Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Takie tam..dziwna zmiania korekt..

    Witam,

    Zaraz powiecie pewnie że szukam problemów ale anliując ostatnie dane z Cromy, zauwazyłem dość osobliwe "przestawienie korekt" - widoczne na poniższych wykreach

    korekty.jpg
    rpm.jpg

    Ten pik w obrotach i utrzymywanie obrotów to jazda S2 więc stabilna. W tym momencie widać że te cylindry które korygowały na +, nagle zaczęły na - i odwrotnie... Ciekaw dlaczego - zaintrygowało mnie to. Sprawdziłem dane historyczne i .. zawsze tak miałem że stabilna, autostradowa jazda powodowała "zamianę znaków" w korektach...
    To normalne? Ktoś to tez zaobserwował u siebie (ew wie że tak nie jest u niego, i to tylko jakiś ewenement u mnie)? A może mam powód do zmartwienia...
    CIekaw jestem Waszej opinii..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Witam,

    Zaraz powiecie pewnie że szukam problemów ale anliując ostatnie dane z Cromy, zauwazyłem dość osobliwe "przestawienie korekt" - widoczne na poniższych wykreach

    korekty.jpg
    rpm.jpg

    Ten pik w obrotach i utrzymywanie obrotów to jazda S2 więc stabilna. W tym momencie widać że te cylindry które korygowały na +, nagle zaczęły na - i odwrotnie... Ciekaw dlaczego - zaintrygowało mnie to. Sprawdziłem dane historyczne i .. zawsze tak miałem że stabilna, autostradowa jazda powodowała "zamianę znaków" w korektach...
    To normalne? Ktoś to tez zaobserwował u siebie (ew wie że tak nie jest u niego, i to tylko jakiś ewenement u mnie)? A może mam powód do zmartwienia...
    CIekaw jestem Waszej opinii..
    Ja też zaobserwowałem zmianę korekt i z tego co się dowiedziałem tak ma być, osobiście sprawdzam dosyć często,. auto sprawuje się bez żadnych problemów.Moje zdanie nic nie kombinować tz. nie wycinać nie zaślepiać nie wszczepiać wirusów to tylko generuje problemy.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dzięki, wywalać ani wiruować niczego nie zamierzam - ja nie z tych co choroby leczą amputacją.
    Po prostu zaintrygowła mnie ta zmiana, i byłem ciekaw czy inni też tak mają, Ale jeśli tak, to znaczy że moje auto nie odbiega od normy

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Korekty powinno sprawdzać się na biegu jałowym. Do tego typu warunków podawane są jakieś konkretniejsze dane w różnych manualach ...
    Druga sprawa "jak nie swędzi to nie drap"

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Poruszałem już kiedyś ten temat, ale nie było odpowiedzi:

    U mnie jest tak, że wtryskiwacz nr1 zawsze pokazuje korektę 0. Jak to interpretować?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    I to jest faktycznie zero ( na danych liczbowych). czy bardzo mało i na wykresie nie widać? Jeśłi faktycznie zero... hmm, nie widziałbym innego uzasadnienia jak jakis problem ze zbieraniem danych z niego.. tzn dane chyba nie są z wtryskiwacza tylko z ecu, być może jakieś fizyczne uszkodzenie sterownika powoduje że faktycznie nie koryguje.... Albo - trzeba by dokładnie wiedzieć jaki jet algorytm obliczania korekt, z czego są pobierne informacje - któreś źródło danych (jakiś czujnik?) zawodzi nie podając danych, program to wymnaża przez zero i ma zerowe korekty..

    Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić..zbyt małe prawdopodobieństwo by nie było potrzeby by korygował
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 05-12-2015 o 16:27

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    I to jest faktycznie zero ( na danych liczbowych). czy bardzo mało i na wykresie nie widać? Jeśłi faktycznie zero... hmm, nie widziałbym innego uzasadnienia jak jakis problem ze zbieraniem danych z niego.. tzn dane chyba nie są z wtryskiwacza tylko z ecu, być może jakieś fizyczne uszkodzenie sterownika powoduje że faktycznie nie koryguje.... Albo - trzeba by dokładnie wiedzieć jaki jet algorytm obliczania korekt, z czego są pobierne informacje - któreś źródło danych (jakiś czujnik?) zawodzi nie podając danych, program to wymnaża przez zero i ma zerowe korekty..

    Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić..zbyt małe prawdopodobieństwo by nie było potrzeby by korygował
    Wszystko to trafne uwagi i sugestie, ale z działaniem silnika jako tako nie ma żadnych problemów. Odpala, zagrzewa się, przyśpiesza wszystko ok. Moim zdaniem, to albo jest problem z softem do odczytu albo rzeczywiście jest 0 w co nie wierzę, bo nigdy nie był regenerowany. A po 180kkm raczej nie będzie trzymał fabrycznych korekt.

    Temat zgłębiam powoli, bo nic się nie dzieje

    P.S. Aha, i to jest 0 słownie zero. Nie na przykład 0,01.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9 150km automat
    Rocznik
    2005
    mam to samo i tez nikt nie potrafi tego wyjasnic,
    a normalne to nie jest na 100%
    pozr

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Aż ppokopałem wczoraj w necie w nadziei że coś znajdę odnoście zasady naliczania korekt i żródeł danych do tego - i niewiele się dowiedziałem. Jedyne co zobaczyłem to że jest jakiś czujnik w samym wtryskiwaczu który "pozwala komputerowi nim zarządzać" - ale nie wiem czym on dokłądnie steruje. Jak ktoś wie - na jakiej zasadzie są obliczane korekty - to niech da znać, chętnie się dowiem
    Jest już drugi taki przypadek.. więc to zapewne nie przypadek . Wygląda taż na to ze różne modele (1,9 16V vs 2,4) - zapewne więc różne centralki. Podejrzewałem że może jest jakaś wersja softu albo partia hardware które mają błąd - nie wływający na pracę silnika ale wpływający na odczyty parametrów przez MES..ale teraz to już głupi jestem..

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Korekty powinno sprawdzać się na biegu jałowym. Do tego typu warunków podawane są jakieś konkretniejsze dane w różnych manualach ...
    Czyli pomiar softem korekt podczas przyspieszania nie będzie miarodajny?
    Italians Do It Better

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Czyli pomiar softem korekt podczas przyspieszania nie będzie miarodajny?
    Z tego co mi się kojarzy to raczej w service manualach korekty sa podane na biegu jałowym by była opcja powtórzenia czynności w identycznych warunkach w trakcie przyśpieszania tego nie odtworzysz i nie ma z czym porównać...

    Wg. mojej wiedzy korekta obliczna jest na podstawie przyśpieszenia i prędkości obrotowego wału - zczywanane z czujnika. Do ECU wprwoadza się kody wtrysków czy to pompowtrysków w celu możliwie prawidłowego wtryskawania ( nie ma mozliwości wyprodukowania 2 identycznych wtrysków - delikatnie zawsze różnią się przepływem,charakterystyką - w kodzie zawarte są te informacje)

    ECU stara się zrobić wszystko co w jego mocach by bieg jałowy był równy - dajmy na to wtrysk zaczyna lać ( co ma wpływ na równą pracę silnika) to ujmie mu trochę dawki czyli korekta na "-"...

    Jeśli się mylę proszę o poprawę

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9 150km automat
    Rocznik
    2005
    ja myslalem ze jtd sie wtryskiwaczy nie koduje?
    wlasnie planuje przelozyc wtryski zebyc czy zobaczyc czy zerowa korekta pojdzie za wtryskiem.
    Z tego co czytalem na alfacholikach to nie trzeba kodowac wstryskow. Jesli jest inaczej to niech ktos sprostuje
    pozdr

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lesny_83 Zobacz post
    ja myslalem ze jtd sie wtryskiwaczy nie koduje?
    wlasnie planuje przelozyc wtryski zebyc czy zobaczyc czy zerowa korekta pojdzie za wtryskiem.
    Z tego co czytalem na alfacholikach to nie trzeba kodowac wstryskow. Jesli jest inaczej to niech ktos sprostuje
    pozdr
    W MES są kody poprzypisywane do wtrysków także pewnie się koduje..

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Wtryski się koduje, a raczej kod każdego wtrysku wpisuje się do ECU. Daj znać jaki wyniki da ten eksperyment z zerową korektą, jestem bardzo ciekaw

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Pierwszy wtryskiwacz ma korektę 0 bo musi być jakiś punkt odniesienia, ECU pozostałe wtryskiwacze koryguje wg. pierwszego. Po zamianie wtryskiwacza pierwszego na przykład z trzecim zerowa korekta nie pójdzie za wtryskiwaczem. W trakcie produkcji wtryskiwaczy nie da się wszystkich wykonać o identycznych parametrach dlatego na stole probierczym bada się parametry wtryskiwacza i koduje jego parametry. Przy nowych wtryskiwaczach powinno się kody wpisać do ECU a przy używanych które nie trzymają parametrów nie jest to konieczne, komputer będzie je widział jako domyślne.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Car Security i inne takie tam :(
    Napisany przez Lucek79 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-09-2014, 20:35
  2. W jakie koło wejdzie takie koło z narzędziami?
    Napisany przez Iluvatar na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-10-2012, 08:30
  3. Nieoznakowane radiowozy ITD. Na takie auta uważaj!
    Napisany przez KrzychuB na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 04-09-2012, 20:53
  4. wachacz - czy wszystkie takie same?
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2010, 17:58
  5. Takie cuda Palio
    Napisany przez jmick na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-10-2009, 17:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korekta dawki zerowej

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl