście automatem na wolnym kole (dla wtajemniczonych jazda na 3-ce z obrotami 1200-1400) nie schodziło mniej niż 12 litrów. Normalna jazda to już 13,5-15 litrów. Jazda miejska, światła co 300 metrów. Żwawo już mi się odechciało.
    Tereny przedmiejskie - spalanie 11-12l.
    Poza miastem 70kmh 8-9 litrów, 100kmh 9-10l

    Po wymianie wtrysków.
    MOCNO Żwawa jazda 300m między światłami 9,5-11 - Banana miałem jak CH...
    Normalna jazda w mieście te same odcinki 8-10l
    Jazda przedmiejska 7-9L
    Poza miastem 110km/h-150km/h - 6,5-7,5

    Wszystko wartości średnie odczytane z komputera w desce.
    chrom lubi to.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Czyli konkluzja jest taka, że jeśli dajesz swoje wtryskiwacze do regeneracji która polega na czyszczeniu lub wymianie końcówki nie trzeba generować nowego kodu IMA. Jeśli wkłada się do auta zupełnie inne wtryskiwacze tak jak w omawianym przypadku kody należy wpisać, ponieważ są to zupełnie inne wtryskiwacze, do których kody z wyjętych wcześniej wtryskiwaczy pasować nie będą.

    Jakie były przesłanki do wymiany wtryskiwaczy? Jak wyglądają korekty na biegu jałowym po wymianie na zregenerowane? Sprawdzałeś może korekty podczas spokojnej jazdy?
    Italians Do It Better

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Korekty? Nie powiem dokładnie ale na starych wtryskach 1,2 cylinder - koło +2 3,4 - koło -2 na wolnych obrotach.
    Auto miało wyraźny klekot.
    Było dynamiczne, nie kopciło (mam dpf)

    Jakie były przesłanki? Zużycie paliwa i głośny klekot.

    na nowych wtryskach.
    Teraz mam korekty 1 cylinder około +0,3 2 drugi cylinder koło -1 3 cylinder koło +1 4 cylinder koło -0,3
    Przy lekkim dodaniu gazu i podtrzymaniu obrotów na ok 2 tys. korekty wahają się od -0,1 do +0,1 na sumie wszystkich cylindrów.
    Autko pali od strzała i ciszej chodzi.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez blind na forum Croma
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 04-01-2022, 14:54
  2. Wymiana świec żarowych, Punto II JTD
    Napisany przez Alfred001 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-10-2011, 15:25
  3. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Szyna23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2011, 10:02
  4. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez RafałP na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-03-2010, 09:51
  5. Wymiana świec żarowych - porady
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2009, 22:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-wtryskiwaczy-i-swiec-zarowych-w-mjtd-150km-ktory-pierwszy-wg-mes-42476

fiat croma kodowanie wtryskiwaczy

Fiat croma wymiana wtryskiwaczy

MES wymiana wtryskiwaczy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl