Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2013
    Skąd
    Żary
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2005

    Tłuczenie w silniku na wolnych obrotach (wyłączenie klimy = wszystko w normie)

    Cześć i czołem!

    Ostatnio w Cromie mam taki przekomiczny objaw, mianowicie na jałowym coś strasznie tłucze mi w silniku. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy (chociaż może słychać taki delikatny pogłos, ale to już raczej typowy dieslowski dźwięk). Tłuczenie lekko wycisza się po wciśnięciu sprzęgła. Auto jest po wymianie sprzęgła w zeszłym roku (komplet Valeo) oraz dwumasu w tym tygodniu (również Valeo). Obstawiam koło pasowe na wale albo niedobór czynnika w sprężarce klimy (czynnik nabijany w zeszłym roku), ale w sumie sam już nie wiem a trochę się wyprułem z kasy, żeby tak w kółko jeździć i coś wymieniać :-).

    Nie ma żadnych spadków mocy, dymienia, zwiększonej turbo-dziury, więc IMHO z pewnością można wykluczyć cokolwiek związanego z silnikiem samym w sobie. Zauważyłem, że podczas jazdy tłuczenie się uspokaja a czasami po porządnym przegonieniu i stanięciu na wolnych obrotach również nic nie słychać.

    Ot, włoski wynalazek
    2005 Fiat Croma 1.9 JTD
    1992 Hyundai Pony 1.5 (Hyundai Klub Polska)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    SAR37
    Guest
    Cóż, warto podnieść maskę i posłuchać co wpada w wibracje przy włączonej i wyłączonej klimie.
    Mnie też do szału doprowadzały wibracje (a raczej stukanie) na wolnych obrotach zeszłej zimy. Okazało się, że problem zanikał gdy zwiększyłem delikatnie obroty silnika lub wyłączyłem klimatyzację (w zimie klima działa w funkcji osuszania powietrza w kabinie). A sam problem był wręcz banalny: telepał się metalowy uchwyt zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego! Jako, że zbiorniczek był montowany "na wcisk" w ów uchwyt, przy dosyć długim ramieniu od punktu mocowania (2 śruby na grodzi), przy niższych temperaturach stawał się sztywniejszy i powodował nieznośne hałasy.
    Weź kogoś do pomocy i tak jak napisałem wyżej - sprawdzaj przy podniesionej masce na różnych obrotach.
    PZDR

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2013
    Skąd
    Żary
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2005
    Sprawdzę, sprawdzę. Każda możliwość usunięcia tego huku bez inwestowania pieniędzy jest mi na rękę. Druga sprawa, bo zapomniałem nadmienić - hałas leci tym samym tempem co pracujący silnik na wolnych obrotach.
    2005 Fiat Croma 1.9 JTD
    1992 Hyundai Pony 1.5 (Hyundai Klub Polska)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Ja podobny hałas miałem w Stilo, wszystko wskazywało że tłucze się łożysko w sprężarce klimy, wymiana łożyska nie pomogła. Później podejrzenie padło na napinacz paska wielorowkowego, dopiero znajomy mechanik stwierdził że winowajcą jest sprzęgiełko w alternatorze. Po naprawie nastała cisza.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mo że również tłuc się koło dwumasowe na wale do napędu osprzętu, pod obciążeniem koło tłucze się bardziej. Najgorsze że w początkowej fazie słychać jedynie klekot a nie widać ewentualnych uszkodzeń. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna że koło może odpaść całkowicie jak guma się rozwarstwi.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Do tego bym się przychylał. Miałem to samo w stilo. Tłucze się niemożebnie. Wymiana nie jest droga. Ok 200-250 zł rozwiąże sprawę.

  8. #7
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Mo że również tłuc się koło dwumasowe na wale do napędu osprzętu
    Chyba chciałeś powiedzieć o KOLE PASOWYM na wale???
    Też jestem po wymianie tego elementu - to m.in. jedna z przypadłości silników JTD/JTDM. Koszt koła w zależności od producenta to około 200-400zł.
    Dwumasa kosztuje o niebo więcej...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Chciałem i powiedziałem jest to koło pasowe dwumasowe.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2013
    Skąd
    Żary
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2005
    Oragnoleptycznie koło to wygląda raczej jak jednomas, ale mniejsza o semantykę. Póki co jeżdżę na wyłączonej klimie (pogoda sprzyja) i staram się nie słyszeć tego dźwięku, ale w wolnej chwili się tym zajmę. Koło pasowe Impergomu mam za ok. 200 PLN, więc nie jest źle a wiem, że w przypadku włoszczyzny marka jest godna polecenia. Pozwolę sobie przez najbliższy tydzień, dwa, nacieszyć się autem, bo ostatnie 1,5 miesiąca spędziło w warsztacie w oczekiwaniu na rozpatrzenie reklamacji na koło dwumasowe Valeo.

    Dziękuję bardzo za pomoc i podpowiedzi! Jak ruszę z tematem i uda mi się zlikwidować ten hałas to na pewno dam znać co i jak. Tymczasem czeka mnie jeszcze walka z dwoma innymi domowymi autam; jedno jeszcze jako tako jeździ, ale drugie - moja klubowa zabawka - aktualnie jest w częściach pierwszych i zdałoby się je w końcu poskładać :-).
    2005 Fiat Croma 1.9 JTD
    1992 Hyundai Pony 1.5 (Hyundai Klub Polska)

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Ja bym z tym nie czekał. Jak się zerwie pasek i wkręci się w rozrząd to będą koszta. Ja już raz zbierałem kawałki paska z obudowy rozrządu. Skończyło się na strachu. Koło jak się rozleci to też może szkód narobić. Siedzi na 4 śrubach, więc to chyba nie dużo roboty, a głowa spokojna.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wygląda na jednomas ale jest dwumas, są to dwa kawałki stali zwulkanizowane gumą i właśnie ta guma z czasem się odkleja i stąd biorą się stuki i problemy jak się rozleci. Również widziałem już jak pasek wciągnęło w rozrząd i nie było co ratować.


 

Podobne tematy

  1. Siena - gaśnie na wolnych obrotach.
    Napisany przez Damiano.Italiano na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 14-04-2015, 10:29
  2. Gaśnie na wolnych obrotach
    Napisany przez Jurgol na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2015, 18:38
  3. trzęsie na wolnych obrotach
    Napisany przez margwi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-12-2012, 00:01
  4. Stukanie na wolnych obrotach
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2010, 17:36
  5. bravo wyskakujacy zapłon na wolnych obrotach
    Napisany przez szaman07 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2010, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik na wolnych obrotach terkocze fiat Croma

fiat stilo 1.9 jtd napinacz paska klekot

fiat croma wibracje site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl