Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008

    Przewód gruby miękki zimny.

    WP_20170112_13_50_03_Pro (1).jpgWP_20170112_13_50_11_Pro.jpg

    Powiedzcie od czego moze byc ten przewod na ktorym widac uszkodzona obejme. Z góry dziekuje za odp



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Chyba od turba Jeśli tylko pękła opaska, kup opaskę ślimakową, ząłóż, skręć i będzie oki.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Na zdjęciu widać, że jedna z opasek jest ubrudzona olejem-widać taką czarną maź. Mam nadzieję, że turbo nie rzyga olejem. Uwielbiam moją Cromkę i nie chciałbym jej zamieniać na nic innego mimo iż ma kilka mankamentów.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Rura od turbo, jest zapocona - pewnie od nowości tam siedzi. Zdemolować opaski i kupić nowe tylko porządne, wyczyścić i wymienić. Ostatnio u siebie rozebrałem to wszystko, wyczyściłem, dałem nowe opaski i jest ok. Tylko naprawdę daj spokój ze zwykłymi marketowymi. Rozlatują się przy skręcaniu. U siebie dałem chyba Normy 600/400 ale głowy nie dam.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    W rurze możesz mieć wilgotno (olej) - jest ok
    Jesli będzie sie wylewać wtedy możesz się martwić

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Zobaczymy co tam siedzi. Jeszcze musze poszukać magistrali płynu chłodniczego ale nie czarnej i nie z aso. Tam kosztuje 1085zł a jak widać na foto długo nie pociągnie.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    WP_20170112_13_50_03_Pro (1).jpgWP_20170112_13_50_11_Pro.jpg

    Powiedzcie od czego moze byc ten przewod na ktorym widac uszkodzona obejme. Z góry dziekuje za odp
    Witam. Pozwoliłem sobie wykorzystać post i zdjęcia Kolegi @TomasR do zilustrowania mojego pytania. Ale do meritum. Zauważyłem, że przedmiotowa "gruba rura" idąca do turbo była pokryta dość grubą warstwą tłustego (olejowego) brudu. Nie zwracałem na ten przewód od zakupu uwagi, tak po prostu teraz jakoś wpadł mi w oko. Niby nic zważając że rydwan ma nalatane 216 tys. Oczyściłem, wytarłem do sucha i czysta (zobaczyłem jej ori szary kolor ). Po kilku dniach i km, zaglądam pod maske ponownie i ... rura jest delikatnie zapocona, z niewielkim ale wyczuwalnym i widocznym na papierowym ręczniku olejowym filmiku. Zaznaczam, że samochód sprawuje się b. dobrze, przyspiesza itp. bez zastanowienia, oleju nie ubywa itp. Dodam, że w lutym wymieniałem przy okazji wymiany chłodnicy klimy, IC i w przewodach do/z IC nie było oleju tylko delikatny filmik olejowy wiec turbo jest raczej OK.
    I czas na pytania:
    1. Czy takie zapocenie jest normalne, i skąd tam olej?
    2. Z racji nalotu może wymienić cały ten przewód gumowy na nowy czy tak jak pisali Koledzy wcześniej zacząć od wymiany opasek?
    3. Czy moze byc to zwiastun jakiejś zbliżającej się awarii lub niedomagania?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zapocenie normalne glownie olej z odmy . Wyczyscic i dokrecic na nowo i sie nie przejmowac.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Ja miałem takie samo zaolejenie, przyczyną był olej z klimatyzacji. Obok rury turbo masz gumowego węża klimatyzacji z którego może tak jak u mnie wydobywać się olej. O dziwo klima chłodziła dobrze, brakowało tylko 100 g czynnika. Po wymianie przewodu klimy nie ma śladu oleju.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    54
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Olej może pojawiać się z rozszczelnionej chłodnicy powietrza doładowania - inercoolera, co w tym modelu się zdarza

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dzięki Koledzy za odzew. Będę obserwował ale zacznę od wymiany opasek, choć wymiana tej rury także mi chodzi po głowie. A jeśli o wymianie mowa to jak ta rura nazywa sie fachowo bo nie mogłem jej znaleźć w ePerze. Co do przewodu klimy to sprawdzę ale wydaje mi się że jest suchy.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Do całości sprawy. Dziś zamówiłem w ASO przedmiotową rurę (przed wakacyjnym wyjazdem do Cro lubię mieć wszystko /na co mam wpływ/ OK). Cena 141 PLN z groszami. Jak wymienię to dam znać czy była to wina opasek czy też samej rury. Moje podejrzenia kierują się właśnie w tą stronę, bo wydaje mi się że zapocenie jest pomiędzy opaskami a nie przy nich.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    50
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ja osobiście miałem bardzo złe doświadczenia z zapoconą rurą. Po prostu pękła w jednym miejscu na odcinku około centymetra. Zanim zamówiłem nową i zamontowałem minęło kilka dni. W tym czasie przez uszkodzoną rurę zatkałem sobie DPFa. Podobno komputer w takim przypadku źle cos tam liczy i szybko zapycha filtr. Po wymianie rury i serwisowym chemicznym czyszczeniu DPFa sytuacja się nie powtórzyła. A rura jest sucha. Dlatego teraz uważam, ze zapocona rura od turbo to nie jest normalny stan.
    Swoją drogą kawałek gumowej rury za stówę to lekka przesada. Ja kupowałem na portalu aukcyjnym właśnie za tyle bo w ASO chcieli prawie 300...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przepraszam, dopiero teraz się zorientowałem, ze piszę o innej rurze niż Abramsik... U mnie padła ta miedzy silnikiem a akumulatorem...

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Przewód - rura i opaski wymienione. Nic się nie poci, jest tak jak być powinno. Jestem prawie pewny, że winna była rura, może miała jakieś mikropęknięcia bo "pociła się" na zgięciu a przy opaskach była sucha. Teraz tak jak pisałem jest OK. Dzięki wszystkim Kolegom za info. i zainteresowanie. Pozdro.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mikoz Zobacz post
    Ja osobiście miałem bardzo złe doświadczenia z zapoconą rurą. Po prostu pękła w jednym miejscu na odcinku około centymetra. Zanim zamówiłem nową i zamontowałem minęło kilka dni. W tym czasie przez uszkodzoną rurę zatkałem sobie DPFa. Podobno komputer w takim przypadku źle cos tam liczy i szybko zapycha filtr. Po wymianie rury i serwisowym chemicznym czyszczeniu DPFa sytuacja się nie powtórzyła. A rura jest sucha. Dlatego teraz uważam, ze zapocona rura od turbo to nie jest normalny stan.
    Swoją drogą kawałek gumowej rury za stówę to lekka przesada. Ja kupowałem na portalu aukcyjnym właśnie za tyle bo w ASO chcieli prawie 300...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przepraszam, dopiero teraz się zorientowałem, ze piszę o innej rurze niż Abramsik... U mnie padła ta miedzy silnikiem a akumulatorem...
    Pociągnę offtopic dalej :

    Miałem taka samą usterkę i pojeździłem trochę z pękniętą rurą (wiadomo, mniej mocy), aż auto całkiem zmuliło, gasło.
    Rurę wymieniłem (40zł, 10 minut pracy dla laika), ale silnik zmulony, potrafił zgasnąć po odpaleniu plus błędy DPF (czujnik różnicy ciśnień pokazywał 600-700mBar bez obciążenia), silnika, EGR.

    Co robić - regeneracja (ew. wymiana czy usunięcie) czy próba "na własną rękę"?

    Wybrałem to drugie - komputer podpięty, monitorowanie: stan wypalania, temperatura DPF i katalizatora (im wyższe, tym lepiej; warto "pompować" obroty), różnica ciśnień(im mniej tym lepiej) - najpierw jazda podmiejskimi, żeby rozgrzać silnik i DPF złapał min. 300C, próba wymuszonego wypalania DPF nieudana. Spróbowałem więc coś innego - powoli (przyspieszenie jak w Seicento z 4 osobami...) rozpędzałem się na ekspresówce przeciągając obroty jak najwyżej. Na początku ledwo do 3000 dochodził, jak już na 4 biegu osiągnął 4000rpm, to "magicznie" różnica ciśnień zaczęła znikać (temp. DPF ponad 600C, więc tak naprawdę solidne pasywne wypalanie ), a silnik zaczął pracować jak trzeba.
    Jeszcze 10km autostradą z obrotami na czerwonym polu i przysłowiowy "banan na twarzy", bo autko tak ochoczo zaczęło reagować na gaz. Po całej tej operacji różnica ciśnień 5-7mBar na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu większa - nawet ponad 100mBar (to chyba normalne), możliwe, że kolejne wypalanie zainicjowane przez sterownik jeszcze poprawi stan DPFa.

    Koszt "naprawy" to kilka litrów ON zamiast min. 500zł za czyszczenie i wypalenie poza autem
    Tym samym stwierdzam, że DPF to zło, ale w tym aucie ciężko go dobić i jego stan pokazuje na inne usterki.


 

Podobne tematy

  1. Zbyt miękki pedal gazu
    Napisany przez miloszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2016, 20:11
  2. Za gruby wałek na półpanewkach ?
    Napisany przez ufol_86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-04-2014, 20:25
  3. Hamulec - miękki pedał
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 26-03-2014, 14:41
  4. Miękki pedał sprzęgła
    Napisany przez N0.Gofer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2013, 14:42
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 01:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl