Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana świec żarowych  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    56
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    2006

    Wymiana świec żarowych

    Robiłem dzisiaj rozrząd i przy okazji chciałem też wymienić świece żarowe. Ale niestety się nie udało bo mechanik powiedział że w 1,9 8V jest strasznie ciężki dostęp do instalacji. Ktoś przerabiał temat i może udzielić jakiejś dobrej rady lub może jest jakiś "myk" aby się do nich dobrać bez zdejmowania kolektora ssącego?
    Nie twierdzi że się nie da bo się da ale.... no właśnie.
    Zaznaczam że jest dużo ciężej niż w 1,9 16V, to inna bajka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Jaja sobie robi. Sam zmieniłem bez żadnego demontażu. Wystarczy długi haczyk do ściągnięcia kapturków oraz długi klucz do świec lub nasadka i przedłużki. Wszystkie z pół godziny roboty.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Daruj sobie tego mechanika. Jak nie potrafi, to źle, ale jak mu się nie chce, to jeszcze gorzej.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    warszawa
    Postów
    148
    Auto
    SsangYong korando 2.0d była Croma 1,9jtdm 120km
    Rocznik
    11.2012
    Dostęp faktycznie gorszy niż 16v ale "się da" - pod warunkiem że się nie zapiekły(nagar). Wtedy można urwać świecę i zaczyna się konkretna zabawa

  6. #5
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Na zabawę wystarczy WD40 i cierpliwość oraz wyczucie w łapie. Dla narwańców konieczny klucz dynamometryczny

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kiedyś w skodzie ukręciłem 2 świece przy wykręcaniu. Co ciekawe nie ukręcają się całe, tylko zewnętrzne rurki, przy gwincie M10x1 (środek z elektrodą zostaje i jest dalej opór po ukręceniu). Grubość ścianki tej świecy była ok 1 mm i trzeba uważać, szczególnie jeśli jest zapieczona w wyniku długotrwałego jeżdżenia w stanie spalonym. Koszty domatorskiej naprawy wyszły ok 600 zł (zrzucanie głowicy i regeneracja otworów+ próba szczelności) Mechanik mówił że też czasami zdarza się urwanie świecy przez fachowca jak jest dobrze zapieczona. A zapieka się bo świeca jest ze stali a głowica z aluminium

    Przed wykręcaniem psikajcie przez kilka dni WD40. Płyn potrzebuje długo wnikać żeby zluzować zapieczone połączenie . Podobno odkręca się na lekko ciepłym silniku bo aluminiowa głowica bardzie się rozszerza niż stal (świeca).

    Gwint nowej świecy można posmarować cienko smarem miedzianym, który chroni przed zapieczeniem. No i należy pamiętać żeby dokręcić świecę właściwym momentem. Jak będzie za mały, to świeca może się odkręcać (przedmuchy).

    Ps. Jak ktoś ma starą świecę fiatowską to niech rozetnie wzdłuż osi "boschem" z cienką tarczą 1mm i zapoda fotkę przekroju na forum. Było by to ciekawe ile "mięsa" jest w tej świecy.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    No i należy pamiętać żeby dokręcić świecę właściwym momentem. Jak będzie za mały, to świeca może się odkręcać (przedmuchy).
    przedmuch nie wykręci świecy. Po pierwsze kierunek i zwrot siły kompresji jest prostopadły do promienia wodzącego momentu siły, którym odkręca się świece. Po drugie powierzchnia na jaką działa siła kompresji jest bardzo mała, w cylindrze widoczna jest tylko sama końcówka świecy o znikomej powierzchni.

    Co do momentu dokręcania to praktycznie nie da się dokręcić świecy za słabo. Przykładowo świeca w JTD120 powinna być dokręcona z momentem od 10 do 15Nm - to bardzo lekko. Znacznie gorzej, jeśli moment będzie za duży, o to znacznie łatwiej. Stąd właśnie biorą się problemy z wykręcaniem, bo "mechanik" dokręca świece żarowe na siłę z metrową przedłużką. Żeby nie wyskoczyły. Później taka świeca jest nie do wykręcenia. Sam padłem ofiarą takich "mądrości"...
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Mam do wyboru 3 rodzaje świec Ngk Bosch i Denso co najlepsze do 1,9 120 KM? A jakie mogą być koszty wymiany?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Mam do wyboru 3 rodzaje świec Ngk Bosch i Denso co najlepsze do 1,9 120 KM? A jakie mogą być koszty wymiany?
    Na wiosnę zmieniałem w ASO jedną szt. świeca bosch 52 zł + wężyk separatora ,robocizna też 50 zł.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ale jaja , hehehe.
    Jak czytam takie rzeczy tylko się cieszę że sam człek kręci.
    Podam Was jeden myk.
    Blok silnika to ???
    Świeca to ??
    Ciepło i materiał co się dzieje ????
    Aby nie upier....ić świecy, nagrzejcie silnik i odkręcajcie świecę.
    Tylko na miłość boską przy gorącym silnika nie wkręcajcie świecy na chama , bo stygnąc też coś się dzieję prawda?

    Ha, proszę dziś mikołaj, zastosujcie tą metodę przy wykręcaniu wtrysku, nie było aby nie wyszedł nawet jak był zapieczony.
    Zawsze się zruszył i potem wystrczyło np zalać naftą na noc, i rano "klucz tzw. walenie konia"

    Co do świec, NGK Bosch Denso, wsadzałbym co tańsze.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Wow! Ogólny sens złapałem ale nie powiem, że było łatwo...
    Ten klucz mnie zaciekawił i od razu mi się skojarzyło:
    kon2.jpeg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez maciekpt ; 06-09-2016 o 10:26 Powód: koń
    CzarnyGD lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000


    dobre dobre

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    A co zrobić w takiej sytuacji gdzie świec ruszyła się tylko pół obrotu i później już nie idzie dalej kręcenie w jedną i drugą stronę nic nie daje tak jakby był jakiś wielki grzybek na świecy i on niechce puścić.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Zalej ropą , nafta niech troszke podziale, może taki bród, syf jednak na gwincie się zbiera.
    Na pewno nic na sile, bo jak urwiesz to bedzie problem nie maly

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Niestety świecą 3 i 4 nie do wykręcenia grzanie, podlewanie i chłodzenie świec nic nie dało skończyło się rozwierceniem świece 1 i 2 z trudem ale wyszły chociaż gwint był do poprawy bo na świecy zrobił się okrągły. Dostęp do tych świec w 1,9 120 KM kiepski to cena też wysoka takiej usługi. Mechanik powiedział że jak chce się unikać takich problemów to kontrolować stan świec i nawet co roku przekręcić świece.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana świec żarowych, Punto II JTD
    Napisany przez Alfred001 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-10-2011, 15:25
  2. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Szyna23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2011, 10:02
  3. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez RafałP na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-03-2010, 09:51
  4. [silnik] Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Kwant74 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-12-2009, 22:45
  5. Wymiana świec żarowych - porady
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2009, 22:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-swiec-zarowych-26780

fiat croma swiece zarowe

moment dokrecania swiecy zarowej 1.9jtdm

wymiana swiec zarowych 1.9jtdmjwymiana swiec zarowych alfa romeo 159 jtd 1.9 120kmkoszt wymiany swiec zarowych alfa 159 1.9 8vfiat croma wymiana swiec zarowychfiat croma 150 wymiana swiec zarowychfiat croma cena swiec zarowychwymiana.swiec cromafiat croma 1 9 jtd 150 km awiece zarowefiat scudo gdzie sa swiece zarowealfa 159 wymiana swiec zarowychwymiana swiec zarowych alfa romeo 159wymiana swiecy zarowej fiat cromaile swiec zarowych jest fiacie bravo 2.0 16vwymiana swiec fiat bravo 1.9multijet1.9jtdm wymiana swiecwymiana swiec fiat bravo jtdwymiana swiec zarowych brawawymiana swiec zarowych fiat cromaile kosztuja swiece zarowe do fiat croma 2010 2 4 jakiej firmy swiece zarowe kupic fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl