Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Upały a moc silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    15
    Auto
    fiat croma 1,9 150KM
    Rocznik
    10.2010

    Upały a moc silnika

    Witam,
    Mam pytanie dot. silnika 1,9 150KM: W piątek jechałem w trasę (450km) i zauważyłem, że o ile rozpędzanie auta do ok. 90 km/h idzie jak dawniej sprawnie o tyle przy większych prędkościach słabo to wygląda tzn. jak mnie ktoś przyhamował np. do 90 na 6 biegu zwykle croma darła jak szalona do 140 - teraz kłopot - nie ciągnie. Przyspiesza ale jakbym miał "słabe turbo" zresztą jakby ciszej świszczało w ogóle turbo. Wracając do domu było to samo. Czy może to być kwestia wysokich temperatur - to mój pierwszy diesel więc nie wiem czy to ma wpływ (termometr podczas jazdy pokazywał ciągle 36-37 stopni). A może coś się sypie? Dodam, że jak jechałem na wakacje trzy tyg. temu nie było takiego problemu - croma rwała do przodu jak szalona



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Upały napewno mają na to wpływ. Intercooler poprostu nie wyrabia. Ciepłe powietrze jest rzadsze, co ma wpływ na mieszankę.
    Nie wiem na ile to ma wpływ na jazde w trasię, ale po mieście zauważyłem, że takie ociężałe to auto się robi. Na przykład wczoraj wieczorem,było w okolicach 20stopni to znów wróciła dynamika

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Zgadza się, jest po prostu za ciepło i intercoolery nie wyrabiają z dostatecznym schłodzeniem powietrza w dolocie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    No bez przesady, panowie To auto było projektowane w ciepłym kraju, i takie temperatury jak obecnie to we Włoszech nic dziwnego, więc to raczej nie jest coś co uzasadniałoby spadek mocy
    Jeżdziłem swoim w jego ojczyźnie gdy temperatura na zewnątrz wynosiła ok 44-45 stopni w cieniu, i nie zauwazyłem by silnik jakoś inaczej chodził (spalanie było tylko większe - ale to nie dziwota bo klima miała co robić). W tym roku jechałem przy ok 40 st i też nie zauważyłem jakichś problemów.
    Także - jeśli coś się dzieje to raczej nei z powodu upału (choćnie można wykluczyć że jakoś pośrednio one wpływają i ujawniają jakiś inny problem)

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Oj, upały mają ogromny wpływ
    Przy poprzednim aucie (turbo benzyna) sporo bawiłem się w robienie logów no i po kilku szybkich przejazdach było wyraźnie czuć jak auto słabnie (mały, seryjny ICek) i miało to swoje odzwierciedlenie w wykresach.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    BTW podobno niektórzy stosują specjalne natryski na intercoolery podczas wyścigów na 1/4 mili żeby je ochłodzić no i przez to ochłodzić powietrze w dolocie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Oj, upały mają ogromny wpływ
    Przy poprzednim aucie (turbo benzyna) sporo bawiłem się w robienie logów no i po kilku szybkich przejazdach było wyraźnie czuć jak auto słabnie (mały, seryjny ICek) i miało to swoje odzwierciedlenie w wykresach.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    BTW podobno niektórzy stosują specjalne natryski na intercoolery podczas wyścigów na 1/4 mili żeby je ochłodzić no i przez to ochłodzić powietrze w dolocie
    W niektórych autach produkowanych na australijski rynek to nawet standard

    Reasumując tomcio, jak na jesień będziesz miał takie same wrażenia to się zacznij martwić :->

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Tutaj jest wyjaśnione jaki wpływ na moc silnika ma temperatura powietrza, ciśnienie atmosferyczne itd itp.

    Godula Moto Sport chiptuning HAMOWNIA PRAWD CI POWIE???
    maciekpt lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    15
    Auto
    fiat croma 1,9 150KM
    Rocznik
    10.2010
    A czy jeździłeś tam z prędkościami autostradowymi. Chodzi mi o sytuację kiedy jadąc z prędkością powyżej 90km/h nagle dołożysz ostro w gaz i wtedy jakoś mi to auto nie idzie - mam wrażenie, że wcześniej szło lepiej. Natomiast przy normalnej jeździe - po mieście i z mniejszymi prędkościami płynnie jadąc nie ma różnicy mocy. Tak jak mówię, tylko podczas nagłego mocnego przyspieszania. Jeszcze wpadłem na pomysł, że może to kiepskie paliwo? Staram się tankować na dobrych stacjach (ostatni shell), ale różnie bywa z jakością.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Jadąc autostradą to silnik jest właśnie bardziej wysilony niż jadąc przez miasto z jednostajną prędkością.
    Cytując ze strony, która wrzucił andy5:
    "Według naszych badań np. w samochodzie z silnikiem 1.8 Turbo przy temp. otoczenia 25 st.C po 10 sekundach pracy przy maksymalnej mocy temperatura w kolektorze ssącym osiągnęła wartość 75 st.C" no i w związku z tym auto może być zauważalne słabsze.
    Oczywiście może być też jakiś problem z silnikiem lub osprzętem ale lepiej na razie założyć, że jest za ciepło, nie? )

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    To i ja dodam coś od siebie, właśnie wróciłem z nad morza, trasa 700 km i takie same odczucia podczas jazdy w upale. Jak ktoś mnie spowalnial to czuć było słabsze auto jak dotychczad. Fakt, auto doładowanie no Ale...
    U mnie jeszcze potegowalo słabsza moc to że intrrcooler dmucha mgiełka olejowa (mała nieszczelność), na jesień trzeba to zrobić.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cześć. Koledzy a ja nie zaobserwowałem takiego problemu w tych dzisiejszych temperaturach. Jadąc na wakacje nad morze w nocy kromcia cisnęła jak złoto a wracając jechałem w dzień i wyświetlało temp. 36-40 stopni na zewnątrz i np. na A-4 nie było żadnego problemu podczas wyprzedzania i uwierzcie mi, że jadąc 160km/h na liczniku samochodowym (gps pokazywał 147) to do 180-190 na liczniku nie było problemu przyspieszyć. Wiem wiem że za szybko ale to były tylko chwilowe prędkości. Nie bijcie. Jechałem w trzy osoby dorosłe no i trochę tego bagażu było. To chyba nie wszystkie kromcie tak mają z tym brakiem mocy.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Spadek mocy przy wysokich temperaturach jest faktem. Może nie jakiś drastyczny, ale takie zjawisko istnieje. Rzeczywiście gorące powietrze ma mniejszą gęstość i intercooler może nie wyrabiać. Jeśli jednak spadek mocy był drastyczny (co autor tematu sugeruje), to myślę, że przejażdżka z podpiętym komputerem i porządne logi rozwiałyby wszelkie wątpliwości co do stanu auta. Ja bym jednak nie szukał dziury w całym. Jak ktoś chce znaleźć usterkę, w którą utopi pieniądze, to ją znajdzie. Więc lepiej na siłę nie szukać

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    15
    Auto
    fiat croma 1,9 150KM
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Spadek mocy przy wysokich temperaturach jest faktem. Może nie jakiś drastyczny, ale takie zjawisko istnieje. Rzeczywiście gorące powietrze ma mniejszą gęstość i intercooler może nie wyrabiać. Jeśli jednak spadek mocy był drastyczny (co autor tematu sugeruje), to myślę, że przejażdżka z podpiętym komputerem i porządne logi rozwiałyby wszelkie wątpliwości co do stanu auta. Ja bym jednak nie szukał dziury w całym. Jak ktoś chce znaleźć usterkę, w którą utopi pieniądze, to ją znajdzie. Więc lepiej na siłę nie szukać
    Może drastyczny spadek mocy to nie jest ale mocno odczuwalny. Podoba mi się Twoje podejście - też uważam, że nie ma co się doszukiwać usterek. Poczekam na chłodniejsze dni i zobaczymy. Jak się nie poprawi to diagnostyka. Temat założony bardziej z ciekawości jak jest u innych i z braku doświadczenia w jeździe dieslem - jak wspomniałem to mój pierwszy. Dzięki za wypowiedzi.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Spadek mocy przez upał to nie domena diesli tylko wszystkich silników z turbo (lub bardziej ogólnie z dopasowaniem). Wolnossące też słabną ale w zdecydowanie mniejszym stopniu

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Multipla
    Rocznik
    2004
    Wszystko w normie Intercooler nie wyrabia.

    Podobnie masz z komputerami latem. Bardzo często spada taktowanie proca w celu zapobiegnięcia przegrzaniu.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 22:54
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  3. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  4. [osprzęt silnika] Wysokie wskazania temperatury silnika - co
    Napisany przez satanek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-03-2010, 11:35
  5. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy przy upale auto jest slabe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl