Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2008
    Skąd
    Sochaczew
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet FL 120KM
    Rocznik
    05.2008

    Układ chłodzenia - galareta w układzie

    Dzień dobry wszystkim czytającym,
    Niestety próbuję walczyć z efektem mojego zaniedbania i liczę na waszą pomoc.
    Miałem wcześniej wymienić płyn chłodniczy, bo był już brudny i stary i jakieś drobne syfy zaczęły w nim latać. Z racji słabszego grzania w kabinie w czasie zimnych dni, dłuższego nagrzewania silnika miał także wjechać nowy termostat.
    Układ zalany był paraflu z niedużą dolewką jakiegoś płynu w standardzie G12. Chciałem przepłukać układ przed zalaniem nowym płynem chłodniczym do układu trafił płukacz Prestone. Zrobiłem kilkanaście kilometrów strzałka od temp. w pionie, w kabinie z nawiewów zupełnie zimne powietrze oraz wywaliło płyn a w zasadzie kisiel ze zbiornika.
    Odstawiłem auto i następnego dnia w zbiorniku wyrównawczym galareta. W przewodach prowadzących do nagrzewnicy też. Jest jak wodnisty kisiel, nie jest tłusta, jest bez oleju.
    W wodzie normalnie da się ją rozmieszać i ale sama się nie rozpuszcza. W innych specyfikach też próbowałem: w occie, benzynie ekstrakcyjnej, na ciepło w wodzie, płynem do czyszczenia silników Akra. Niestety, samo się nie rozpuszcza, ale można rozmieszać i wówczas robi się w płynna zawiesina.

    Czy ktoś z was widział coś takiego i może wie jak można rozpuścić tę galaretę?

    IMG_20241121_104717584.jpg

    Mocno liczę na Waszą pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,430
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Nie widziałem takiego kisielu, widocznie weszły w reakcję lub być może był tam jakiś uszczelniacz wcześniej dolany.
    Osobiście lał bym wodę destylowaną i wymieniał/zlewał odkręcając wąż od chłodnicy na dole co kilka...kilkadziesiąt km na gorącym silniku do skutku ale jak to zatkało nagrzewnicę to tak łatwo nie pójdzie. Odkręcenie węży od nagrzewnicy - wchodzące do grodzi silnika i nawet zwykłą wodą pod ciśnieniem zobaczyć czy to przepcha po ustawieniu nagrzewania na maxa - czy jest jakiś powrót czy stanęło na amen...
    Nie wiem czy to coś ruszy - zobacz czy rozpuszcza się jak to dodasz do wody: Płyn odtłuszczający MEGLIO Lemon
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-11-2024 o 11:48
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Octem sprawdzałeś?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2008
    Skąd
    Sochaczew
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet FL 120KM
    Rocznik
    05.2008
    Dziękuję za odzew, chyba się udało.
    W układzie był wcześniej tylko paraflu i niewielka dolewka K2 G12+. No i doszedł nieszczęsny płukacz chlodnic prestone. Niestety nie było mowy o zlewaniu i płukaniu jak sugerujesz "lisekg", bo nic nie zlatywało. Jak dolałem wody do wyczyszczonego zbiorniczka to tak sobie stała i nie było żadnej wymiany przepływu. Jazda skończyłaby się po 10km z wyjącym wentylatorem chłodnicy i prawie gotującym się silnikiem. Stało w miejscu wszystko tak, że termostat nie puszczał w żadną stronę, a pod odpięciu na pracującym silniku przewodów od nagrzewnicy nic z nich nie leciało. Silnik praktycznie stracił chłodzenie bo nie było żadnego obiegu. Zwaliłem termostat i takie coś zobaczyłem.

    Załącznik 44309

    W ruch poszedł cienki stalowy elastyczne drut i kompresor. Za którymś razem puściło. Mam nadzieję, że krążący już płyn z czasem porozbija ewentualne resztki tej galarety. Także dwa razy pomyślcie )) jak będziecie wlewać jakąś płukankę.

    Przy okazji nie mogłem już po wszystkim spuszczać wody z chlodnicy kranikiem. Przekręcałem o 90stopni zaworek i nic. Musiałem zwalić opaskę i wąż nad kranikiem. Wiecie w czym problem?
    Ostatnio edytowane przez Krolik ; 26-11-2024 o 16:38

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,430
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Krolik Zobacz post
    Dziękuję za odzew, chyba się udało.
    W układzie był wcześniej tylko paraflu i niewielka dolewka K2 G12+. No i doszedł nieszczęsny płukacz chlodnic prestone. Niestety nie było mowy o zlewaniu i płukaniu jak sugerujesz "lisekg", bo nic nie zlatywało. Jak dolałem wody do wyczyszczonego zbiorniczka to tak sobie stała i nie było żadnej wymiany przepływu. Jazda skończyłaby się po 10km z wyjącym wentylatorem chłodnicy i prawie gotującym się silnikiem. Stało w miejscu wszystko tak, że termostat nie puszczał w żadną stronę, a pod odpięciu na pracującym silniku przewodów od nagrzewnicy nic z nich nie leciało. Silnik praktycznie stracił chłodzenie bo nie było żadnego obiegu. Zwaliłem termostat i takie coś zobaczyłem.

    Załącznik 44309

    W ruch poszedł cienki stalowy elastyczne drut i kompresor. Za którymś razem puściło. Mam nadzieję, że krążący już płyn z czasem porozbija ewentualne resztki tej galarety. Także dwa razy pomyślcie )) jak będziecie wlewać jakąś płukankę.

    Przy okazji nie mogłem już po wszystkim spuszczać wody z chłodnicy kranikiem. Przekręcałem o 90stopni zaworek i nic. Musiałem zwalić opaskę i wąż nad kranikiem. Wiecie w czym problem?
    No fajnie, że coś się udało odetkać... Co do chłodnicy i kraniku to jest po prostu zatkany więc tylko tak jak pisałem wężem spuszczaj tą galaretę.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-03-2022, 07:21
  2. Gotujący się płyn w układzie chłodzenia. 2.0 20V
    Napisany przez Deamon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-05-2018, 01:28
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 23-02-2014, 17:47
  4. problem z płynem w układzie chłodzenia
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 19:15
  5. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl