Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
Like Tree3lubi to!

Temat: Przyspieszenie 0-100 Cromy 1.9 JTD 150KM  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    195
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006

    Przyspieszenie 0-100 Cromy 1.9 JTD 150KM

    Witam.

    Czy ktoś może z ciekawości mierzył przyspieszenie 0-100 Cromki 1.9 JTD 150KM jakimś dokładnym sprzętem?

    Oficjalne dane mówią 9.6 sekund do setki, jednak wiem że wcale nierzadko zdarza się że przyspieszenie aut okazuje się lepsze (lub gorsze) niż deklarowane przez producenta



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2015
    Skąd
    rzeszów
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    alfa
    Rocznik
    2007
    chip u cinka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Robiłem pomiar za pomocą programiku Torque Pro i ELM327 Bluetooth - oczywiście nie można tego nazwać dokładnym sprzętem
    Wyniki były zbliżone do danych producenta +- 0.3s.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak automat to nie mamy wpływu na przyspieszenie. Jak manual to możemy sporo stracić prz zmianie biegów. Jedno jest pewne croma to nie wyscigówka ani nie królowa 1/4 mili.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    195
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Jak automat to nie mamy wpływu na przyspieszenie. Jak manual to możemy sporo stracić prz zmianie biegów. Jedno jest pewne croma to nie wyscigówka ani nie królowa 1/4 mili.
    Wyścigówką nie jest, jednak 150 kucy, poniżej 10 sekund do setki i dobra elastyczność i tak pozwala objeżdżać lub przynajmniej dorównywać osiągami większości aut poruszających się po naszych drogach, nawet tym najnowszym, oraz na łatwe wyprzedzanie w trasie.

    Dla zwykłego kierowcy w codziennych sytuacjach są to osiągi aż nadto wystarczające
    Ostatnio edytowane przez mugsy ; 08-07-2015 o 17:16
    mirek8423 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wiem bo mam tych kucy 200 mimo wszystko twierdzę ze do wyscigówki cromie daleko i zastanawianie się nad setnymi sekundy jest bezzasadne.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    195
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Wiem bo mam tych kucy 200 mimo wszystko twierdzę ze do wyscigówki cromie daleko i zastanawianie się nad setnymi sekundy jest bezzasadne.
    8.5 sekund do setki przy 200 kucach to słaby wynik, przynajmniej na dzisiejsze czasy

    Ale myślę że to po pierwsze wina dużej masy Cromy 2.4 (aż 1650kg, dla porównania 1.9 150KM manual waży 1530) a po drugie to automat nie należy do najszybszych.

    Mimo wszystko myślę że VAG ze swoim DSG potrafił by z tego silnika i tej masy wyciagnąć dzisiaj 8 sekund lub mniej.

    Przykładowo najnowszy Passat 2.0 TDI 190KM (czyli 10 koni mniej niż Croma 2.4) waży 1581kg (czyli 69kg mniej niż Croma 2.4) a setkę robi w 7.9 sekundy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Torque Pro i ELM327 Bluetooth
    A jak to mierzy? Odczytuje prędkość z licznika/komputera (przekłamaną o parę procent)? Kiedyś mierzyłem Torque Pro ale z wykorzystaniem GPS ale chyba zbyt duże opóźnienia są, żeby pomiar był dobry

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Być może to wolny automat ale chciał bym zobaczyć jak zmieniasz bieg manualnie szybciej co do grupy VAG to brzydzę się nią i nie interesują mnie ich pseudo osiągi. Co do wagi i mocy to niestety stosunek masy do mocy lepiej wypada przy 2,4 tutaj na każde 8,25 kg przypada 1KM w wersji 1,9 150 na każdego konia przypada 10,2 kg więc różnica jest nie mała. W przypadku podanego przez ciebie VW stosunek mocy to 8,32 kg na 1 km czyli zbliżony do cromy 2,4 dodatkowo skrzynia DSG to nie automat tylko dużo bardziej awaryjna zautomatyzowana skrzynia manualna, która rzadko kiedy osiąga przebiegi 150 tys/km mimo wszystko jednak jak jest sprawna zdecydowanie szybciej zmienia biegi w górę zupełnie inna sytuacja jest jak bieg nagle trzeba zmienić w dół trwa to wtedy niestety już dłużej.
    Capsel lubi to.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Można się brzydzić ale fakt faktem, że nie podają raczej naciąganych osiągów jak niektórzy producenci, podobno szczególnie japońscy. Rzeczywiste osiągi są zwykle lepsze niż deklarowane

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Czytałem gdzieś że największym oszustem jeśli chodzi o dane katalogowe jest BMW dane dotyczące spalania różnią się nawet o 100%. Cały problem polega na tym że żaden producent w tej chwili nie ma obowiązku sprawdzania tego o czym pisze w warunkach drogowych tylko sprawdzają sobie to na rolkach. Dlatego właśnie coraz więcej pozwów jest w stanach zjednoczonych przeciwko firmom samochodowym które podają dane które w żaden sposób nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sprawdzałem czy moja Croma rozpędza się w 8,5 sekundy czy nie ale na drodze raczej problemów nie ma. Juz to tutaj gdzieś pisałem że mam Alfie 147 GTA i moc w Cromie mnie nie wzrusza tam stosunek mocy do masy jest na dużo lepszym poziomie i po przesiadce do Cromy szału nie ma.


    Sprawdziłem właśnie dane dotyczące spalania rzeczonego vw i średnie jest na poziomi 4,1 l/100km naprawdę jest ktoś w stanie w to uwierzyć? Dane na stronie motostat.pl pokazują najniższe średnie spalanie 7,3l/100km jeśli tak samo maja się dane dotyczące przyspieszenia to dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez Python28 ; 08-07-2015 o 21:25

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Moja Croma, 205 tys przebiegu pokazała na hamowni 163 KM przy 3536 rpm i 368 Nm przy 2777 RPM , wiec Fiat też nie zawyża danych.
    20150708_212543.jpg
    ja się zgodzę z Pythonem, ze Croma w dieslu to nie jest wyścigówka, przy czym najbardziej przeszkadza skrzynia, bardzo krótka jedynka a potem strasznie dług skok dźwigni i...... po wyścigu. Czasem myślę ze jakby opanować start od razu z 2 biegu to by ładniej wyszło. Tylko co na to sprzęgło ? ha ha ha

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    195
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    No zgodzę się że jedynka jest strasznie krótka, w zasadzie to chyba tylko po to żeby lekko odepchnąć auto a potem od razu momentalnie wrzucać dwójkę, ale za to na reszcie biegów Cromka idzie bardzo ładnie, a najlepiej to chyba na 3 i 4

    @Ruta, 13 koni i 48 Nm więcej niż deklaruje Fiat to całkiem niezły bonus. Ciekawe czy to jakaś reguła w tych Cromkach? Czasami też mam wrażenie że moja Croma idzie lepiej niż powinna więc może też jakiś bonus mam Moja ma ponad 170 tysięcy najechane.

    Chociaż te przebiegi mocy i momentu są trochę dziwne, bo według danych maksymalna moc powinna być przy 4000 obrotów a maksymalny moment przy 2000 obrotów
    Ostatnio edytowane przez mugsy ; 08-07-2015 o 22:53

  15. #14
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    filmik dotyczacy zmaiany biegow w ASB, ale na koniec kick down - przyspeszenie od 0-100 (ok. 3minuty) jest lepiej niż to fabrycznie.
    https://www.youtube.com/watch?v=lql8...layer_embedded

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    To silnik 2.4? W 1.9 nie da się ręcznie wrzucić wyższego biegu gdy nie ma przynajmniej 2100 obr. (oprócz ostatniego)


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena 1.6 16V przyspieszenie i "turbo dziura" do 3000rpm
    Napisany przez sado26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2014, 21:08
  2. Słabe przyspieszenie na 1 biegu - związek z mapami ECU
    Napisany przez lukaszSZ999 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-05-2014, 00:49
  3. Przyspieszenie od 0-100 km/h jtd
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-08-2013, 13:04
  4. [silnik] Brak mocy, slabe przyspieszenie, czasami nieodpala.
    Napisany przez avenger-misiek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 07-11-2010, 20:21
  5. Przyspieszenie 1,9 jtd 16V
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-05-2010, 20:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma 150 0-100

ile wazy fiat croma2

croma 2.4 przyspieszenie

fiat croma 1.9 ile do setki

croma 150 chip 0-100

9.6 sekunddo setki to szybko

Croma 1.9 150km nm

croma 150 moment

croma 1.9 150 0-100

fiat croma 1.9 jtd 0-100

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl