Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2014
    Skąd
    Płock
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Uszkodzenie kluczyka przy wymianie obudowy

    Witam, posiadam Fiata Cromę 1.9 120km, ok 2 lata...
    Nie miałem do tej pory z nią problemów których nie dałem rady sam rozwiązać, lub rozwiązać po przejrzeniu forum w poszukiwaniu podobnych przypadków...
    Tym razem sam narobiłem sobie szkody, a mianowicie chciałem wymienić obudowę kluczyka ponieważ w starej popękały przyciski i kiepsko działały...
    Podczas otwierania obudowy zawadziłem o cewkę na czubku płytki scalonej i ją niestety oderwałem....
    Elektronik u mnie w pracy podmienił cewkę z drugiego kluczyka który nie działał (dostałem oba w dniu zakupu ale ten nie działał od razu...). Sprawdził miernikiem czy cewka dostaje prąd, zasilanie cewki jest ale kluczyk nie jest rozpoznawany przez stacyjkę... Wyświetla się komunikat Electronic Key Not Recognaized i nie pozwala włączyć zapłonu...
    Co można by zrobić aby auto uruchomić choćby awaryjnie... Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    sprawdź czy uda Ci się uruchomić awaryjnie, tak jak jest to opisane w instrukcji.
    jeśli masz kartę z kodem proponuję dorobić nowe kluczyki

    awaryjne uruchamianie1.jpg
    awaryjne uruchamianie2.jpg
    Pozdrawiam


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2014
    Skąd
    Płock
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Niestety nie pozwala się uruchomić, nawet nie uruchamia zapłonu po przekręceniu w pozycję ON...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no to nie wiem czy nie zostanie Ci pójść do ASO i nowy sprawny kluczyk kupić. ewentualnie jakiś fachowiec co umie go zaprogramować żeby działał. na tym forum już ktoś rozpisywał się o wymianie kluczyka bo mu nie działał.

    a ten elektronik sprawdzał czy cewka jest sprawna? może obydwie cewki są uszkodzone.
    Pozdrawiam


  6. #5
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    44
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Jeśli nie masz karty kodu to w ASO zapłacisz majątek 1000zł w plecy (za dorobienie kluczyka i karty kodu)
    pzdr

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Grotniki
    Wiek
    47
    Postów
    50
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Poszukaj w internecie firmy Scan z Łodzi, ul. Obywatelska i zadzwoń do nich. Jest szansa że pomogą.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mi się wydaje że z kartą kodów trzeba dać ok 1100-1200 w serwisie. Bez karty jeszcze więcej.

    Gość na hali targowej (Rzeszów) dorabia kluczyki (pytałem niedawno) i ma opcję ekonomiczną do Cromy, ok 400 zł (widziałem nówka kluczyk w folii). W tej wersji kluczyk nie ma opcji otwierania Cromy z pilota. Gość powiedział że do Cromy jeszcze nie rozpracowali pełnego systemu otwierania z pilota. Przypuszczam że trzeba otwierać tym mechanicznym (pod klamką), który też jest dorabiany. Przypuszczam że odpalanie silnika odbywa się już normalnie zaś jedyna dysfunkcja tego kluczyka polega na kłopotliwym otwieraniu drzwi.

    Zastanawiam się też czy ten mechaniczny kluczyk działa jak centralny (czyli zamyka i otwiera wszystkie drzwi)? Pan sugerował że ten dorabiany należy traktować raczej jako zapasowy (jeśli ktoś ma tylko jeden w zestawie). Ja tak właśnie mam i zastanawiałem się nad dorobieniem zapasu (na wypadek zgubienia lub zepsucia oryginału daleko od domu).

    Ps. Ktoś na forum pisał że gdzieś w Polsce jest Pan który dorabia klucze do Cromy za mniejsze (niż serwis) honorarium (zakładam że był to normalny kluczyk a Pan był elektronikiem ). Może ktoś zna namiary...to można by się z nim skontaktować. Może przy hurtowym zamówieniu dałby jakiś rabat.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Nie straszcie, za fiat code dasz 230 zloty, za nowy kluczyk koło 950 złoty wiem bo przerabiałem temat. A jeśli chcesz mieć na orginalnym kluczyku centralke i odpalanie to wal od razu do ASO bo żaden magik Ci tego na jednym kluczy nie zrobi.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ta wkładką, awaryjnie można zamknąć / otworzyć tylko jedne drzwi. Tak mówi instrukcja, nie testowałem w naturze.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2014
    Skąd
    Płock
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Ta wkładką, awaryjnie można zamknąć / otworzyć tylko jedne drzwi. Tak mówi instrukcja, nie testowałem w naturze.
    Dokładnie, niestety nie można nawet uruchomić auta... Dziś ten elektronik spróbuję przylutować tą starą cewkę, kluczyk i tak nie działa z inna cewką wiec bardziej już go nie zepsuje... Pewnie zostanie kontakt z serwisem i usługa na miejscu bo nawet zaholowanie będzie problemem, kierownica zblokowana to raz a dwa auto stoi w garażu podziemnym... Zobaczymy a nóż widelec może zadziała...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Croma to jednak kuriozalne auto. Tanie w zakupie a za dorobienie kluczyka trzeba bulnąć tysiaka.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Gdy mamy VAGa co pół świata nim jeździ to też znajdzie się ktoś kto rozpracuje mechanizmy parowania immo i CZ z autem. W Cromie widocznie jest jakiś nie do końca rozpracowany system lub Ci co dorabiają nie wiedzą co tam siedzi (nie douczyli się).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2014
    Skąd
    Płock
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wpfiat Zobacz post
    Gdy mamy VAGa co pół świata nim jeździ to też znajdzie się ktoś kto rozpracuje mechanizmy parowania immo i CZ z autem. W Cromie widocznie jest jakiś nie do końca rozpracowany system lub Ci co dorabiają nie wiedzą co tam siedzi (nie douczyli się).
    Po prostu nie opłaca się, oprogramowanie kosztuje i musi się zwrócić/ zarobić na siebie...
    Po przekopaniu wielu wątków na różnych forach itp. doczytałem się ze właśnie w tej cewce jest w środku zatopiony moduł immo który jest kodowany do konkretnego sterownika na podstawie klucza elektronicznego z karty kodów, później klucz jest dodawany do modułu immo na płycie sterownika silnika... W moim przypadku właśnie ta część kluczyka uległa uszkodzeniu, miałem nadzieję że modół immo w kluczyku jest w innej części płytki kluczyka...
    Moduł immo można wyczyścić/przeprogramować/emulować pytanie tylko czy można po tej na nowo przypisać kluczyk uruchamiający auto i otwierający je jak powinno być... czy nie lepiej z czytać klucze karty kodów, zaprogramować kluczyki i wprowadzić je do immo...


 

Podobne tematy

  1. problem przy wymianie silnika
    Napisany przez irek78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-12-2015, 18:46
  2. Problem przy wymianie rozrządu
    Napisany przez sylwestreczek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-12-2013, 16:16
  3. problem przy wymianie błotnika
    Napisany przez mlody90k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2013, 17:09
  4. Czy po wymianie oleju przy SCUDO 2007 2.0 trzeb ka.. inspek.
    Napisany przez drajwer12 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-01-2010, 18:23
  5. Po wymianie szczotek przy alternatorze brak ładowania.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2008, 11:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446uszkodzenie-kluczyka-przy-wymianie-obudowy-32864

wymiana obudowy kluczyka fiat cromafiat croma electronic keyfiat croma key

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl