Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    kolego technol, czy twoje auto ma egr i dpf. Jeśli tak to ci opisze zjawisko o którym mówi serwisant z fiata.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Mam to i to i wymieniony kolektor na nowy.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    A więc tak:
    -przeładowywało ci turbo, co wynikało z jego częściowego zużycia
    - egr się nie zamykał szczelnie co wynikało z zabrudzenia, adaptacja komputera się do tego przyzwyczaiła i dawkowała paliwo jak do właściwego stanu
    -wysokie korekcje wtrysków którymi komputer próbował przeciwdziałać powyższemu oraz częściowo lejące wtryski
    -dwa powyższe fakty doprowadziły do wzrostu momentu silnika przy niewłaściwym spalaniu, trzeci wypalał elementy głowicy
    -efekt uboczny wzrost temperatury silnika, szczególnie oleju (temp, nie jest kontrolowana); ponadto zawalenie smołą całego silnika- niemykanie zaworów itp

    Wzrost momentu oraz przeładowujące turbo odpowiada za duże kopyto działające z opóźnieniem.
    A wszystko razem doprowadziło do destrukcji silnika.
    Producenci dopiero dzisiaj zaczynają iść po rozum do głowy jak niedobra może być samodaptacja silnika.
    Ale wówczas najważniejsze było:
    -zadowolenie klienta w okresie gwarancji a później to i tak auto pójdzie na wschód i tam niech sobie radzą
    -lub jak w przypadku np, VAG rezygnacja z silników diesla

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    ja po 5 trupie 2.4 wziąłem 1.9 150 km. to nie chodzi o to ze były zajeżdzone tylko dramatycznie zaniedbane, wszystkie 5 które oglądałem od minimum 2 lat mechanika nie widziały. a szukałem 2.4 ze względu na dzwięk i automat

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Kolego Chrom automat jest wygodny ale co do jego kultury pracy w trybie automatycznym zwłaszcza w mieście do bym podyskutował. A dzwięk silnika faktycznie jak jest wszystko ok i jest pełna moc to fajnie warczy pod koniec obrotomierza.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Podgrzewacz cieczy
    Napisany przez hyde252 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2018, 15:19
  2. Bravo 2.0 20V - Temperatura Cieczy
    Napisany przez maxxsony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-09-2016, 17:25
  3. Wskażnik temperatury cieczy chłodzącej !!
    Napisany przez wicio322 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-02-2013, 13:51
  4. Dorabianie chlodnic cieczy.
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-10-2012, 17:42
  5. WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-02-2011, 14:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl