Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25

Temat: Ściąganie w prawo  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -

    Ściąganie w prawo

    Mam problem ze ściąganiem w prawo. Historia wygląda tak:

    Jeździłem Cromą 4 lata. Nie ustawiałem zbieżności, miałem już "rozkraczony" tył, pękniętą sprężynę i stukające drążki z tyłu. Praktycznie cały zawias fabryczny przy przebiegu ok 180kkm i do tego stare opony. AUTO JECHAŁO PROSTO

    We wrześniu 2019 wymieniłem sprężyny z tyłu na KYB oraz drążki. (prawdopodobnie w tym momencie auto zaczęło ściągać w prawo)

    W listopadzie 2019 wymieniałem sprzęgło i dwumasę - były zrzucane sanki z przodu (po tym już na pewno zaczęło ściągać)

    Zrobiłem zbieżność dwa razy (zakład X) - auto zaczęło się lepiej prowadzić (odbijać w zakrętach itp. ) ale nadal ściąganie w prawo. Stwierdziłem, że ścięte opony, poczekam do wiosny jak założę nowe letnie.

    Wymieniłem wszystkie 4 amortyzatory + przednie spreżyny na KYB
    Założyłem nowe opony zrobiłem zbieżność przód i tył - auto ściąga na prawo (zakład Y). Stwierdzono, że tylne, krótkie wahacze trzeba wymienić bo się nie da tyłu ustawić idealnie.

    Wymieniłem krótkie wahacze i zrobiłem zbieżność przód i tył w (zakład Y) - auto ściąga w prawo

    Wymieniłem przednie wahacze na nowe oryginalne bo zasugerowano mi luz na lewej tulei i delikatny na prawym sworzniu.

    Zacząłem szukać różnych rzeczy i zainteresowałem się czujnikiem skrętu. Okazało się, że czujnik wskazuje przy jeździe na wprost -1,5* a jak puszczę kierownice to -0,3* a samochód jedzie w prawo (powinien jechać lekko w lewo)

    Pojechałem do zakładu Z (ASO Fiata) na kalibrację tego czujnika i zbieżność. Kalibracji nie zrobiono natomiast na zbieżności wyszło, że jest źle ustawiona. Poprawili wszystko odczyty idealne, maszyna nowa, skalibrowana (wiem to z pierwszej ręki, że to prawda). Generalnie zmieniono bardzo dużo w zawieszeniu. Efekt - auto ściga tak samo w prawo ale progres jest taki, że jak kierownicę ustawię idealnie na wprost to auto jedzie na wprost a czujnik wskazuje idealne 0*. Jak puszcze kierownicę to auto zaczyna ściągać w prawo a czujnik wskazuje ok. +2,5*
    Po tym zrobiono roszadę w kołach - oczywiście nie pomogło.

    Nie wiem za co się chytać już. Kasy poszło już sporo a efektu brak. Moja pierwsza teza jest taka, że każdy z tych zakładu ustawiał zbieżność po swojemu dobrze. Praktycznie nie odczuwam po żadnej wizycie różnicy ściągą tak samo mocno w prawo za każdym razem. Dlatego myślę, że problem jest niewidoczny na maszynie.

    Jeszcze jedną ciekawą rzecz zauważyłem. obserwując czujnik skrętu:
    - kierownica prosto - 0*
    - kierownica w lewo o 90 stopni na oko - -89,5*
    - kierownica w prawo o 90 stopni na oko - +92,5*
    - kierownica do oporu w prawo 502*
    - kierownica do oporu w lewo 497*

    Próbowałem robić kalibrację ale za każdym razem dostaję komunikat "zły status pojazdu" czy coś takiego.

    Sprawdzałem też opory toczenia, hamulce.

    Łożyska amorów przednich były wymieniane ok 2 lat temu.

    Co byście typowali, jakie pomysły. Mi już sił zaczyna brakować na to...
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez lupuss ; 15-01-2021 o 22:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Też miałem problemy ze ściąganiem. Wymieniłem wszystko co jest w tylnym zawieszeniu oprócz amortyzatorów i już nie ściąga. Wymieniłem wszystko na oryginały. Zamienniki do cromy są tragicznie niskiej jakości i nie warto ich kupować. Już nie raz się na tym przejechałem. Sprężyny KYB mogą być też źródłem problemu .Szczególnie te tylne.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Czy jest ktoś w stanie zrobić zdjęcia tylnych sprężyn? Zdjecie od tyłu samochodu. U mnie lewa jest pionowo a prawa mocno skośna. Mechanik próbował to poprawić i się nie udało. Natomiast znalazłem zdjęcie w necie po wymianie u kogoś i wygląda to podobnie.

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Update, udało mi się skalibrować czujnik. Nie pomogło.

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    42
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lupuss Zobacz post
    Czy jest ktoś w stanie zrobić zdjęcia tylnych sprężyn? Zdjecie od tyłu samochodu. U mnie lewa jest pionowo a prawa mocno skośna. Mechanik próbował to poprawić i się nie udało. Natomiast znalazłem zdjęcie w necie po wymianie u kogoś i wygląda to podobnie.

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka
    U mnie tak samo. Miałem pękniętą sprężynę lewą tylną. Miesiąc temu wymieniłem sprężyny tylne na nowe oraz tuleje zwrotnicy. Założyłem Jamexy HD. Właśnie zauważyłem, że tak to wygląda (krzywo) na prawym wahaczu. Wyjmowałem jeszcze raz prawą sprężynę oraz gumę i jeszcze raz to samo ustawiałem. Bez skutku. Pogrzebałem w internecie i tak samo to wygląda u innych. Więc ten typ chyba tak ma. Dodam, że przed wymianą ustawiałem zbieżność (bo wymieniałem m in drążki kierownicze) i miałem kierownicę prosto i auto nie ściągało - było to na kołach letnich.
    Sprężyny wymieniłem na zimówkach i teraz mam kierownicę delikatnie w lewo ale auto nie ściąga (jedzie prosto ale kiera lekko w lewo). Robiłem zamiany z kołami - zamieniałem miejscami wszystkie możliwe kombinacje i nic to nie dało (jedzie prosto ale kiera lekko w lewo) na razie odpuściłem choć wku... mnie to niesamowicie bo jestem pod tym względem pedantyczny. Dodam, że na drugim aucie Peugeocie mam taką samą sytuację od paru lat (po zmianie na zimówki kierownica lekko w prawo) i jak zarzucam koła letnie to kiera wraca na miejsce i jest równo. Nie czaję o co w tym chodzi ale tak jest. Więc w przypadku Cromy poczekam na zmianę kół, a jak nie to dopiero ustawię zbieżność na letnich.
    Dodam jeszcze, że lewa strona auta na pękniętej sprężynie stała ponad centymetr niżej. Teraz po wymianie całe auto poszło w górę ale lewa i tak jest niżej o ok 0.5 cm zarówno przód jak i tył. Tego też nie czaję.

    Tapatalknięte z Hujaweja

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    - Upewnić się na 1000% czy nie nagrzewa się jedna strona hamulców mocniej niż 2-ga.... teraz to prawie niemożliwe przy tych temperaturach Lub profilaktycznie wstawić podkładki pod serwo i sprawdzić czy się poprawiło ..

    Jeżeli nie to:

    -Zmierzyć bardzo dokładnie odległość kół od rantów górnych błotników ustawiając auto na poziomej powierzchni.. porównać stronami
    -Zmierzyć rozstaw kół - porównać stronami
    -Sprawdzić stan zawieszenia - tuleje, banany, wahacze, mocowanie belki
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 19-01-2021 o 09:40
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    - Upewnić się na 1000% czy nie nagrzewa się jedna strona hamulców mocniej niż 2-ga.... teraz to prawie niemożliwe przy tych temperaturach Lub profilaktycznie wstawić podkładki pod serwo i sprawdzić czy się poprawiło ..

    Jeżeli nie to:

    -Zmierzyć bardzo dokładnie odległość kół od rantów górnych błotników ustawiając auto na poziomej powierzchni.. porównać stronami
    -Zmierzyć rozstaw kół - porównać stronami
    -Sprawdzić stan zawieszenia - tuleje, banany, wahacze, mocowanie belki

    - Hamulce sprawdzone już dawno. Sprawdzałem też opory toczenia.
    - Auto zmierzone - jest wszystko równe (a jak było krzywo przy pękniętej sprężynie to auto i tak jechało prosto)
    - Zawieszenie sprawdzane przez 3 mechaników. Nikt się niczego nie doszukał.


    Jestem natomiast niemal pewien, że problem jest na połączeniu kierownica-koła przednie. Kierownica leniwie odbija z jednej strony, ściąganie pojawia się od razu po ruszeniu i jest wtedy nawet większe. Jak ruszę ostro bez trzymania kierownicy to kiera sama skręci prawie 90* w prawo. Zrobiłem taki test, że zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć. Auto stoi w miejscu podnosi się przód a kiera minimalnie spada w prawą stronę. Drugi test - jak wyłączę silnik, zostawię kluczyk w pozycji ON i próbuję kręcić kierownicą bez wspomagania to mam wrażenie, że ten "gumowy" luz jest w prawą stronę większy.

    Dlatego myślę o:
    - drążkach
    - maglownicy
    - mocowaniu maglownicy
    - łożyska w kolumnach mc persona
    - jakieś krzyżaki, przeguby?
    - poduszki silnika, lub amortyzatorów?

    Co wydaje się najbardziej prawdopodobne?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Pisałeś że sanki przednie były zdejmowane... Czy maglownica była też wyciągana?
    Nie przypuszczam aby to była wina elektroniki/źle ustawionej kierownicy i czujnika/ ale co szkodzi na prostej drodze wyjąć bezpiecznik od wspomagania pompy elektrycznej i sprawdzić czy nadal ściąga.
    Bez wspomagania będziesz miał czysta mechanikę

    Jeżeli ściąga nadal to szukaj od strony mechaniki. W Cromach często padają nie tyle końcówki drążków co sam drążek... ja u siebie zmieniałem po 100 tys km profilaktycznie z końcówkami TRW o ile pamiętam bo roboty tyle samo a samo ustawienie zbieżności kosztuje też swoje jak wiesz Ale to powinno wyjść na szarpakach że jest luz tam..

    Co jeszcze.... Jeżeli ściąganie wzrastało by wraz z dodawaniem gazu to mechanizm różnicowy... jeżeli nie a wszystko w zawieszeniu jest ustawione to osobiście mimo wszystko wstawił bym podkładki pod serwo bo to prawie nic nie kosztuje a daje odpowiedź na 100% o pompie hamulcowej
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 20-01-2021 o 09:30
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Pisałeś że sanki przednie były zdejmowane... Czy maglownica była też wyciągana?
    Nie wiem. Wymieniane było sprzęgło i koło. Nie wiem czy trzeba do tego ruszać magiel.


    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie przypuszczam aby to była wina elektroniki/źle ustawionej kierownicy i czujnika/ ale co szkodzi na prostej drodze wyjąć bezpiecznik od wspomagania pompy elektrycznej i sprawdzić czy nadal ściąga.
    Bez wspomagania będziesz miał czysta mechanikę
    Kąt skrętu teraz zgadza się idealnie z torem jazdy. Więc to nie jest problem. Natomiast zawsze coś może być z samym wspomaganiem. Test, który opisałem (bez wspomagania) wskazuje, że raczej bez wspomagania jest większy luz w prawą stronę.


    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    W Cromach często padają nie tyle końcówki drążków co sam drążek...
    Co masz na myśli? Krzywią się?



    Ściągnie nie wzrasta z prędkością. Im szybciej tym auto jedzie lepiej. Kierownica jest w pozycji +3* ale przynajmniej normalnie odbija. Przy małych prędkościach słabo odbija prawa strona. Dlatego jak mocno dodam gazu to mocniej ściąga ale to ustępuje od prędkości jakieś 30km/h

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    eżeli nie a wszystko w zawieszeniu jest ustawione to osobiście mimo wszystko wstawił bym podkładki pod serwo bo to prawie nic nie kosztuje a daje odpowiedź na 100% o pompie hamulcowej
    Hamulce sprawdzałem wielokrotnie bo wcześniej zapiekał mi się tył (nie ściągało). Nic się nie grzeje, równo zużyte klocki (na jesień zakładane nowe tarcze i klocki). Na stacji kontroli sprawdzone hamowanie obu osi i opory toczenia.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Drążek kierowniczy to pręt gwintowany z przegubem wewnętrznym
    https://allegro.pl/oferta/drazek-kie...xoCDM8QAvD_BwE

    Z jednej strony przykręcasz końcówkę drążka a z drugiej strony wkręcasz w maglownicę.
    Luz powstaje na przegubie wewnętrznym i sprawdzając samą końcówkę nie stwierdzisz czy masz tam luz. Najlepiej podnieść przednie koło raz lewe raz prawe do góry i wtedy chwytając za oponę nim majtać tak jakbyś chciał skręcać lewo/prawo... Jeżeli wyczuwalny jest luz lub różnica to masz luz. Ale dobrzy diagności powinni to już u ciebie dawno znaleźć Sprawdź i ja osobiście tak jak pisze mimo testów sprawdził bym pompę hamulcową wstawiając podkładki.. Górne łożyska MP w zawieszeniu przednim w kielichach zazwyczaj jak się rozpadają to strzelają, czuć to na kierownicy po tym jak kręcąc przeskakuje - nie pracuje płynnie więc mało prawdopodobne abyś tego nie wyczuł..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 21-01-2021 o 08:50
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Miałem dwie Cromy i obie miały tendencje do ściągania, przy tym opon nie ścinało. Nie masz wrażenia że jak jedziesz po dziurawej drodze to ściąganie niknie albo się powiększa? Ja tak miałem i przyczyną były zardzewiałe łożyska kolumny mcpherson, które zacinały się w pewnej pozycji. Podobno Opel w Vectrze stosował jakieś gumowe osłony na łożyska które przedłużały ich życie. W moim przypadku na ściąganie nie miał wpływu wylany przedni amortyzator, pęknięte tylne sprężyny, wybite tuleje w bananach czy stukająca maglownica.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Miałem te łożyska już raz wymieniane 3 lata temu. Jedno było pęknięte. Czy w twoim przypadku było coś czuć na kierownicy lub były jakieś dźwięki z tym związane?

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Żadnych dźwięków nie wydawały, po podniesieniu przednich kół nie było szczególnego oporu przy skręcaniu koła. Natomiast w Stlo przy uszkodzonych łożyskach było słychać strzały przy skręcaniu.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Jakiej szerokości masz założone opony?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Od początku jeżdżę na 215/50R17. Mam już drugi zestaw letni i drugi zimowy. Ściąganie pojawiło się na początku 2020 gdy dojeżdżałem 1 zestaw zimowy. Potem założyłem nowe letnie i teraz nowe zimowe.

    Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ściąganie po skręcie
    Napisany przez mmichal-77 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-03-2020, 22:36
  2. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 27-04-2017, 08:16
  3. Sciąganie plików
    Napisany przez inkas83 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-03-2017, 09:17
  4. Sciąganie
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2014, 00:18
  5. Ściąganie migaczy
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-01-2010, 18:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sciaganie-w-prawo-48185

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl