Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree6lubi to!

Temat: Wyciek oleju.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Wyciek oleju.

    Cześć może ktoś z Was przerabiał podobny temat u siebie.Croma 2010 r 1.9 multijet 150 km automat.
    Chodzi o wycieki oleju w okolicy misy olejowej/wydechu/skrzyni biegów.
    Mam wycieki jak na załączonej fotografii. Mechanik stwierdził że to z misy olejowej. Misa została wyjęta i wklejona na nowo. Wszystko od spodu zostało umyte. Po miesiącu jazdy wygląda tak jak na zdjęciach. Mechanik który wklejał miskę mówi że to widocznie z podziału skrzynia/silnik i winny jest uszczelniacz wału za kołem zamachowym. Chciałem już oddać auto do serwisu ASB na wyciągnięcie skrzyni i wymianę tego uszczelniacza ale Ci od skrzyń odsyłają spowrotem do tego co wklejał miskę bo mówią że to z miski. Ten od miski mówi że misa jest wklejona prawidłowo. Generalnie jedno wielkie wariatkowo. W związku z tym przypuszczam że to znany temat w Cromie i może ktoś z was miał coś podobnego i się z tym uporał? Generalnie tam chyba nie powinno być takiego syfu? Czy może ten typ tak ma? Generalnie zabawa w wymianę uszczelniacza jest dosyć droga i wolałbym uniknąć niepotrzebnego grzebania bo takie operacje zazwyczaj kończą się przypadkowym uszkodzeniem przez mechanika innych sąsiednich części. 276134968_4820661471322091_8921360685570459525_n.jpg 276128261_4820661757988729_1985862268849315625_n.jpg 276126345_4820661304655441_6607689586813710325_n.jpg 276117495_4820661614655410_682964153193287693_n.jpg 276024615_4820660307988874_7753281750462714620_n.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    510
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W Cromie tego nie mam, ale w poprzednim aucie wyglądało to nawet gorzej i owszem winny był uszczelniacz.
    damazy61 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    O ile dobrze widzę to czarny olej z sadzą - więc uszczelniacz na wale
    damazy61 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Właśnie dlatego pytam czy ten typ tak ma dlatego że w nowych peugeotach czy Fordach też tak cieknie a po wymianie uszczelniacza lepiej jest tylko na chwilę i znowu zaczyna lecieć. Tak więc robota bez sensu. Jeśli w Cromie nie jest to normą to może warto to naprawić. Choć od wymiany do wymiany oleju nie dolewam (wymieniam do 10 tyś km).

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    O ile dobrze widzę to czarny olej z sadzą - więc uszczelniacz na wale
    Tak, ewidentnie to olej z silnika.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Poszedłbym w stronę ponownego demontażu miski i poprawnym jej zamocowaniu.
    Moim zdaniem często najprostszy trop prowadzi do rozwiązania problemu.
    damazy61 lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Nie jest to normalna przypadłość w Cromach

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Marcin_Croma Zobacz post
    Poszedłbym w stronę ponownego demontażu miski i poprawnym jej zamocowaniu.
    Moim zdaniem często najprostszy trop prowadzi do rozwiązania problemu.
    Mnie tylko zastanawia co poszło nie tak z ponownym montażem miski że dalej cieknie. O ile to właśnie idzie z miski. Ten mechanik co wklejał miskę zarzeka się że miska została zamontowana dobrze i to wina uszczelniacza na wale. Usunięcie tego wycieku to dość droga zabawa.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Umyć wszystko, przejechać się i sprawdzić ponownie czy to z miski czy z uszczelniacza wału czy może z pokryw głowicy cieknie w dół po bloku...
    damazy61 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Kiedyś jak w mojej alfie zamontowali źle uszczelniacz na wale to po umyciu moze już na 2 dzień wisiała kropla oleju na samym dole łączenia skrzyni z blokiem. U ciebie widać jakby sie to sączyło wiec może faktycznie to z miski. Widze że na dole jest taka blacha przykręcona na 2 śruby do skrzyni biegów. Może po jej zdemontowaniu coś bedzie wiecej widać?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Kiedyś jak w mojej alfie zamontowali źle uszczelniacz na wale to po umyciu moze już na 2 dzień wisiała kropla oleju na samym dole łączenia skrzyni z blokiem. U ciebie widać jakby sie to sączyło wiec może faktycznie to z miski. Widze że na dole jest taka blacha przykręcona na 2 śruby do skrzyni biegów. Może po jej zdemontowaniu coś bedzie wiecej widać?
    Jak się dobrze przyjrzeć to widzę że leci w rogu gdzie skrzynia łączy się z silnikiem ale też na spojeniu miski z silnikiem a nawet po drugiej stronie wydechu cieknie po misce. Tak daleko olej z samego uszczelniacza wału raczej by nie zawędrował nawet pod wpływem szybkiej jazdy [emoji848]. Obawiam się że leci i z miski i z tego uszczelniacza wału.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cześć, miałem tak samo jak u Ciebie, z tym, że mi trafił się remont silnika, po odebraniu samochodu od mechanika po kilku dniach pojawiła się znowu kropla, mechanik stwierdził, że uszczelniacz wału musiał być wadliwy.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    345
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Przypadłość fiatów przy przebiegu ok 120 tyś lubi przepuszczać uszczelniacz wału, niech mechanik umyje porządnie spód auta i po kilku dniach niech ściągnie blachę i endoskopem wejdzie i będziesz wiedział wszystko.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Przypadłość fiatów przy przebiegu ok 120 tyś lubi przepuszczać uszczelniacz wału, niech mechanik umyje porządnie spód auta i po kilku dniach niech ściągnie blachę i endoskopem wejdzie i będziesz wiedział wszystko.
    Nie... Miałem 3 fiaty i w tym dwa po 300 tyś z żadnego nie ciekło

    To przypadłość właścicieli, którzy oszczędzają na jakości oleju i jego wymianie. A potem obwinianie wszystkich że zanieczyszczenia uszkadzają uszczelnienia i same wałki
    Madaw lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    No nie wiem czy akurat to ma znaczenie. Od zawsze leje Valvoline wymieniam co 10-12 tyś km. Filtr oleju zawsze biorę oryginalny z ASO. Myślę że po pewnym przebiegu te uszczelniacze twardnieją/wyrabiają się i puszczają. Jak mi ostatnio wymieniali uszczelki chłodnicy oleju to były w dotyku tak twarde jakby były z plastiku. Nowe miękkie.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 05-04-2022 o 13:05


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wyciek oleju
    Napisany przez michal1232 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2017, 22:01
  2. Wyciek oleju
    Napisany przez rafgro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-02-2017, 16:42
  3. Wyciek oleju (?)
    Napisany przez Sowi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-05-2015, 16:49
  4. Wyciek oleju.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2010, 09:22
  5. Wyciek oleju
    Napisany przez CONRADO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2010, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wyciek-oleju-50174

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl