Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25

Temat: Ściąganie w prawo  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Dzisiaj zrobiłem takie testy:
    - jazda bez wspomagania - bez zmian
    - zamiana kół przednich PL - bez zmian

    Jak auto było na podnośniku to zakręciłem wszystkimi kołami. Wszystkie oprócz lewego przodu robią jakieś 5 obrotów. Lewy przód da się zakręcić o jakieś 10-15cm.
    Zacisk jest do regeneracji bo jednocześnie wyszło, że co któreś hamowanie słabiej łapie od prawego.
    Klocki na lewym przodzie minimalnie MNIEJ zużyte.

    Wszyscy mechanicy, z którymi gadałem twierdzą, że jak kołem da się cokolwiek zakręcić to nie powinno od tego ściągać.

    Jeszcze taki test zrobiłem. Jak ruszam normalnie (ani szybko ani wolno) to kierownica ucieka w prawo i auto skręca. Jak ruszę super mega delikatnie to do jakiejś niewielkiej prędkości typu 20-30km/h kierownica jest prosto auto jedzie prosto.
    Mi by to wskazywało na jakieś luzy w zawieszeniu jednak. Może coś nietypowego, jakieś poduszki lub poluzowane, któreś mocowania sanek?

    Najgorsze, że nie mam kiedy zostawić samochodu u mechanika na dłużej...

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez lupuss ; 23-01-2021 o 13:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    263
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego lupuss nie koniecznie zacisk będzie do naprawy (regeneracji),może wystarczy przeczyścić pod blaszkami jarzmo,ew.sprawdzić prowadnice(przesmarować) lub może być spuchnięty przewód elastyczny, ale w twoim przypadku to powinno ściągać w lewą stronę.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    To już mechanik oceni co trzeba zrobić żeby dobrze działały. To był skrót myślowy z tą regeneracją

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Aktualizacja sytuacji. Zrobiło się jeszcze ciekawiej...

    Z zakładzie mechanicznym przeprowadzono w mojej obecności taki test:

    Samochód ustawiony na poluzowanych zwrotnicach do geometrii. Pełny obrót w lewą stronę - puszczona kierownica - powrót prawie do prostego. Pełny obrót kierownicą w prawo - puszczona kierownica - powrót tylko o jakieś 30-45 stopni.

    Diagnoza: "coś trzyma" kierownice - MacPhersony albo przekładnia. Jako, że MacPhersony tańsze to zrobiono kontrole prawidłowego montażu kolumn oraz stanu łożysk. Wszystko rozebrali sprawdzili dokładnie. Wyszło, że MacPhersony są dobre - nic tam się nie dzieje.

    Teraz przyszedł czas na przekładnie. Tu mam problem z tym, ponieważ wcześniej zrobiłem test - jazda z wyłączonym wspomaganiem. Auto również ściąga w prawo i słabiej odbija z prawej strony. 2/3 zakłady zajmujące się regeneracją przekładni powiedziały, że po wyłączeniu wspomagania problem powinien ustąpić. Pompa nie ciśnie wiec nie ma problemów z dystrybucją w hydraulice.

    Co o tym myślicie? Czy to jednak może być problem z przekładnią. Ewentualnie co może jeszcze "przeszkadzać" w obijaniu z jednej strony? Pytałem o krzyżak mechanika od przekładni. Jeździł tym samochodem i stwierdził, że krzyżak byłby wyczuwalny a tu kierownica chodzi płynnie.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Jak miałeś rozebrane mcpersony to trzeba było profilaktycznie wymienić te łozyska. W oryginalne są tam łozyska INA. Łożysko to inaczej zachowuje się bez obciążenia a inaczej jak już jest ściśnięte sprężyna i po zamocowaniu na aucie. Sanki bym wykluczył bo jakbyś miał niedokręcone to by "waliły" przy mocnym hamowaniu. Krzyžak raczej bym wykluczył, możesz go sprawdzic - ręka na krzyžak i ruchy kierownica, ale krzyžak by stukał na nierównościach i przenosił uderzenie na kierownice. Jeśli już coś tu podejrzewać to same luzy na walku kolumny kierowniczej. Zrób przede wszystkim ten zacisk. Sprawdź luzy na wejściu krzyżaka do przekładni na wyłączonym silniku może być Luz ale na wlaczonym już nic ma nie stukać. Zwróć uwagę na tuleje przednich wahaczy i sworznie. Dalej bym poszedł w kierunku sprężyn - odnoszę wrażenie że croma jest na to wrażliwa i tu niestety najlepsza opcja jest oryginał. No i podstawa to zero luzu w tylnym zawieszeniu i ustawiona geometria z tyłu i później dopiero zbieżnosc przód.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Kolego chyba do końca nie doczytałeś co wcześniej napisałem. Test na zwrotnicach pokazał, że hamulce (zresztą już naprawione) czy tylne zawieszenie nie mają nic do rzeczy.
    Pierwotnym problemem okazało się blokowanie układu kierowniczego przy odbijaniu z prawej strony co wturnie powoduje ściąganie w prawo (bo kierownica nie ma siły wrócić do pozycji zero). Problem występuje już na stojącym samochodzie.
    Koło kręci się na kolumnie i sworzniu wahacza. Amor nowy, sprezyna nowa, łożyska sprawdzone. Cały wahacz nowy (oryginalny). Więc zakładając, że tu nie ma problemu to pozostają moim zdaniem elementy które przesuwają się wraz z ruchem koła czyli przegłuby półosi i drążki a za nimi przekładnia. Coś musi hamować ruch w jedną stronę. Pytanie co i jak to przetestować żeby nie wymieniać na ślepo.

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    No to faktycznie coś bardzo dziwnego...
    Ale myślę że już nie ma innych możliwości jak oddanie maglownicy do regeneracji.
    Nie wiem dlaczego z wyłączoną pompą nadal ściąga ale być może coś jest uszkodzonego mechanicznie na listwie, zębatce w przekładni...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Mam potwierdzone, że to przekładnia. Udało mi się namówić mechanika na taki test: odpiął drążki kierownicze i sprawdzaliśmy jak się kręcą koła i jak chodzi przekładnia popychana ręcznie przez drążki. Ewidentnie czuć chrupnięcie przy popychaniu za drążki. Występuje w jednym miejscu. Nic nie słychać tylko czuć na dłoniach. To chrupnięcie też było delikatnie wyczuwalne jak kręciłem jeszcze spiętym z przekładnią kołem tylko delikatniej.
    W między czasie wyszła jeszcze taka rzecz, że szczególnie na zimnym silniku słychać w okolicy przednich kół cykanie. Mechanik na szybko stwierdził, że to słychać z okolic pompy wspomagania. Wiec możliwe, że oba problemy powiązane.

    Teraz pytanie: Czy polecacie jakieś zakłady regenerujące wspomaganie? Ewentualnie czy nie warto czasem kupić używki przekładnia + pompa - stoi na olx za 800 zł?

    BTW: Czy da się wymienić pompę bez zdejmowania przekładni?
    Ostatnio edytowane przez lupuss ; 03-02-2021 o 15:52

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Dziękuję za informacje końcowe tej cudownej historii. Bardzo skorzystałem, szczególnie z podania przyczyny problemu.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    @lupuss nie wiem czy nie lepiej regenerować tą co masz. Bo z używkami to jest tak, że masz fart i trafisz dobrze i będziesz zadowolony, a jak nie masz to wydasz 800zł a i tak będziesz musiał regenerować. Ja bym chyba regenerował.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Ściąganie po skręcie
    Napisany przez mmichal-77 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-03-2020, 21:36
  2. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 27-04-2017, 07:16
  3. Sciąganie plików
    Napisany przez inkas83 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-03-2017, 08:17
  4. Sciąganie
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-05-2014, 23:18
  5. Ściąganie migaczy
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-01-2010, 17:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sciaganie-w-prawo-48185

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl