Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez maciekpt

Temat: wspomaganie, zmiana biegów itp.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    15
    Auto
    fiat croma 1,9 150KM
    Rocznik
    10.2010

    wspomaganie, zmiana biegów itp.

    Witam wszystkich,
    Jako nowy użytkownik fiata croma po przejechaniu pierwszych kilku tys. km mam kilka spostrzeżeń i pytań
    1. Czy wspomaganie działa u was lekko - ja po doświadczeniach z fiatem bravo II mam wątpliwości czy jest sprawne - trochę ciężko się tą kierownicą kręci - jak jest u was - ma ktoś porównanie z innymi samochodami
    2. jak wam działa manualna skrzynia dla mnie jest mało precyzyjna - za każdym razem jak wrzucam bieg zastanawiam się czy trafię w odpowiedni szczególnie 1, 2 i 3 - a przy wrzucaniu czuję opór
    W związku z powyższymi mam rażenie że to auto jest trochę toporne. Ja tłumaczę sobie to tak, że wcześniejsze bravo to lekki silnik, lżejsza buda i trochę nowsza technologia, więc lżej wszystko działa.
    Pewnie podjadę do jakiegoś komisu na "jazdę próbną" i zobaczę czy tak jet w innych bo mnie coś spać nie daje.
    I jeszcze jedno do posiadających szklany dach
    3. jak wam się spisuje? smarujecie prowadnice czymś - jak często i czym? słyszałem, że bywa awaryjny - mieliście z nim kłopoty (jakieś koszty naprawy). Jak prawidłowo o niego dbać? Czy jak padnie aku to są jakieś kłopoty z rozprogramowaniem?
    UFFF dużo tego, ale chciałem w jednym poście a z racji tego, że wielu z was ma od długiego czasu croma z pewnością coś się dowiem
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ad 1.
    U mnie też jest dość ciężko ale przyzwyczajony jestem. W poprzednim aucie też trzeba było konkretnie kręcić. Z zazdrością czasem patrzę na kierowców w innych autach jak są w stanie kręcić kładąc płasko dłoń na kierownicy (chociaż nie pochwalam takiego "kręcenia").
    Kiedyś miałem okazję jechać Fiatem Pandą i rzeczywiście jeden palec wystarczał, tym bardziej gdy włączyło się tryb "City". No ale to chyba inny rodzaj wspomagania. W Pandzie elektryczne a w Cromie chyba hydrauliczne, nie?
    W Octavii III też leciutko chodzi kierownica.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Ad 1.
    U mnie też jest dość ciężko ale przyzwyczajony jestem. W poprzednim aucie też trzeba było konkretnie kręcić. Z zazdrością czasem patrzę na kierowców w innych autach jak są w stanie kręcić kładąc płasko dłoń na kierownicy (chociaż nie pochwalam takiego "kręcenia").
    Kiedyś miałem okazję jechać Fiatem Pandą i rzeczywiście jeden palec wystarczał, tym bardziej gdy włączyło się tryb "City". No ale to chyba inny rodzaj wspomagania. W Pandzie elektryczne a w Cromie chyba hydrauliczne, nie?
    W Octavii III też leciutko chodzi kierownica.
    Maćku U mnie w cromie na postoju właśnie tak robię że kładę jedna rękę na kierownicy i krece bez żadnych problemów. W czasie jazdy też dość lekko kręci się kierownicą.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No to albo masz łapę jak Hardkorowy Koksu albo u mnie coś średnio to działa ))
    pezet3 lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Mam też stare Volvo V40 i wspomagania są porównywalne. Nie odniosłem wrażenia, że chodzi ciężko. Jeżeli chodzi o biegi to u mnie rzekłbym są takie typowo fiatowskie. Nie mam problemu z precyzją natomiast dość opornie wchodzą. Jeździłem trochę Doblo z silnikiem 1.9 JTD i mogę powiedzieć, że Fiaty tak mają. Do precyzji i lekkości na przykład Golfa V czy nowej Octavii to im wiele brakuje.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ad.1 Pomiędzy Bravo a Cromą będzie znaczna różnica, ponieważ w bravo jest wspomaganie elektryczne (przy pomocy silnika elektrycznego, tryb City dodatkowo zwiększa tą pomoc), natomiast w Cromie jest hydrauliczne przy zastosowaniu maglownicy (bywa kłopotliwa, więc badanie jej stanu nie zaszkodzi).

    Ad.2 W Cromach jest monotowana skrzynia M32 Oplowska, w internecie znajdziesz setki elaboratów na jej temat. W skrócie, nie jest to najlepsza i najbardziej precyzyjna jednostka. Należy o nią dbać, regularnie wymieniając olej i to nie na byle jaki. Osobiście polecam Fuchsa link

    Ad.3 Niestety takiego luksusu nie posiadam

  8. #7
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    natomiast w Cromie jest hydrauliczne przy zastosowaniu maglownicy
    No nie do końca bym się zgodził... W Cromie jest wspomaganie elektro-hydrauliczne. W klasycznym układzie hydraulicznym pompa wspomagania jest połączona poprzez pasek z wałem silnika. Silnik pracuje = mamy wspomaganie. Wyłączamy silnik i d... ze wspomagania. W Cromie, pompa wspomagania zasilana jest elektrycznie i służy do wytworzenia ciśnienia płynu hydraulicznego w maglownicy. Ciśnienie w układzie jest niezależne od obrotów silnika - stąd też słynny problem z zanikaniem wspomagania ze względu na zaśniedzenie styków elektrycznych na pompie.


 

Podobne tematy

  1. Zmiana biegów
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 21-02-2017, 23:58
  2. Sprzęgło - zmiana biegów
    Napisany przez armen10 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-05-2015, 11:44
  3. Wspomaganie i zawieszenie i skrzynia biegów
    Napisany przez jarecki33 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-12-2013, 13:48
  4. zmiana biegów
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 25-11-2013, 17:18
  5. Problem z zmiana biegów
    Napisany przez Ravicky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-11-2013, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma tryb city

fiat croma wspomaganie ciezka praca

https:fiatklubpolska.plcroma-446wspomaganie-zmiana-biegow-itp-30069

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl