Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009

    Się poci, się leje i takie tam, lamerskie zapytania.

    Się dzisiaj nudzę ;-( może ktoś mądry też....
    Pytanko nr.
    1. Jak zdjąć plastiki ze świec żarowych ?
    2. Czy ta czerwona blaszka oznacza, że EGR jest zaślepiony ?
    20181226_121339.jpg

    3. Czemu ten wąż od turbiny jest wiecznie spocony, już raz go wycierałem:
    20181226_121203.jpg

    4. co to za wycieki ?
    20181226_121252.jpg20181226_121154.jpg

    5. Gdzie jest czujnik temperatury płynu nr wg eper 55188058. Jeśli na termostacie, to nie ma o czym gadać, bo termostat nowy.Wiem że rurę przepustnicy trzeba odłączyć, ale ja i tego nie wiem, a chciałbym :-)
    6. Czy jak zgaśnie wam kontrolka świec żarowych, to widać to u Was, np. kontrolki jaśniej zaświecą albo coś tam pyknie ?
    7. Co mogę sprawdzić EcuScanem jak mi ciężko pali z rańca, muszę dodać gazu żeby łatwiej zapalił.
    I to na razie tyle, pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ad1. Po prostu ciągniesz. Jest ryzyko rozwalenia.
    Ad2.Prawdopodobnie zdemontuj to sie dowiesz nikt nie powie co autor blaszki tam wyrzezbił
    Ad3. Noralne u mnie to samo . Troche odma troche turbo
    Ad4. Wymyj potem zadawaj pytanie
    Ad5. Na termostacie
    Ad6. Nie zauwazylem u siebie
    Ad7. Zacznij od porzadnego naładowania aku i pptem odpalaj. Moze by tez rozrusznik lub uklad wtryskowy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    AD.1 Ściągasz jak fajkę ze świec zapłonowych
    Ad.2 zaślepiony albo blaszka z dziurkami aby ograniczyć przepływ spalin
    ad.3,4 turbo ci rzyga olejem
    ad.6 pyknie przekaźnik ale to słychać jak jesteś na zewnątrz samochodu (przekaźnik pod maską silnika)
    ad.7 ciśnienie paliwa w trakcie rozruchu min. 290 bar, rezystancję świec żarowych i pobór prądu (ale to nie euroscanem)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Aku ładowany, ciśnienie paliwa ok. 380bar. Ale zastanawia mnie czemu dawka paliwa wtrysku "after" i "post" jest "0" i tak samo z czasem wtrysków "after" i "post" również "0" czy tak ma być ?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A swiece Ci grzeją??jak jest cieplo to samo jest??teoretycznie powinien byc blad od uszkodzonych swiec ale moga np grzac nie od czubka a od srodka ..

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Podobno w naszych 1,9 jest jeden problem fabryczny przy rozruchu związany z tzw. normami czystości spalin.
    Każdy diesel ma coś takiego nazywanego popularnie dawka rozruchowa, im ona jest większa tym silnik łatwiej zapala ale jednocześnie przy zapalaniu zadymi.
    Podobno lekkie zwiększenie tych ustawień (u nas wiadomo w programie sterownika Bosch) rozwiązuje te ranne problemy.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No tak ale jeśli kiedyś paliłó to powinno palić. Mój jakoś pali może nie tak jak PD z vw ale nie mam problemu. Wiadomo dawki mozna zwiekszyc ale czy nie jest to maskowaniem rzeczywistego problemu??zapewne jak fura była nowa to paliła i dawka była prawidłowa.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    U mnie znacznie się poprawiło po wymianie świeć żarowych. Wiadomo świece z czasem tracą swoją moc grzewczą a szczególnie czas rozgrzewania. A prawdopodobnie sterownik włącza je tylko czasowo od temperatury zewnętrznej bez uwzględnienia spadku wydajności grzewczej.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    A swiece Ci grzeją??jak jest cieplo to samo jest??teoretycznie powinien byc blad od uszkodzonych swiec ale moga np grzac nie od czubka a od srodka ..
    Świeca żarowa, która jest uszkodzona (grzanie nie na końcu tylko gdzieś wcześniej) wygenerowała u mnie błąd świec.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ziut Zobacz post
    U mnie znacznie się poprawiło po wymianie świeć żarowych. Wiadomo świece z czasem tracą swoją moc grzewczą a szczególnie czas rozgrzewania. A prawdopodobnie sterownik włącza je tylko czasowo od temperatury zewnętrznej bez uwzględnienia spadku wydajności grzewczej.
    W naszych silnikach świece żarowe są włączone jeszcze długo podczas jazdy... kontrolka gaśnie tylko jako dopuszczenie do uruchomienia silnika.
    Jeśli przyczyną ma być starzenie świec to proponuję odczekać jeszcze chwilę przed uruchomieniem rozrusznika.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Dokładnie świece żarowe w zależności od temperatury silnika mogą pracować nawet kilka minut po uruchomieniu silnika...
    Co do łatwego odpalania to można zakupić układ wpinany w szynę CR który podnosi ciśnienie paliwa - tak zwany chip tuning lub zmodyfikować w mapie sterownika...
    Ale zanim ktokolwiek się za to zabierze najpierw powinien sprawdzić korekty wtryskiwaczy w sterowniku i zrobić test na przelew wtryskiwaczy ....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Zapytania o luźne i nie podpięte wtyczki.
    Napisany przez FSOVolt na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-10-2018, 22:31
  2. zapytania techniczne tipo hb 1,4 tjet lpg
    Napisany przez dario123 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-05-2018, 12:23
  3. Poci się pompa od wspomagania kierownicy-pomoże USZCZELNIACZ
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2012, 09:14
  4. Jakie kable na tylne głośniki - jak pociągnąć..
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2012, 10:48
  5. Inwestycje Fiata pod znakiem zapytania?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-07-2011, 17:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl