Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree6lubi to!

Temat: Wymiana radia 2 din na 1 din  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    U mnie też naklejki nie ma na radiu, ale zasilanie jest. Dzięki panowie za odpowiedzi. Poznaję dopiero to auto i niektóre aspekty są mocno denerwujące.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał truszczol Zobacz post
    Podepnę się pod temat z pytaniem. Czy z kolei jak przejdę z radia Blaupunkt (oryginał Croma), na Navi to pojawi się jakiś problem ? Czy też konieczne będzie osiowanie ? Czy radio Navi będzie się domagać kodu ? Bo większość sprzedawanych nie ma kodu. I czy trudno jest je rozkodować ?
    Jak zmienię radio to mogę ci je sprzedać wraz z codem, anteną i kompletem płyt, jesli jesteś/będziesz zainteresowany rzecz jasna.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2017
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 160km 376 Nm
    Rocznik
    2007
    Do swojego Blaupunkta dołożyłem adapter bluetooth i śmiga muza z telefonu.Z tyłu radia wpina się kosteczkę podpina do kabla zasilającego i wszystko.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kolego "piniasty" Nie znam twojej specyfikacji ale w Fiacie różne rzeczy się zdarzały i w twoim roczniku może było tak jak piszesz.... Nie mniej jednak Radia W Cromie nie mają 12V po stacyjce bo sygnał o tym czy jest zapłon czy też niema jest po sieci CAN.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Ja rozumiem @lisekg wszystkie Twoje argumenty, są oczywiście słuszne i je rozumiem, no może poza tym zasilaniem, bo tego nie rozumiem. Z racji tego, że zasilanie +12v jest doprowadzone do radia. Zielono-czerwony przewód to jest.

    Niemniej każdy lubi coś innego. Sterowanie z kierownicy mam w nosie, ramki i zaślepki do ogarnięcia po niedużych kosztach.
    Po prostu to radio jest słabe i w zasadzie nie oferuje nic ciekawego dla mnie i zaczynam żałować zakupu Cromy, choć minęło ledwo kilka dni.
    Jeśli osiowanie załatwi mi sprawę to dni tego radia są policzone już.

    Jeśli nie to chyba dni Cromy u mnie są policzone. Tylko co w zamian? Nie bardzo jeszcze wiem, ale to radio działa mi na nerwy, a antena to już doprowadza do szału wręcz.
    Kolego "iron64" to twoje auto więc to ty masz się w nim czuć dobrze. Jeżeli radio nie odpowiada to wymień radio a jeżeli nie odpowiada auto to auto, mi to wszystko jedno
    Wielu wymieniało już radia i ja też ale 2-ga stronę czyli z zwykłego na Navi jakieś 9 lat temu. Dzisiaj faktycznie to nie jest najlepszy wynalazek i dlatego dołożyłem u siebie kilka lat temu wzmacniacz BOSE (zresztą jest na ten temat osobny wątek) + zmieniarkę cyfrową. Problem z FM najczęściej wynika z zgnitego wzmacniacza w podstawie anteny. Tam często tez antena GPS-u gnije.

    Ale co kto lubi
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Akurat zgodnie z zasadą złośliwości rzeczy martwych, u mnie jedynie antena FM działa tak, że nawet jeżdżąc po Łodzi nie wszystkie stacje mam, a te które mam szumią. Oczywiście antena GPS działa fenomenalnie, tylko dlatego, że zwyczajnie jej nie potrzebuję. Złośliwość jak wspomniałem.
    Ok, dzieki Wam za odpowiedzi. Teraz chwile muszę poczekać na ramki i biorę się za wymianę. Pewnie jeszcze coś się wydarzy to dopiszę.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #20
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Akurat zgodnie z zasadą złośliwości rzeczy martwych, u mnie jedynie antena FM działa tak, że nawet jeżdżąc po Łodzi nie wszystkie stacje mam, a te które mam szumią. Oczywiście antena GPS działa fenomenalnie, tylko dlatego, że zwyczajnie jej nie potrzebuję. Złośliwość jak wspomniałem.
    Ok, dzieki Wam za odpowiedzi. Teraz chwile muszę poczekać na ramki i biorę się za wymianę. Pewnie jeszcze coś się wydarzy to dopiszę.
    Więc zapewne zgnił wzmacniacz 12V. Możesz to sprawdzić wchodząc w tryb serwisowy navi. Tak z czystej ciekawości. Nic to nie kosztuje
    https://youtu.be/4td2du-P4EI
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Już tam zaglądałem, czytając wątki o kłopotach z tym radiem trafiłem na procedurę wejścia w tryb serwisowy. Wszystko poza antena FM jest ok, a antena FM jest error.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jak będziesz wymieniał radio to nie zapomnij o tej antenie bo ona a dokładnie ten zepsuty u ciebie wzmacniacz potrzebuje 12V z radia więc nie zadziała z nowym radiem jak nie wymienisz podstawy anteny na inną... Dostęp jest bez zdejmowania podsufitówki, musisz zdjąć gumową uszczelkę bagażnika i dwa szare boczki ( są na zatrzaskach) a następnie lekko odgiąć podsufitówkę... Ja u siebie wiele lat temu założyłem potrujna antenę do GSM/CB-radia / FM a sam wzmacniacz ukryłem pod dachem aby mi nie zgnił
    To częsta przypadłość po latach w tych antenach czy to z GPS-em czy tez bez niego
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 27-04-2021 o 13:38
    iron64 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zmieniłem radio i od wczoraj w końcu gra tak jak powinno. W sensie łapie fale. Pozwolę sobie opisać pokrótce, bo u mnie wcale nie problemem była antena.
    Ogólnie zacząłem od wymiany anteny. Z racji, że te Fiatowskie są dość drogie kupiłem taką od BMW. Pozbawiona jest jedynie anteny GSM, ma FM i GPS a koszt 119 za nową. No i po zamontowaniu nowej grało dokładnie tak samo jak na starej, czyli prawie wcale. Mieszam w Łodzi i ogólnie nie ma tutaj problemów z odbiorem, ale na tym moim sprzęcie o Muzo.fm można było zapomnieć całkiem, Antyradio jako tako grało, ale oczywiście radio z ryjem grało jako jedyne wyśmienicie, ponownie złośliwość.
    No, skoro nowa antena nie przyniosła efektu to przegląd zacząłem starej anteny. Wzmacniacz zgnity nie był, ale po oczyszczeniu styku płyty wzmacniacza z batem nastąpiła lekka poprawa. Lekka na tyle, że Muzo.fm czasami było słychać.
    Następnym krokiem była wymiana radia na 1 din z poprzedniego auta, tam grało wyśmienicie, w Cromie znów lekka poprawa, ale Muzo.fm pół na pół, Anty jako tako grało. No i wtedy nastąpił wkurw już. No bo antena ok, przewody ok, radio zmienione, napięcie na wzmacniacz FM jest, co do diaska.
    W przypływie złości zacząłem wyciągać bezpieczniki po kolei i w pewnym momencie Muzo zagrało rewelacyjnie. Sprawdzam inne stacje, rewelacja. Nawet lepiej niż w poprzednim aucie (a może to tylko placebo było). No w każdym razie bezpiecznik był od wideorejestratora Xiaomi. Xiaomi kurka wodna napsuło mi tyle krwi. Przetwornica impulsowa od tego chińskiego szitu robiła taką sieczkę z radiem FM. W poprzednim aucie tez go miałem, ale tam nie było problemu. W Cromie jak widać kłopot jest masakryczny.
    Zarówno antena jak i radio jest w pełni sprawne u mnie. Jeśli macie podobne kłopoty zacznijcie od tego na czym ja zakończyłem. Nie słuchajcie, że zgnił wzmacniacz FM, zacznijcie od najprostszych rzeczy.
    Miałem już alternator wyciągać i oddawać na regenerację, ale to po prostu chiński badziew był winny.

    I jeszcze jedno dopiszę, radio 1 din sprawdza się u mnie lepiej, ma po prostu wszystko co potrzebuję, natywną obsługę USB i bluetootha. Nie mam sterowania z kierownicy, ale nie zależy mi na tym. Za to w półkę pod radiem mogę teraz wmontować sobie gniazda USB do zasilania telefonu choćby. Oczywiście z mojej perspektywy to bardzo dobre rozwiązanie, ale jak wiadomo każdemu zależy na czymś innym.
    Po wymianie radia nie robiłem jeszcze osiowania, pewnie zrobię, ale licznik nie miga i nic złego się nie dzieje.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 21-07-2021 o 19:33
    el_homer lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Co to za rejestrator byl dokladnie? Ja mam xiaomi 70mai bez wyswieylacza, podlaczony pod usb i nic nie zakłóca. Co do radia yo mam wmontowanw 2din bo kamerke moglam podlaczyc z tylu. Gniaxda usb mam zamiast tych na zapalnuczke

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Moja jest taka, https://www.xiaomi4you.pl/produkt/ka...-dash-cam-pro/
    Ale nie specjalnie ma to znaczenie czy nazywa się X czy Y, chodziło mi o to, żeby sprawdzić najpierw inne możliwości niż radio i antena. Poza tym pytanie o to jak się nazywa, jest trochę chybione, bo skąd pewność, że tak samo spitolone są przetwornice w mojej i twojej nawet jeśli byłyby takie same modele? Ja się wcale nie upieram, że moja jest najlepsza, a nawet pójdę dalej, nie kupię więcej szajsomi.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    No ja nam tą bez monitora. Wszyscy te kamerki chwalą więc troche raczej szajsrm nie ma vo tego nazywać. Moja jest podłączona do usb od radia i nic nie zakłóca.

    Co do manetki i świateł mijania to tak jak kolega napisał, kabelek urwany.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wiesz, ja nie chwaliłem jej od samego początku. Nawet pomijając zachowanie w Cromie, to oprogramowanie tej kamery jest fajansem. Nie podoba mi się to, że rezerwuje sobie część karty na zachowane nagrania i kolejna część na zdjęcia. Po co?
    Dla porównania w Mio cała przestrzeń karty jest dostępna, przy czym zdjęcia i nagrania że zdarzenia są zablokowane przed skasowaniem poprzez założenie flagi na plik. Rozwiązanie sensowne i nie wymagające dziwnych rzeczy.
    W szajsomi, masz część karty zupełnie niewykorzystana i nie wiadomo po co.
    Ok. Obiektyw ma spoko, ale cała reszta poczynając od tego co napisałem wyżej jest bardzo słaba.
    Kupiłem tą kamerę za niewielkie w sumie pieniądze, bo trafiłem na wyprzedaż na Ali, do tego kupony itd. ale jakbym wiedział wcześniej o tych wadach, to nie kupiłbym jej.
    Ale to zupełny offtop wyszedł już.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał @r2r Zobacz post
    Opis z eLearn (zasilanie na pinach "A" w kostce ISO):
    Wersja CONNECT NAV+ / zintegrowany Radiotelefon CONNECT NAV+
    A7 - zasilanie bezpośrednio z akumulatora - F23 (B001)
    A4 - zasilanie przez wyłącznik zapłonu (INT z centralki Blokady Kierownicy) - F49 (B002)
    A8 - masa

    Wersja przystosowanie do RADIOODTWARZACZA
    A7 - zasilanie przez wyłącznik zapłonu (INT z centralki Blokady Kierownicy) - F49 (B002)

    Wersja RADIOODTWARZACZ / RADIOODTWARZACZ HI-FI
    A4 - zasilanie bezpośrednio z akumulatora - F23 (B001)
    A8 - masa
    A widzisz , to się wyjasniło. Ja miałem Connect Nav


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wymiana radia
    Napisany przez lukash0 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-07-2020, 19:22
  2. wymiana radia
    Napisany przez gryfindor na forum Albea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-07-2015, 20:40
  3. Wymiana radia
    Napisany przez GonnaBePro na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-03-2015, 11:49
  4. wymiana radia
    Napisany przez kino38 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-09-2013, 14:16
  5. Wymiana Radia
    Napisany przez Jachoo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2009, 13:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-radia-2-din-na-1-din-48732

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl