Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010

    utrata mocy, obroty max 2 tys., brak błędów

    Witajcie,

    mam dziwny problem z autem i potrzebuję pomocy w diagnozie.
    Trochę ponad tydzień temu, podczas jazdy na autostradzie, żona chciała sprawnie wyprzedzić inny samochód - wcisnęła gaz do oporu (zadziałał kick-down i automat zrzucił bieg) i po chwili zaczęła delikatnie odpuszczać. Usłyszeliśmy stuknięcie/uderzenie i auto straciło moc - wskazówka obrotomierza spadała i po zatrzymaniu się auto zgasło. Po ponownym uruchomieniu jechało dalej zupełnie normalnie.
    Dzisiaj podobno przygoda przydarzyła się mnie - auto w pewnym momencie jakby straciło moc. Naciskałem gaz a obroty bardzo powoli wzrastały i nie mogły przekroczyć 2 tys. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko było normalnie.

    MES 1.7 nie pokazał żadnych błędów w sterowniku silnika i skrzyni.

    Dwa tygodnie temu auto było na chipowaniu w Cinsofcie - obydwa przypadki utraty mocy miały miejsce już po tej akcji chociaż mogą nie mieć z tym nic wspólnego.

    EGR zaślepiony i wyłączony programowo
    DPF usunięty i wyłączony
    klapy wirowe usunięte
    olej w skrzyni i silniku wymieniony niedawno, podobnie jak wszystkie filtry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Nikt nie ma żadnego pomysłu?
    Spotkałem się z opinią mechanika, że w silnikach 1.9 JTD czasem dochodzi do "zawieszania" się turbiny jeśli auto było eksploatowane głównie w mieście. Nie wiem dokładnie o co chodzi bo osobiście z nim nie rozmawiałem.
    Ostatnio zrobiłem ok. 1000 km w ciągu paru dni i problemów nie było (na razie tylko te 2 razy, które opisałem w pierwszym poście).

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Dwa tygodnie temu auto było na chipowaniu w Cinsofcie - obydwa przypadki utraty mocy miały miejsce już po tej akcji chociaż mogą nie mieć z tym nic wspólnego.
    Tutaj masz odpowiedź. Zadzwoń do nich i pogadaj, raczej nie słyszałem aby Cinek wykręcał się od reklamacji. Diagnostykę też zrobi jeśli będzie potrzeba.

    Jak masz kabel, posprawdzaj jeszcze doładowanie i wszystko co tylko się da.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Już kontaktowałem się z panem Marcinem - podejrzewa układ zasilania ale to raczej nie jest z tym związane (filtr paliwa był niedawno wymieniany, olej napędowy tankuję lepszy i na sprawdzonych stacjach). Jak dotąd problem zaistniał dwa razy i ostatnio był spokój - będę obserwował co się dzieje i interweniował gdyby znowu się to powtórzyło.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    AR 159 1.9 jtdm Q-tronic
    Rocznik
    2009
    Odkopie temat.
    Mam ten sam problem, nagły brak mocy , brak błędów pomaga ponownie uruchomienie silnika. Czy udało się Tobie rozwiązać ten problem? U mnie ostatnia diagnoza to że przeładowuje turbo i to jest powodem. Turbo poszło do regeneracji(bo i tak była potrzebna) ale dalej jest problem.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Nie samo turbo a zawór upustowy. (?)
    Mnie wyłączyło turbinę (zapalił się błąd silnika) ale rano było już O.K.
    W historii odczytano błąd ciśnienia (zbyt wysokie lub zbyt niskie).
    Ale jechałem wtedy ze skrzynią ustawioną na manual i cisnąłem do 4 tys obrotów.
    Ostatnio edytowane przez eror ; 17-05-2015 o 12:44

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Postów
    39
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    To jest wina czujnika sterującego doładowanie turbiny. Przerabiałem to w 1.9 8V 143KM.
    Podepnij jakiegoś dobrego kompa i podejrzyj zamrożone ramki. jak jak nie to zrobić cykl jezdny i monitorować wartości doładowania.
    Ostatnio edytowane przez kerim ; 17-05-2015 o 12:45

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    U mnie w Stilo 1,9 115KM powodem takiej usterki był elektrozawór vgt. Awaria pojawiała się gdy mocno cisnąłem na gaz i obroty przekraczały 4000. Silnik tracił moc i gasł, trzeba było poczekać kilka minut by odpalił. Po wymianie na nowy awaria już się nie powtórzyła. Przed czyszczeniem czy wymianą VGT warto sprawdzić dochodzące wężyki czy nie są uszkodzone.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    Albo przeładowuje albo pada czujnik ciśnienia rail

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Postów
    39
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    podłączyć komputer i sprawdzić parametry rzeczywiste i wszystko pokaże. Ciśnienie ma listwie i ciśnienie doładowania.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Zapomniałem zaktualizować ten wątek a problem całkowicie minął (szczerze to w ogóle zapomniałem, że utworzyłem ten temat). Okazało się, że problemem był zbyt niski poziom oleju silnikowego! W Cromie bagnet jest bardzo kiepski i trudno stwierdzić jaki jest rzeczywisty poziom oleju. Po dolaniu oleju problem się nie powtórzył od paru miesięcy. Wskazówką było to, że na wyświetlaczu pojawiał się komunikat o niskim stanie oleju ale początkowo go ignorowałem bo sądziłem, że po zgaśnięciu auta mogły się pojawić dziwne komunikaty.


 

Podobne tematy

  1. utrata mocy......
    Napisany przez lapa na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-06-2014, 21:38
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2014, 07:51
  3. Utrata mocy
    Napisany przez gfboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-12-2013, 19:09
  4. Brak mocy, dziwne kody błędów
    Napisany przez lysy na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-07-2012, 16:31
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-12-2010, 21:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446utrata-mocy-obroty-max-2-tys-brak-bledow-24466

croma brak mocycroma nie ciagnie od dolufiat ducato obroty do 2tysducato brak mocy obroty do 3 tys.brak mocy 2 a 3 tys obrotow2.4 jtd max 2000 obrotow

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl