Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree6lubi to!

Temat: Wymiana radia 2 din na 1 din  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007

    Wymiana radia 2 din na 1 din

    Chce wymienić fabryczne radio z nawigacją na zwykle radio 1 din.
    To fabryczne jest pozbawione wszelkiej funkcjonalności, brak USB, brak bluetootha, brak AUX, brak wszystkiego istotnego dlatego chcę wymienic.
    Pytanie zasadnicze, czy wystarczy mi ramka jak na tej aukcji https://allegro.pl/oferta/ramka-radi...010-9954630361
    Czy potrzebuje jeszcze kabelków na ISO jak na tej aukcji https://allegro.pl/oferta/ramka-na-r...din-9957558688
    Radio mam Sony z innego auta.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli masz obecnie oryginalne radio - bez nawigacji to ono jest też 1 din i wewnętrzna kieszeń jest 1din więc tylko ramka. Problem jednak będzie taki, że komunikacja z oryginalnym radiem jest po sieci CAN, Nie posiada ono zasilania po wyłączeniu silnika/zapłonu. Tak więc będziesz musiał doprowadzić i tak zasilanie np z zapalniczki do radia... No i po wyrzuceniu radia zapewne zacznie migac licznik kilometrów bo komputer nie wykrywać będzie radia.. Wiec osiowanie Proxy ..

    Zastanów się czy nie lepiej dokupić zmieniarkę elektroniczną z wejściami USB/AUX, Bluetoth, kart SD i podłączyć to pod oryginalne radio....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Mam fabrycznie radio z nawigacją.
    Nie do końca zrozumiałem wątku z napięciem, czemu miałbym coś z zapalniczki ciągnąć?
    Daj jakiś link do tej elektronicznej zmieniarki, ale jak znam życie to koszt komiczny będzie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Co do wymiany to zaden problem, sa tu na forum tematy o tym. Ramka odpowiednia i w miare potrzeby przejsciowki ISO i anteny, ale to zalezy od rada jakie wstawiasz. Zadnego zasilania nie trzeba ciagnac, nie wiem co sie przycmilo koledze z postu wyzej. Wszystko jest w kostce.

    Oczywiscie przy nieoryginalnym radiu osiowanie trzeba zrobic komputerem zeby ci sterowanie ustawienia do licznika przeszly. I jak bedziesz chcial guziki w kierze uzywac to modul can za 150zl trza dokupic.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Dziękuję bardzo za tą odpowiedź. Serio.
    Z wymianą jako taka jeszcze chwilę poczekam, muszę kupić kabel do osiowania, bo na starym kkl tego nie zrobię i wtedy wezmę się za wymianę radia.
    Powiedz mi jeszcze proszę, czy po osiowaniu te parametry i ustawienia widoczne tylko na radiu będę miał na liczniku dostępne?
    Szczerze mówiąc zaczynam żałować, że kupiłem Crome z takim radiem, a nie z tym zwykłym bez nawigacji. Ale kwestia czasu i ogarnę to jakoś. Tyle że radio takie jest jak dla mnie zwykłym utrapieniem, niczym innym.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie wszystko jest w kostce.

    Fabryczne radio sterowane jest po CAN, niefabryczne radio tzw + po stacyjce.
    W instalacji do radia nie ma tego sygnału. Z kolei pozostawienie podłączonego radia na stałym + w trybie standby prędzej, czy później doprowadzi do sytuacji, że nie będzie dało się odpalić auta po nocnym postoju.

    Co do kostek, to nie będą potrzebne, jeśli Sony jest na ISO, co najwyżej przejściówka do anteny.

    Jeśli nie potrzebujesz zestawu głośnomówiącego, to spróbuj tego https://allegro.pl/oferta/adapter-mo...avo-9826652541 Ja jeszcze nie miałem czasu zamontować...

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W tej chwili mam radio jak w tym linku https://allegro.pl/oferta/radio-nawi...-ii-9447201420
    Czy zaproponowany wyżej bluetooth zadziała z nim?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wymiana Navi na 1 DIn to:
    - Musisz mieć kieszeń metalową wewnętrną na 1 DIN - obecnie masz 2 DIN
    - Musisz mieć maskownice przednią 2 Din/1 DIN
    - Musisz doprowadzić 12V do kostki ISO po załączeniu zasilania - w fiacie jest tylko12V na stałe i takie podłączenie zazwyczaj kończy się szybkim rozładowaniem akumulatora..
    - Po podłączeniu radia 1 Din przestaną działać klawisze na kierownicy -Sa sterowane po sieci CAN i musisz kombinować z adapterami a nie wszystkie działają i sa dość drogie..
    - Musisz "osiować"- zaprogramować po zmianie komputer bo będzie szukał radia
    - Nie pamiętam czy przy okazji nie będzie problemu z ustawieniem daty i godziny na zegarach ..

    Zastanów się nad tym wyborem.. U mnie działa od wielu lat zmieniarka z Alliekseprs do Fiata z tym navi..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja rozumiem @lisekg wszystkie Twoje argumenty, są oczywiście słuszne i je rozumiem, no może poza tym zasilaniem, bo tego nie rozumiem. Z racji tego, że zasilanie +12v jest doprowadzone do radia. Zielono-czerwony przewód to jest.

    Niemniej każdy lubi coś innego. Sterowanie z kierownicy mam w nosie, ramki i zaślepki do ogarnięcia po niedużych kosztach.
    Po prostu to radio jest słabe i w zasadzie nie oferuje nic ciekawego dla mnie i zaczynam żałować zakupu Cromy, choć minęło ledwo kilka dni.
    Jeśli osiowanie załatwi mi sprawę to dni tego radia są policzone już.

    Jeśli nie to chyba dni Cromy u mnie są policzone. Tylko co w zamian? Nie bardzo jeszcze wiem, ale to radio działa mi na nerwy, a antena to już doprowadza do szału wręcz.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 24-04-2021 o 08:43

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2019
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    52
    Postów
    9
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    2006
    Podepnę się pod temat z pytaniem. Czy z kolei jak przejdę z radia Blaupunkt (oryginał Croma), na Navi to pojawi się jakiś problem ? Czy też konieczne będzie osiowanie ? Czy radio Navi będzie się domagać kodu ? Bo większość sprzedawanych nie ma kodu. I czy trudno jest je rozkodować ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    253
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Po zmianie z oryginalnego radia na CONNECT Nav+ jest do zrobienia:
    1. doprowadzenie do kostki radia zasilania "po stacyjce"
    2. zwykła antena na dachu obsługuje tylko stacje radiowe - więc aby korzystać z GSM i GPS trzeba wymienić antenę z okablowaniem na "zintegrowaną" lub w tańszym wariancie podłączyć uniwersalną antenę GPS; aha do korzystania z GSM przydałby się jeszcze mikrofon
    3. kod (Master Code) jest potrzebny do uwierzytelnienia w sieci CAN samochodu po uruchomieniu "radia" po przekręceniu kluczyka (punkt 1.) - info wg instrukcji strona 19.
    Kod nie jest wymagany gdy "radio" jest uruchamiane z przycisku - ale wtedy może być problem z informacjami z sieci CAN.
    Rozkodowanie - uzyskanie kodu nie jest proste i tanie...ale można spróbować "wymazać" kod przez aktualizację oprogramowania/firmware (do tego jest wymagany sprawny napęd CD w navi i odpowiednio nagrana płyta z firmware i ewentualnie druga płyta "setup" do ustawienia/zmiany języka np. na Angielski,Włoski,Francuski,Niemiecki,Hiszpański,Po rtugalski)
    4. osiowanie proxy - bo licznik w tablicy rozdzielczej "miga"
    5. inne problemy: brak AUX, stare mapy (na płycie CD) - ostanie chyba rok 2016
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Liseq i malutku, co wy za przeproszeniem pierd..... W kostce jest i zasilanie stale i zasilanie ze stacyjki. Tylko sa one we fiacie w innych miejscach w porownaniu do standardowej kostki iso. Dlatego napisalem, ze w zaleznosci od radia przejsciowka iso lub przelozenie kabelka. Ja to przerabialem juz , bo mam radio 2din niefirmowe to chyba wiem.

    Tak, po osiowaniu ustawienia auta dostepne w radio przejda do licznika. Przynajmniej wiekszosc.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez piniasty ; 25-04-2021 o 07:19
    iron64 lubi to.
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    253
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    ...w mojej kostce ISO nie było zasilania po stacyjce tylko stałe :-(

    W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyłam do eLearn, gdzie jest to dokładnie opisane - wszystko zależy od tego z jakim radiem Croma opuszczała fabrykę - oczywiście to jest stan teoretyczny (zgodny z dokumentacją); z opisów na forum wiemy, że czasami montowane były elementy nie zawsze zgodne z dokumentacją dla danej wersji...

    Opis z eLearn (zasilanie na pinach "A" w kostce ISO):
    Wersja CONNECT NAV+ / zintegrowany Radiotelefon CONNECT NAV+
    A7 - zasilanie bezpośrednio z akumulatora - F23 (B001)
    A4 - zasilanie przez wyłącznik zapłonu (INT z centralki Blokady Kierownicy) - F49 (B002)
    A8 - masa

    Wersja przystosowanie do RADIOODTWARZACZA
    A7 - zasilanie przez wyłącznik zapłonu (INT z centralki Blokady Kierownicy) - F49 (B002)

    Wersja RADIOODTWARZACZ / RADIOODTWARZACZ HI-FI
    A4 - zasilanie bezpośrednio z akumulatora - F23 (B001)
    A8 - masa

    więc jeżeli zmieniamy zwykłe radio BLAUPUNKTA na CONNECT NAV+ należy (w kostce ISO radia) pin A4 przenieść do A7 a do A4 doprowadzić (kabelek) zasilanie po stacyjce z F49 (skrzynka bezpieczników pod kierownicą)

    oczywiście przed zmianami pinów / podłączeniem innego radia należy sprawdzić miernikiem (czy żarówką 12V z kabelkami) gdzie i jakie mamy "prądy"
    Ostatnio edytowane przez @r2r ; 25-04-2021 o 21:13 Powód: aktualizacja
    lisekg i iron64 lubią to.
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    403
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Nie musiałrm nic doprowadzać. Wystarczy sprawdzic miernikiem gdzie jest napiecie (+) i ktore znika bo wyłączeniu stacyjki. Nawet nie zajrzalem do zadnego elerna bo to wsxystko na radio jest naklejone.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    253
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Cytat Napisał piniasty Zobacz post
    Nie musiałrm nic doprowadzać. Wystarczy sprawdzic miernikiem gdzie jest napiecie (+) i ktore znika bo wyłączeniu stacyjki. Nawet nie zajrzalem do zadnego elerna bo to wsxystko na radio jest naklejone.
    A jakiego typu radio miałeś w "oryginale": zwykłe czy navi?
    U mnie nie było zasilania po stacyjce tylko stałe z akumulatora (zwykłe radio Blaupunkt)...sprawdzałem miernikiem
    Do eLearna zajrzałem bo chciałem się upewnić, że porady w innym wątku (dotyczącym radia/navi) pociągnięcia zasilania po zapłonie do kostki ISO z F49 są prawidłowe.
    Hm...na żadnej navi nie widziałem naklejki z opisem złącz/kostki ISO...na zwykłym radiu jest taka naklejka (u mnie jako A4 jest UB - napięcie podtrzymania czyli z aku)
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana radia
    Napisany przez lukash0 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-07-2020, 19:22
  2. wymiana radia
    Napisany przez gryfindor na forum Albea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-07-2015, 20:40
  3. Wymiana radia
    Napisany przez GonnaBePro na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-03-2015, 11:49
  4. wymiana radia
    Napisany przez kino38 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-09-2013, 14:16
  5. Wymiana Radia
    Napisany przez Jachoo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2009, 13:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-radia-2-din-na-1-din-48732

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl