Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: roźnice w mocy  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    roźnice w mocy

    Witam
    Zastanawia mnie koledzy jedna rzecz. Rano moja croma jakby miała większą moc. Jak się rozgrzeje to mam wrażenie że przysiada. Nie to żebym narzekał bo jak dobrze depnę to i odchodzi ślicznie ale jednak jakaś różnica jest. Ale dlaczego?

    Poza tym, jak w większości jeżdżę bardzo spokojnie to zaczyna szarpać przy przyspieszaniu w zakresie 2-3 tyś rpm. Wystarczy dobra dynamiczna jazda i wszystko wraca co normy. Tu stawiam na geometrię lun N75.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Mialem podobne objawy.
    Wymienilem przeplywke i zawor N75. Zrobilem reset ustawien kompa oraz przeprowadzilem proces adaptacji procesora do nowych ustawien. Jak ręką odjal. Auto chodzi plynnie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    zawor N75
    rozebrałem i wyczyściłem. Przez dłuższy czas było OK. Może trzeba poprawić.


    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Zrobilem reset ustawien kompa oraz przeprowadzilem proces adaptacji procesora do nowych ustawien
    a jak to się robi z czym się to je.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przed wymiana części na nowe gasisz auto i w ciagu maksimum 5 sekund od wylaczenia zaplonu odpinasz kleme na akumulatorze (tę z zaciskiem). Wymieniasz czesci, zakladasz kleme, usuwasz blad adaptacji okien auta (zolty wykrzyknik na desce rozdzielczej), programujesz date i czas w body kompie i uczysz auto bardziej dynamicznej jazdy. Powinno byc ok.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Michał, a nie prościej podpiąć mes?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Prosciej, ale trzeba go miec.
    W tym m-cu inwestuje w kabelek i oprogramowanie. Moze jakieś podpowiedzi?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Prosciej, ale trzeba go miec.
    A ja go mam. Jak wygląda procedura takiej adaptacji, coby czegoś nie spierniczyć??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Michał - nie żeby reklama, ale szukalbym viakena bo sprawdzony producent. Elm327.
    Sam mes zdobędziesz legalnie u producenta, za darmo jest podstawowa wersja z pewnymi ograniczeniami, za dopłatą bez ograniczeń, lub można zpiracic ściągając z chomika czy innej przechowalni. Wybierz sam.

    Luk - w mes w bodaj ostatniej zakładce masz "kasowanie ustawien adaptacyjnych" czy jakoś tak, klikasz i odpinasz, potem trzeba auto nauczyć od nowa - jeździć, nie pamiętam ile. Kiedyś autoadaptacje auta robiło się do pierwszego załączenia wiatraka chłodnicy, nie jestem pewien jak jest tutaj.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Dzięki Kamil.
    O Viakenie myślałem i tegoz zakupie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    kamilf lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Przed wymiana części na nowe gasisz auto i w ciagu maksimum 5 sekund od wylaczenia zaplonu odpinasz kleme na akumulatorze (tę z zaciskiem). Wymieniasz czesci, zakladasz kleme, usuwasz blad adaptacji okien auta (zolty wykrzyknik na desce rozdzielczej), programujesz date i czas w body kompie i uczysz auto bardziej dynamicznej jazdy. Powinno byc ok.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Niezłe science fiction Kolega wypisuje. Z całym szacunkiem, ale jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz bo później ludzie jeżdżą do mechanika i opowiadają bajki o "uczeniu auta dynamicznej jazdy"...



    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Kazdy sadzi wg siebie. To jest sposob, ktory przekazal mi wlasnie mechanik z wielolertnim doswiadczeniem na najnowszych samochodach. Moze pretensje do niego?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Kazdy sadzi wg siebie. To jest sposob, ktory przekazal mi wlasnie mechanik z wielolertnim doswiadczeniem na najnowszych samochodach. Moze pretensje do niego?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    W wielkim skrócie o ile odpięcie akumulatora może kasować pewne adaptacje, o tyle mówienie o uczeniu samochodu czegokolwiek to delikatnie mówiąc objaw skrajnej ignorancji i niewiedzy w dziedzinie wiedzy o tym jak działa ECU. Jeżeli tak mówi mechanik to po prostu się na tym nie zna, ale nie dziwi mnie to ponieważ większość mechaników nie ma pojęcia o tym jak działa układ sterowania silnika czy to benzynowego czy wysokoprężnego. W tej dziedzinie specjalizują się ludzie od elektroniki i chip tuningu bo oni obrabiają te pliki od podstaw i widzą od podszewki jak działa sterowanie, a mechanicy bez podstaw z automatyki i elektroniki snują różne niestworzone bajki i teorie na podstawie pobieżnych obserwacji wprowadzając ludzi w błąd z powodu swojej niewiedzy. Niestety mało który mechanik ma odwagę powiedzieć: nie wiem dlaczego, ale działa więc nie wnikam.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Jesli jestes znawca od ecu, ro moze podzielisz sie na forum wiedza o kasowaniu bledow w adaptacji silnika?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Jesli jestes znawca od ecu, ro moze podzielisz sie na forum wiedza o kasowaniu bledow w adaptacji silnika?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Nie ma czegoś takiego. Jeżeli coś jest uszkodzone, należy to zdiagnozować i naprawić, a "kasowanie błędów w adaptacji silnika" to nie żadne rozwiązanie problemu to tylko usunięcie starych błędów, które zapamiętał ECU. Tylko niektóre elementy, głównie ruchome typu klapki, przepustnice itp. mogą, ale nie muszą wymagać adaptacji. Cała pozostała elektronika nie wymaga żadnych adaptacji i nawet bez skasowania błędów jeżeli usuniemy przyczynę silnik będzie pracował poprawnie pomimo zapalonej kontrolki na desce. Ludzie w Polsce lubią hasło, byłem u mechanika "skasował błędy" i jest ok już wszystko działa. Takie rzeczy zdarzają się w autach z LPG i niepoprawnie wyregulowaną instalacją. Wtedy skasowanie błędów kasuje korekty paliwowe długoterminowe i silnik pracuje inaczej dopóki nie wróci do korekt przez skasowania. W traktorze wszelkie regulacje są nadążne i nie ma korekt długoterminowych, które mogłyby się kasować. Nawet jak traktor przejdzie w tryb awaryjny to w większości przypadków po usunięciu usterki i restarcie silnika wszystko wraca do normy, a kontrolka to tylko efekt estetyczny.


    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przeciez napisalem powyzej, ze przeplywke i n75 wymienilem na nowe. A co do nauki silnika/adaptacji do jazdy na nowych częściach to nie bylbym taki pewien, czy mój mechanik nie ma racji. Ale moze się mylę...

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Różnice w 900
    Napisany przez mlodybe na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-10-2012, 19:53
  2. Różnice w zaciskach :)
    Napisany przez szuro na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-09-2012, 08:32
  3. Różnice Benzyniaka a JTD
    Napisany przez jagiel1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2010, 22:27
  4. 1.9jtd różnice
    Napisany przez zwierzak1221 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2009, 21:14
  5. [silnik] JTD 105 a 115 KM- różnice, help
    Napisany przez grzechoo83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-09-2009, 23:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl