Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree2lubi to!

Temat: Szarpanie silnika podczas przyspieszania miedzy 2000-2700 obr/min  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007

    Szarpanie silnika podczas przyspieszania miedzy 2000-2700 obr/min

    Tak jak w temacie. Podczas dynamicznego przyspieszania objaw nie występuje. Zabawa zaczyna sie podczas spokojnej jazdy. Jak jeżdże po mieście i powoli sie napędzam to wchodząc miedzy 2000 do ok 2500-2700obr/min zaczyna szarpać silnikiem jakby sie dławił. Po przekroczeniu tego progu objaw zanika. Logowałem co tylko sie dało i z obserwacji wynika że komputer podaje za małe wartości zadanego doładowania w tym zakresie obrotów. Z logów wynika że turbo podaje dobrze tylko komputer sam zadaje zaniżone wartości np zadane jest 1300mbar kiedy turbo podaje już 1800mbar i wynika że stąd to szarpanie. Słychać wtedy właśnie jakby turbo był przydławiane. Opuszczając szybe wyraźnie to słychać że wtedy coś sie dzieje z turbem. Dużo pojeździłem z komputerem i tylko do tego doszedłem. Parametry jak ciśnienie na listwie, czasy wtrysków, EGR wszystko w normie. Czasy wtrysków też nie odbiegają od normy nawet podczas tej czkawki. Nawet sprawdzałem pedał gazu czy dobrze pokazuje w komputerze, prędkość pojazdu czy obroty silnika i w Mesie wszystko sie zgadza. Jedynie czego można sie przyczepić to tych wartośći doładowania i zauważyłem że wskazania przepływomierza też troche wariują. Po odpięciu przepływki objawy ustępują lecz w programie zadane wartości doładowania nadal wariują. Przepływkę zamieniłem na inną bo miałem na zapas sprawną używkę i jest identycznie to samo jak było. samego EGR-a nie odłącze bo mam DPF-a i zaraz wywala Checka i obcina moc, lecz jego bym jakoś nie winił bo niedawno czyszczony i cewka też działała dobrze. Nurtuje mnie tylko czemu silnik podaje błędne zadane wartości doładowania i co za to może odpowiadać. Mapsensor też wymieniony na inny sprawny jak by co. Auto odpala normalnie i moc też ma. wrzuce jeden z logów jak by co.
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Pisze z kolejnym pytaniem czy ktoś z dieslowców może sprawdzić czy w programie pokazuje mu parametry sondy lambda? Bo u mnie kompletne zero po wybraniu tych parametrów w Mesie

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Sond brak w Cromie, dlatego jest 0, za szarpanie takie jak opisałeś odpowiada EGR.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    No ale u mnie przynajmniej jest sonda wkręcona przed katalizator, ten co jest zaraz za turbina

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jesteś tego absolutnie pewien i dasz sobie za to obciąć paznokieć?
    Pytam o paznokieć, bo palców i tak mam nadmiar już, teraz obcinam paznokcie tylko.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 02-11-2023 o 09:40

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    No przynajmniej wygląda to jak sonda. No nic. Jutro będzie nowy egr wiec się okaże

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2023
    Skąd
    Łuków
    Postów
    3
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Odpowiedź laika. Miałem podobne objawy, mechanik wykonał: turbo do regeneracji, EGR oraz klapy w dolocie wywalone, wyczyszczony układ z nagaru. W/w objawy zniknęły, od 3000 km spokój.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Klap nie mam. Samo turbo raczej wykluczam bo jak but w podłodze to ładnie wszystko sie pokrywa na wykresie. Sprawdzałem na wszelaki sposób aktuator pompką próżniową i żadnego zaciecia, chodzi płynnie. Problem jest tylko podczas wolnego rozpędzania. N75 nowy. EGR nowy, przepływka też w tamtym roku wymieniana. Czujnik położenia wałka rozrządu też w tamtym roku wymieniony. Kolektor co prawda jest zawalony w środku ale nie mam problemu z mocą. Za niedługo wypalenie DPF-a wiec nie kombinuje z niczym. Chodzi mi po głowie jeszcze czujnik położenia wału. Mapsensor jest jeszcze fabryczny choć czyszczony w utradźwiekach. Jak zwykle pomysły sie kończą, a usterka nadal występuje. Wszelaka kostka od wiązki w komorze silnika rozłączona i potraktowana "kontaktem". Jeszcze dobiore sie do sterownika i przy nim przeglądne kostki.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Święta trójca przy takich przypadkach pokrywa 99,9% takich przypadków, MAP, MAF, EGR oto ta trójca. Jeżeli jestes pewien EGRa, to czyszczenie czujnika ciśnienia i weryfikacja przepływki na kompie. Przy czym tu uwaga, bo te odczyty zależą też od EGRa, więc jeżeli EGR wali kiche to wymiana przepływki ze względu na wskazania z kapelusza, nic nie da.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A za zaworem EGR a przed kolektorem masz włożoną blaszkę tłumiącą z 3 otworami?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    Zdjąłem ja I tez nie pomogło

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał malec_17 Zobacz post
    Zdjąłem ja I tez nie pomogło
    Nie wiem...
    W mojej ocenie jeżeli to się dzieje gdzieś na poziomie 2300/2700 obr to nie EGR tylko turbina i przycinanie się kierownic w niej lub inny problem z jej sterowaniem ( podciśnienie, weżyki... ).
    Możesz odłączyć zaworek (wężyk) sterujący turbiną i sprawdzić czy objawy szarpania się pojawią. Auto będzie mułowate w dolnej części obrotów ale tym się nie przejmuj.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Kolejna aktualizacja. Zamontowałem z powrotem wskaźnik doładowania(taki coś w stylu manometru). Sam zegar na pewno jest sprawny i dobrze pokazuje. Wychodzi na to że przerywanie spowodowane jest przeładowaniem turbiny. Wg. wskaźnika turbo za szybko lub jakby zbyt gwałtownie dmucha. Po prostu mierzone doładowanie wzrasta szybciej niż docelowe i stąd te przerywania bo silnik ewidentnie ucina doładowanie. Widać to na zegarze jak szybko skacze wskazówka. W programie na wykresie tego kompletnie nie widać. I teraz tak:
    -na postoju jak przegazuje to turbina potrafi dmuchnąć nawet ponad 1bar( tak na pewno nie powinno być)
    -Po odpieciu przepływki nie ma szarpania bo komputer widocznie nie widzi tych przeładowań i nie reaguje
    -Po odpieciu wężyka podciśnienia od turba silnik muł i doładowania nie buduje
    -Sprawdzałem na tysiace razy działanie sztangi od geometri turbiny(nawet osłone termiczną turbosprężarki zdjąłem) i nie ma żadnych zacieć, działa płynnie.
    Po tym wszystki już kompletnie zgłupiałem co może odpowiadać za to wydaje mi sie złe sterowanie turbosprężarką.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Takie są objawy zacinającej się kierownicy w turbinie.

    Na odłączonym wężyku nie było szarpnięć powyżej 2700 obr pod obciążeniem?
    Na postoju mogą kierownice pracować bo nie mają temperatury, obciążenia ale pod obciążeniem będą się zacinać/zacierać. Możesz spróbować pojeździć bardziej dynamicznie, na większych obrotach aby to wypalić ale z mojego doświadczenia tylko wymiana/rozebranie turbiny i regeneracja kierownic pomaga. Miałem kiedyś tak w Stilo z silnikiem JTD podkręconym z 115 do 155KM i lanie nafty od strony gorącej na kierownice żeby to "rozpuściła" też na długo nie pomagało... Tylko wymiana turbiny. Skrajne objawy to przeładowanie powyżej 1,4...1,5 bara co spowoduje wyrzucenie błędu na desce i ograniczenie mocy do kolejnego włączenia silnika. Lub wywalenie jakiś węzy które nie wytrzymają. Dodatkowej sprężyny dołożyć się tam nie uda pomiędzy gruszkę a turbinę więc nie mam innej rady. Ja tez się łudziłem że może Mapsensor na kolektorze ale skończyło się na wymianie turbiny.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 10-11-2023 o 08:07
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    Z czujników to juz chyba wszystkie wykluczyłem. No nic pora faktycznie chyba przyglądnąć się tej turbinie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-03-2020, 20:33
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-02-2020, 18:24
  3. Szarpanie podczas przyspieszania na długich dystansach
    Napisany przez tomasz.bielen na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-01-2019, 04:46
  4. Croma 1.9 JTDM 150 KM - szarpnie miedzy 2700-3000 obrotów/min
    Napisany przez bartolos11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2017, 21:52
  5. delikatne szarpanie podczas przyspieszania tylko na benzynie 1.6 16v
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2013, 11:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446szarpanie-silnika-podczas-przyspieszania-miedzy-2000-2700-obr-min-53137

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl