Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2024
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Fiat croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2009

    Przewód giętki do nagrzewnicy - uszkodzenie

    Cześć
    W mojej Cromie (2.4 Multijet) uległ zniszczeniu (zniszczenie zbrojenia wew. przewodu, dziurka w powłoce zewnętrznej) przewód gietki do nagrzewnicy (nr części51739705). Przewód oznaczony jest na schemacie jako nr 8 (schemat w załączeniu). Problem z przewodem jest taki, że jest niedostepny w całej Europie (a może i nawet na świecie). Niestety bez tego przewodu auto nie jeździ. Szukałem używki ale też nie znalazłem. Chciałbym podpytać obecnych forumowiczów, może ktoś ma na zbyciu ten przewód (używka rzecz jasna) lub może podpowiecie jak poradzić sobie (może jak naprawić) z częściami ( w tym przypadku przewodem), których dostać nie można bo są nieprodukowane. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To jest przewód "gumowy" czy metalowy?
    Jeżeli gumowy i końcówki masz dobre, to sądzę, że będę w stanie zrobić ci nowy na twoich końcówkach. Daj jakieś zdjęcie, nie ze schematu.
    O cenie nie dyskutuje, do czasu gdy nie sprawdzę sam, czy jestem w stanie coś poradzić.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Dorzuce grosika, taki przewod idzie podebrac ,np. od opla zafiry.Przy odrobinie farta ,nawet identyczny.
    https://allegro.pl/oferta/przewody-n...-b-13946718750

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2024
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Fiat croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    To jest przewód "gumowy" czy metalowy?
    Jeżeli gumowy i końcówki masz dobre, to sądzę, że będę w stanie zrobić ci nowy na twoich końcówkach. Daj jakieś zdjęcie, nie ze schematu.
    O cenie nie dyskutuje, do czasu gdy nie sprawdzę sam, czy jestem w stanie coś poradzić.
    Dzięki za info. Przewód jest gumowy. Jak jest ze szczelnością takiego połączenia przy sztukowaniu i co z kształtem dorabianego odcinka.
    W załączeniu REAL FOTO przewodu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Niestety, szukałem już w saabie, oplu oraz chryslerze. Problem wszędzie ten sam. Brak produktu. Namierzyłem miejsce w Azji, gdzie mogą być ale nie jest to pewne (bo wszędzie dostawcy mają wpisane zapasy, a jak dodcjhodzi do zamówienia to wtedy okazuje się że nie jest to dostępne) po za ty czas dostawy to miesiąc i cena z kosmosu (od 115 do 200 $).
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie wiem o jakim sztukowaniu tutaj mówisz, skoro na końcówce masz kolanko zamontowane na opaskę?

    W poniedziałek wieczorem dam ci znać, czy będę w stanie zrobić nowy o takim kształcie.

    Ale swoją drogą, jeżeli masz dziurkę w tym miejscu, które widac na foto, to problem z naprawa tego żaden przecież. Wstawia się "kołka" jak w opone i po sprawie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    ... Wstawia się "kołka" jak w opone i po sprawie.
    Jak nie chce kołkować to również można to bardzo sprawnie naprawić inaczej.
    Przeciąć tą rurę w miejscu uszkodzenia, dopasować średnicę rurki metalowej lub plastykowej (może nawet któraś z hydraulicznych podejdzie) tak aby weszła do środka tego gumowego i założyć dwie opaski skręcane. Pewnie, szybko i w tym miejscu już na pewno nie puści.
    Jeżeli boi się, że pozostała część węża jest w nie najlepszym stanie, to poprzez takie rozwiązanie kupuje sobie czas na kupno/dorobienie nowego węża, jednocześnie ma możliwość użytkowania auta.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2024
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Fiat croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Nie wiem o jakim sztukowaniu tutaj mówisz, skoro na końcówce masz kolanko zamontowane na opaskę?

    W poniedziałek wieczorem dam ci znać, czy będę w stanie zrobić nowy o takim kształcie.

    Ale swoją drogą, jeżeli masz dziurkę w tym miejscu, które widac na foto, to problem z naprawa tego żaden przecież. Wstawia się "kołka" jak w opone i po sprawie.
    Dziękuję za odpowiedzi. Nie jestem mechanikiem i być może nie zriozumiałem dokładeni tego co miałeś na myśli pisząc o dorobieniu. Przyszło mi do głowy to co koledzy popdpowiadali, żeby rozciąć rurę, wstawić metalową mufkę w przewód, zacisnąć cybantami i dosztukować odcinek uszkodzony. W takiej konfiguracji dochodzą dwa dodatkowe styki, które mogą być nieszczelne. Oczywiście nie odzrucam tej możliwości jeśli inaczej się nie da.

    Istotnym problemem nie jest dziurka w warstwie zew. przewodu, a uszkodzenie oplotu i wewnętrznych warstw przeweodu. Na wskazanym odcinku (zdjęcie) przewód jest mięciutki jak balon dmuchany. Na skutek ciśnienia w układzie chłodzenia puchnie jak balonik. Obawiam się czy to uszkodzenie osnowy nie będzie prowadzić do dalszego rozwarstwiania przewodu. Istotny jest również kształt tego przewodu bo z tego co mówił mi mechanik idzie on po grodzi między komora silnika, a kabiną. Chodzi o to (tak mi tłumaczył) by przewód był na tyle sztywny by nie ulegał zagięciom podczas daslszej eksploatacji auta.
    Czekam na info czy da radę coś dorobić do tego przewodu. Dziękuję.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja mam na mysli całkowicie nową rurę, myślałem że zrozumiale to napisałem. Jednak musisz się uzbroić w cierpliwość, poniedziałek wieczór coś będę w stanie konkretniej napisać.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Niestety nie będe w stanie zrobić ci całej nowej rury, ostatni zakręt jest zbyt ostry i przy takich próbach jakie wczoraj zrobiłem (oczywiście na fragmencie rury) ona tam traci swoją sztywność. Uważam, że nie podziała zbyt długo.
    Musisz szukać ori lub kombinować. Ja przynajmniej nie jestem w stanie tego zrobić odpowiednio.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Przetnij w tym miejscu wąż i wstaw rurkę metalową z dwoma opaskami.
    Co do samego węża to jeżeli nie możesz go nigdzie dostać a załamania są za ostre to tylko sztukowanie w ten sposób z innych węży o identycznej średnicy. Osobiście pojechał bym do hurtowni i kupił kilka węży rurkę być może i kolanka z rurki metalowe/aluminiowe i opaski a do tego butapren aby wszystko skleić dobrze.
    Chyba że ktoś wulkanizuje węże bo być może to ktoś dorabia ....
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-04-2024 o 09:02
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Może tu spróbować się zapytać.
    https://rekarubber.pl/weze-formowane-gumowe-silikonowe/

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2024
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Fiat croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witam
    Samochód już jest naprawiony. Dziękuję wszystkim za cenne informacje.
    Co do dwóch ostatnich odpowiedzi to po pierwsze chciałem uniknąć sztukowania (każde złącze to potencjalne miejsce nieszczelności), po drugie do wskazanej firmy w ostatnim poście dzwoniłem wcześniej jak i pisałem e-maila (niestety bez odzewu).
    W aucie oryginalny przewód zastąpiłem przewodem typu FLEX (z zatopioną spiralą stalową). W teorii miał się dać dowolnie formować. W praktyce nie było to takie łatwe i dopiero po podgrzaniu dał się swobodnie dopasować. Na wszelki wypadek z uwagi na skomplikowany kształt przewodu i ostre zagięcia zakupiłem przewód dłuższy (zamiast 85cm kupiłem 100cm) ale i tak było na styk przy tych promieniach gięcia. Przewód wygląda pancernie i podejrzewam, że przeżyje auto.
    Jeszcze raz dziękuję i uważam temat za zamknięty.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2018, 19:29
  2. Elastyczny przewód hamulcowy - uszkodzenie
    Napisany przez Abramsik na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-09-2017, 15:19
  3. przewód giętki nr 46758490
    Napisany przez morski na forum Kupię
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-06-2015, 16:43
  4. Przewód giętki filtra powietrza
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-05-2015, 21:46
  5. [ogrzewanie] przewód od nagrzewnicy punto 1
    Napisany przez masta na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-12-2009, 19:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl