Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26
Like Tree4lubi to!

Temat: Przewód podciśnienia do zaworu overboost  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    A od zaworu do gruchy turbo?
    kolega napisał że od vacum do overboost i to jest prawidłowe i nie należy się dziwić bo z overoost idzie następny przewód do "gruchy" turbiny , są jeszcze takie instalacje w cromie jak w fiacie stilo - z dodatkowym "zbiorniczkiem" próżniowym, tak jak koledzy piszą na silniku od strony skrzyni biegną 2 metalowe rurki które "giną" w okolicy egr-a, pod koniec 2005 fiat zrezygnował z tego rozwiązania w silnikach 115 i 120 kM a na początku 2006 w silnikach 136 i 150kM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    No wlasnie mi idzie o przewod z overboost do gruchy. Jaki i czy caly od poczatku do konca jest w jednym ciagu.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    przewód jest w całości i jak zauważyłeś w osłonie termicznej nr fiata :51767249 PRZEWÓD GIĘTKI, raczej nie ma zamienników ale być może nada się przewód od przelewu paliwa, w stilo na taki zmieniałem

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Cześć. Mam pytanie czy założyłeś ten przewód podciśnienia od overboost do gruszki turbiny i jaki zastosowales?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Witam serdecznie

    Myślę że to już koniec,wiecznego wymieniania tych przewodów podciśnienia,poprzednie fakt faktem były paliwowe na szybko założone,teraz są silikony w oplocie (wzmocnione)
    https://fmic.pl/laczniki-silikonowe/...m-fmicpro.html
    [ATTACH]38246[ATTACH]
    [ATTACH]38247[ATTACH]
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Podepnę się pod ten temat bo być może tu jest sprawa.

    Od kilku tygodni co jakiś czas włącza mi się Check engine. Zauważyłem, że jak silnik jeszcze nie jest rozgrzany, a C-E nie uruchomił się przy włączeniu, to po dodaniu gwałtownie gazu włączy się kontrolka. Jeśli włączam auto to zdarza się, że C-E włącza się tak po 2 sek. ...albo w ogóle. Przy okazji zauważyłem, że auto nie daje tego kopa co wcześniej, a i turbina trochę ciszej działa.
    Zdarza się też, że przejadę kilkadziesiąt kilometrów i nie włączy się C-E ...taki dość chimeryczny ten komunikat
    Na komputerze jeszcze nie byłem z tym problemem więc nie wiem co tam ECU chce mi powiedzieć.

    ...ale szukając po objawach tak pomyślałem, czy to aby nie ten overboost?
    ...EGR jest nowy.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2012
    Skąd
    łódź
    Postów
    15
    Auto
    cromka
    a DPF??? ja mialem podobnie jak pamietam, nawet błąd się sam kasował po po pewnym czasie.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A po gwałtownym przyspieszeniu gdy włączy się błąd to czujesz gwałtowne odcięcie mocy? Czy ten błąd jest do kolejnego uruchomienia silnika czy znika po pewnym czasie?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #24
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A po gwałtownym przyspieszeniu gdy włączy się błąd to czujesz gwałtowne odcięcie mocy?
    Podłączę się pod temat, dokładnie mam takie zachowanie Cromki jak napisałeś. Wyświetla się błąd P0237 ciśnienie turbo. Czyściłem styki zaworu N75 oraz sprawdzałem wężyku podciśnienia, dalej ten błąd wyskakuje choć nie często.
    Po ponownym uruchomieniu silnika wraca moc silnika ale check się wyświetla do momentu skasowania.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Podłączę się pod temat, dokładnie mam takie zachowanie Cromki jak napisałeś. Wyświetla się błąd P0237 ciśnienie turbo. Czyściłem styki zaworu N75 oraz sprawdzałem wężyku podciśnienia, dalej ten błąd wyskakuje choć nie często.
    Po ponownym uruchomieniu silnika wraca moc silnika ale check się wyświetla do momentu skasowania.
    Powodem jest przeładowanie ( zbyt wysokie ciśnienie powietrza w kolektorze ). Przyczyna to źle pracujące kierownice w turbinie które się zapiekły lub zatarły i nie pracują. Kierownice ustawione są na pracę na wolnych obrotach silnika do 2400-2700 obr/min i nie reagują wystarczająco szybko na zmianę obciążenia/prędkości silnika. Przyczyną zapieczenia się kierownic jest albo emerycka jazda albo lanie któregoś z wtryskiwaczy co powoduje duża emisje sadzy która zapycha prowadnice. Zawór też może być przyczyną ale z mojego doświadczenia głownie te dwie pierwsze przyczyny są powodem.

    Jak się upewnić ze to kierownicę... odłączyć wężyk idący do turbiny z zaworku i ustami zaciągnąć powietrze. Cięgło na gruszce (siłownik na turbinie) powinno się schować do gruszki kilkanaście mm a po puszczeniu powietrza powinno gwałtownie się wysunąć... Jeżeli tego nie robi lub wysuwa się bardzo... bardzo wolno to wina: kierownic w turbinie....
    bob96, iron64 i Marcin_Croma lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Dzięki bardzo za konkretną odpowiedz. Emerycka jazda raczej nie wchodzi w grę , cromka jeździ 80 % na trasie i lubię ją przegonić. Trzeba będzie sprawdzić wtryski i stan turbiny.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wężyki podciśnienia JTD 16V 140
    Napisany przez Padre7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2014, 10:57
  2. Czyszczenie zaworu OVERBOOST
    Napisany przez lech-j1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-07-2013, 14:42
  3. Wężyk podciśnienia, a benzyna.
    Napisany przez egon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-03-2013, 19:31
  4. [osprzęt silnika] Wężyki podciśnienia
    Napisany przez gregor21241 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2010, 23:59
  5. map sensor czujnik podciśnienia
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-05-2009, 01:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446przewod-podcisnienia-do-zaworu-overboost-30024

fiat croma przewody

jaki przewod do overboost

przewody vacum croma

przewody overboost

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl