Cześć
Dziś zrobiłem mały test, rano zatankowałem do pełna po korek akurat miałem mały wyjazd zrobiłem dokładnie 301 km i ...
komp pokazał spalanie 5,3 a po wlaniu znowu po korek wyszło 6,25...... litr różnicy na tak małym dystansie ??
Cześć
Dziś zrobiłem mały test, rano zatankowałem do pełna po korek akurat miałem mały wyjazd zrobiłem dokładnie 301 km i ...
komp pokazał spalanie 5,3 a po wlaniu znowu po korek wyszło 6,25...... litr różnicy na tak małym dystansie ??
Różnie może być z uzupełnieniem paliwa do pełna. Zależy jak wlewałeś poprzednio. Od pierwszego odbicia pistoletu spokojnie można ponad litr, dwa dolać.
To jest za mały dystans by to sprawdzić. Wlej do max, wyjeździj bak i znów wlej do max.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Ważne przy tym teście jest to, aby wrócić do tego samego dystrybutora i zalać właśnie do pierwszego odbicia pistoletu
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Wystarczy żeby trochę bardziej wiało i spalanie się zmieni.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Co?
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Komputer pokazuje ile paliwa przeszlo przez wtryskiwacze. Jeśli "troche wiecej bedzie wialo", to auto poda wiecej paliwa i komputer wskaze odpowiednio wieksze zuzycie. To samo dotyczy temperatury powietrza, obciazenia i innych warunkow.
Koledze galka wyszlo 5,3 ze wskazania na komputerze a po sprawdzeniu i le rzeczywiscie ubylo w baku (poprzez dolanie do pelna) 6.25.
To nie jest rozbieżność na którą ma wpływ powiew wiatru - chyba że przy tankowaniu :-P
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 22:28
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Prawda, źle zrozumiałem.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
u mnie pokazje dosyć dokładnie ostatnio na dystansie 614 km wskazanie 6.7 a wg tego co wlałem 6.75 więc wg mnie granica błędu tankowania
Pamiętajcie, że z laniem do pełna też nie zawsze dobrze wychodzą pomiary. Najlepiej wlewać przed i po z tego samego dystrybutora i to najlepiej jeszcze sprawdzonego wcześniej kanistrem i menzurką.
Teoria wydaje się być dość spiskowa, ale kiedyś na własnej skórze przekonałem się, że stacje potrafią ładnie w kulki grać. Na stacji jednego z hipermarketów zatankowałem Forda Escorta MK4 ON-em do pełna, weszło niecałe 49l, przy czym bak ma tam nominalną pojemność 47l, a w moim był na dodatek dość poważnie wgnieciony od dołu i na innych stacjach wlanie 45l oznaczało, że paliwo miałem już na butach, a wjeżdżając na stację samochód już się dławił, bo łapał powietrze.
Dlatego też nie przejmujcie się nadto błędami we wskazaniach komputera, bo niekoniecznie jest to jego wina.
Sęk jest w tym, ze zbiornik paliwa zbiornikiem a wlew pomiesci też kilka litrów. Co wiecej po tankowaniu jak pohuśtacie autem da sie jeszcze ciut dotakować. Wiem, że niektórzy powiedzą , ze to śmieszne ale sprawdzone w praktyce.