Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana oleju w silniku 2.4  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005

    Question Wymiana oleju w silniku 2.4

    Witam wszystkich,

    Wiem, że temat już pewnie wałkowany był na forum, ale przeczytałem kilka wątków i zgłupiałem... Jedni piszą, że może być 5w40, inni, że tylko 5w30.

    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Jaki olej polecacie do silnika 2.4? (Słyszałem pozytywne opinie o MILLERS XF LONGLIFE C2 5w30v - taki też dobrał mi konfigurator na stronie Millers).
    2. Czy polecacie jakiś konkretnych producentów filtra oleju, czy nie ma większej różnicy?
    3. Czy do wymiany wystarczy 5 L czy trzeba zakupić jeszcze 1 L na dolewkę? Instrukcja podaje, że mieści się 5,4 L.
    4. Co ile zalecalibyście wymianę oleju przy przebiegach ok. 25 000 km rocznie (połowa trasa, połowa miasto)?
    4. Czy ktoś z was używa przed wymianą oleju środka do czyszczenia typu Millers Oils Engine Flush? Jakieś za lub przeciw?

    Moja Croma jest z DPF-em, przebieg 196 000 (chodź podejrzewam, że jest skręcona o jakieś 50 000), rocznik 2005.

    P.S. Sorry jeżeli pytania wydają się głupie, ale to moja pierwsza kromka i pierwszy diesel w życiu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ad. 1. zerknij do instrukcji. jeśli masz od swojego auta to tam producent zaleca 5w40, w późniejszych latach zaczął zalecać 5w30. wszystkie konfiguratory dobierają olej według ostatnich wytycznych. ja zalewam 5w40. ważne żeby był z dobrego źródła, żeby to był olej a nie jakiś płyn olejopodobny. powinien też być przeznaczony do silników z DPFem. ja kupiłem kiedyś w dobrej cenie Liqui Moly i tak używam kilka lat, momo iż konfigurator go nie poleca.
    Technologia syntetyczna : Top Tec 4100 5W-40 9511
    ad. 2. na tym to się nie znam. kupuje Filtrona
    ad. 3. u mnie wchodzi 5 l i wtedy stan jest w okolicach maxa. instrukcja podaje pojemność suchego silnika. nie uda Ci się przy wymianie zlać całego oleju.
    ad. 4. u mnie wymiany wypadaja co 12-14 tys km. lub co ok. rok
    ad. 5. ja jak do tej pory co drugą wymianę stosowałem środki do czyszczenia. część osób mnie straszyła i ostrzegała żebym tego nie używał bo mogą się wypłukać osady i silnik zacznie olej puszczać. silnik dostał przecieku na wale prawie rok po wymianie beż czyścidła.

    wymień od razu olej w skrzyni. producent auta tego nie zaleca, ale producent skrzyni zaleca.
    Pozdrawiam


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    1. Masz DPF czyli 5W30
    Nie ma większej róznicy (ja używam Selenia WR 5W30 Pure Energy), byle spełniał normy
    SAE 5W-30
    ACEA C2
    FIAT 9.55535-S1 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F510.D07
    2. Sędziszów, Filtron w sumie bez różnicy
    3. Przy moim 1.9 instr podaje 4.5 więc kupuję 5... do Twojego kupiłbym 6l
    4. Raz w roku, chyba że komputer poprosi wcześniej w związku z cyklami wypaleń DPF-a
    5. Pół wieku temu czyściło się silnik przed zalaniem świeżego oleju, nie wolno było dolewać innego oleju niż był zalany, żeby się nie pogryzły .. obecnie to tylko marketing, płukankę zastosowałbym jedynie w przypadku dostania się chłodziwa do oleju.
    ...ale to jest wyłącznie moje zdanie...
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 27-12-2016 o 11:40

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    maka131:

    Ad.1 Patrzyłem w instrukcję, którą mam z forum (oryginalnej nie posiadam) i tam właśnie nie ma silnika 2.4 - stąd moje pytanie.

    P.S. Co do oleju w skrzyni, to co jaki czas wymieniasz?

    Capsel:

    Dzięki za info

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Instrukcja Croma 2005-2007 - Downloads - Fiat Klub Polska

    tu masz instrukcję do modeli z pierwszych roczników produkcji, z tego co pamietam w późniejszych wydaniach zalecenia się zmieniły. zalecenia są takie same dla silników 1,9 oraz 2,4 napędzanych ON.
    instrukcja_oleje silnikowe.JPG

    jest na tym forum duży wątek o wymianie oleju w skrzyni automatycznej. jest tam wszystko opisane.

    znalazłem, tu masz wątek o wymianie oleju w skrzyni biegów
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...automat-23193/

    @Capsel
    specjalistą od olejów nie jestem ale kojarzy mi się, nie wiem czy dobrze, ale dla samochodów wyposażonych w DPF to olej chyba spełniać normę C3. czy ktoś się na tym zna i może potwierdzić?
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 27-12-2016 o 12:29
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    maka131 dzięki za pomoc! Teraz już wszystko wiem

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    sam będziesz wymieniał czy oddajesz auto do kogoś?
    Pozdrawiam


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    38
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 jtd 16v 150 km (186 km)
    Rocznik
    2008
    Żadna instrukcja nie zaleca 5w30 do cromy ani starszych ani nowszych tak samo do dpf . Według instrukcji wyraźnie pisze 5w40 nawet do dpf. A reszta to tylko wymysł pseudomechaników i różnych mądrali w aso. A później ludzie piszą że na autostradzie zapala się kontrolka oleju mimo prawidłowego wskazania na bagnecie.Jtd jest luźno pasowany i jest to jednostka typowo na 5w40.
    Należy dobrze przeczytać i zrozumieć instrukcje 5w30 JEST TYLKO I WYŁĄCZNIE DO SILNIKA PUR-O2

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez dudus55 ; 27-12-2016 o 14:18

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał dudus55 Zobacz post
    Żadna instrukcja nie zaleca 5w30 do cromy ani starszych ani nowszych tak samo do dpf
    I tu się mylisz...
    Sprawdziłeś we WSZYSTKICH wersjach instrukcji obsługi samochodu Fiat Croma II ?
    W instrukcjach serwisowych też?

    Tu masz jeszcze katalog producenta olejów dla Fiata

    PETRONAS Lubricants International

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    38
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 jtd 16v 150 km (186 km)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    I tu się mylisz...
    Sprawdziłeś we WSZYSTKICH wersjach instrukcji obsługi samochodu Fiat Croma II ?
    W instrukcjach serwisowych też?

    Tu masz jeszcze katalog producenta olejów dla Fiata

    PETRONAS Lubricants International
    Kolego Ty patrz na instrukcje obsługi pojazdu a nie co rekomenduje firma produkująca oleje na potrzeby pojazdów. Katalog który przytoczyłeś jest niczym innym jak właśnie takim producentem jak Motul, czy mobil czy każdy inny. Wystarczy że popatrzysz na te wszystkie katalogi to dostrzeżesz że co roku rekomendują inne oleje. Tak więc pamiętaj silnik nie młodnieje i olej jest do danej jednostki a nie do mody panującej w firmach produkujących.
    PS.
    Co do instrukcji pojazdu to tak przejrzałem wszystkie roczniki i wersje i uwierz mi nie ma oleju 5w30 do innej wersji niż PUR-O2

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    co to za wersja PUR-02 ?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Fiat Croma PUR-O2 - Informacje prasowe - Biuro Prasowe FCA Poland

    Cytując zapisy z przytoczonej strony "...Croma PUR-O2 wyposażona w doskonały silnik 1.9 Multijet 120 KM i seryjnie w filtr pyłkowy.(słabe tłumaczenie m/z chodzi o DPF)
    Nowa wersja PUR-O2, dostępna od końca września, gwarantuje znacznie zredukowane zużycie paliwa i emisji CO2 (140 g/km CO2, 17 g/km mniej w porównaniu z wersją aktualną), bez kompromisów względem osiągów. Ten ważny wynik uzyskano dzięki pewnych interwencjom technicznym, takim jak wydłużenie przełożeń skrzyni biegów, zastosowanie opon o niskim współczynniku tarcia, użycie oleju o niskiej lepkości i obniżonemu zawieszeniu."
    I teraz pytanie do Kolegów spierających się o olej 5W-40 czy 5W-30 tylko dla wersji PUR-O2. Czym różnią się silniki w wersjach pur i zwykłych? (Wieeem wątek o 2,4 ale to nie ma różnicy bo to całe pro tfu ekologiczne pur-O2 polega na takich właśnie niewielkich zmianach.) No i czy w takim wypadku można stosować 5W-30 (Low Saps) do tych i innych (także 1 silników? Nie czekając na odpowiedzi na te raczej retoryczne pytania Ja stosuję LM TopTech 4200 5W-30 i nie zamierzam zmieniać . Chyba że wytnę DPF to wtedy przejdę (albo i nie) na 5W-40. Tyle moich kilku groszy w dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 27-12-2016 o 17:16

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    38
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 jtd 16v 150 km (186 km)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Fiat Croma PUR-O2 - Informacje prasowe - Biuro Prasowe FCA Poland

    Cytując zapisy z przytoczonej strony "...Croma PUR-O2 wyposażona w doskonały silnik 1.9 Multijet 120 KM i seryjnie w filtr pyłkowy.(słabe tłumaczenie m/z chodzi o DPF)
    Nowa wersja PUR-O2, dostępna od końca września, gwarantuje znacznie zredukowane zużycie paliwa i emisji CO2 (140 g/km CO2, 17 g/km mniej w porównaniu z wersją aktualną), bez kompromisów względem osiągów. Ten ważny wynik uzyskano dzięki pewnych interwencjom technicznym, takim jak wydłużenie przełożeń skrzyni biegów, zastosowanie opon o niskim współczynniku tarcia, użycie oleju o niskiej lepkości i obniżonemu zawieszeniu."
    I teraz pytanie do Kolegów spierających się o olej 5W-40 czy 5W-30 tylko dla wersji PUR-O2. Czym różnią się silniki w wersjach pur i zwykłych? (Wieeem wątek o 2,4 ale to nie ma różnicy bo to całe pro tfu ekologiczne pur-O2 polega na takich właśnie niewielkich zmianach.) No i czy w takim wypadku można stosować 5W-30 (Low Saps) do tych i innych (także 1 silników? Nie czekając na odpowiedzi na te raczej retoryczne pytania Ja stosuję LM TopTech 4200 5W-30 i nie zamierzam zmieniać . Chyba że wytnę DPF to wtedy przejdę (albo i nie) na 5W-40. Tyle moich kilku groszy w dyskusji.
    Masz prawo stosować olej 5w30 i nikt a tym bardziej Ja nie możemy Tobie i Tobie podobnym zabronić. Jak napisałeś właśnie dzięki małym zmianą (przełożenia, olej itp.) I właśnie małe zmiany dają silnik PUR-O2. Ludzi którzy jeżdżą na 5w30 jest może 50% a może i więcej (ze względu na to że ASO stosuje ten olej) Ale nie o to chodzi w tym wątku. Chodzi o to co pisze w instrukcji i na jakim oleju samochód wyszedł z fabryki, i uwierz mi że żaden nawet z filtrem DPF nie wyszedł na 5w30. Ja również miałem Cromę 120km 8v z DPF i lałem MOTULA(LOW SAPS)5w40 x-clean, i również jak Tobie chodziła wyśmienicie i dpf wypalał się co 800km po mieście. Kolega z pierwszego postu pytał jaki olej więc odpowiedziałem co mówi instrukcja i w żaden sposób nie chciałem Ciebie urazić. Możesz jeździć na 5w30 jak i na 5w40 i nic złego się nie stanie ale jak już pisałem bardzo dużo ludzi na 5w30 miało właśnie problem z kontrolką ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku mimo normalnego stanu ale nigdy na 5w40.Pozdrawiam i co złego to nie ja

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał dudus55 Zobacz post
    w żaden sposób nie chciałem Ciebie urazić.
    Ale ja nawet przez moment nie poczułem się urażony czy dotknięty. Ktoś zapytał co to PUR-O2 to przy okazji podzieliłem się swoimi doświadczeniami. Widzę że zrobiłem to może zbyt bezpośrednio ale nie taki miałem cel. Wracając do oleju ja także nie mam zamiaru się spierać czy odżegnywać oponentów "od czci i wiary". Mój rydwan chodził i na jednym i na drugim. Ja po doświadczeniach z Bravo postawiłem na olej który podawałem. A tak na marginesie cały ten "pur" to wielka ściema a z najważniejszych i jedynych zmian to właśnie olej i węższe opony (tak było w Bravo). Silniki i skrzynie były takie same ale ja mogę się mylić.
    Cytat Napisał dudus55 Zobacz post
    i na jakim oleju samochód wyszedł z fabryki, i uwierz mi że żaden nawet z filtrem DPF nie wyszedł na 5w30.
    Tak z ciekawości podziel się tylko źródłem skąd masz takie informacje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    38
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 jtd 16v 150 km (186 km)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Ale ja nawet przez moment nie poczułem się urażony czy dotknięty. Ktoś zapytał co to PUR-O2 to przy okazji podzieliłem się swoimi doświadczeniami. Widzę że zrobiłem to może zbyt bezpośrednio ale nie taki miałem cel. Wracając do oleju ja także nie mam zamiaru się spierać czy odżegnywać oponentów "od czci i wiary". Mój rydwan chodził i na jednym i na drugim. Ja po doświadczeniach z Bravo postawiłem na olej który podawałem. A tak na marginesie cały ten "pur" to wielka ściema a z najważniejszych i jedynych zmian to właśnie olej i węższe opony (tak było w Bravo). Silniki i skrzynie były takie same ale ja mogę się mylić.

    Tak z ciekawości podziel się tylko źródłem skąd masz takie informacje.
    Bezpośrednio od Fiat Auto. 1,5 roku temu miałem ten sam dylemat co kolega z pierwszego postu i pisałem do fiata i dostałem odpowiedź na 2 strony A4 z których po skrócie Ci opisałem.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana oleju i filtrów w silniku 1.6 Multi jet 105 km
    Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 04-02-2024, 21:37
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2015, 19:27
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2015, 20:44
  4. Wymiana Oleju w Skrzyni i Silniku Stilo 1.6 16V?
    Napisany przez Danielson na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-03-2015, 14:44
  5. Wymiana oleju w silniku.
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 12-08-2009, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-oleju-w-silniku-2-4-a-34848

jaki olej croma 2.4

lokalizacja filtra oleju fiat stilo 2.4 abarth

Fiat Croma 2 4 olej silnikowy2.4 jtdm wymiana oleju2.4 jtdm olejjaki olej do croma 2.4 multijetFiat Croma 2 4 jak czesto wymieniac oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl