Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
Like Tree2lubi to!

Temat: Przerywana regeneracja DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    49
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009

    Przerywana regeneracja DPF

    Dziś dopadła mnie regeneracja DPF, ale tak jakoś dziwnie było...

    Na tej samej trasie regeneracja trafia mi się dość często, przeważnie trwa ok 10 minut i kończy się zanim podjadę pod dom. Dziś zaczęło się podobnie, ale skończyło się jakoś po 25-30 minutach dopiero, musiałem nadrobić trochę trasy aby proces się dokończył. Wyglądało to jakby cała regeneracja była przerywana w trakcie, np dość długo pokazywało 6%, potem skoczyło do 10%, w międzyczasie temperatura DPF spadła do ok 350 stopni. W trasie znowu wzrosła do 650-700 stopni, po chwili spadła do 450 i tak w kółko. Przy przygazowaniu słyszałem jakiś dziwny dźwięk z wydechu, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak to brzmiało i podczas poprzednich regeneracji. Ostatecznie DFP Monitor pokazał skończoną regenerację i 17% zatkania (z 81%), tak że na chwilkę mam spokój, ale jednak cała sprawa mnie niepokoi. Mam się spodziewać że coś się skaszaniło i będę miał wydatki? Co mogło być przyczyną takiej niecodziennej regeneracji?
    Auto ma nalatane prawie 295000, DPF pewnie jeszcze oryginalny...
    PS. Wywalić tego w cholerę nie mogę, bo w Czechach mierzy się poziom emisji spalin i bez działającego DPF nie dopuszczą mnie do ruchu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,036
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Jak często ci wypala DPF to masz coś nie tak z układem, podejrzewam wtryskowym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    64
    Postów
    1,517
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Masz do wymiany czujnik ciśnienia spalin. Miałem bardzo podobne objawy, po wymianie czujnika DPF wypala się średnio co 1000 kil z tym że u mnie Cromka jeździ tylko trasie.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    49
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jak często ci wypala DPF
    Nieprecyzyjnie się wyraziłem: wypala mi standardowo, średnio co ok 800+ km. Tylko że jeżdżę często tą samą trasą (miasto + obwodnica) i dość często wypalanie zaczyna się w podobnym momencie trasy (jak już silnik się rozgrzeje). No i ta trasa zawsze wystarczała do pełnego wypalenia filtra. Normalnie DPF Monitor pokazywał wzrost temperatury do tych 550-700 stopni i nawet jak mam taki kawałek że jadę ok 2km z górki na wolnych obrotach, to nie spadała temperatura poniżej 480 stopni. Dziś nawet na płaskim odcinku (czy jazda na normalnych obrotach) spadła w trakcie wypalania do 350 stopni...

    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Masz do wymiany czujnik ciśnienia spalin
    I to jest jakiś trop, też miałem takie podejrzenia (no i zawsze to chyba tańsza część niż sam DPF, chociaż filtr też już raczej długo nie pociągnie). Wymiana tego czujnika jest skomplikowana? W sensie - gdzie tego szukać i czy trzeba demontować pół auta?
    Ostatnio edytowane przez piotrog ; 16-07-2025 o 19:47

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    64
    Postów
    1,517
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Wymiana bardzo prosta, znajduję na grodzi silnika w środku. Trzeba odkręcić jedną śrubę fi 6 klucz 10, odpiąć wtyczkę i odłączyć wężyk który idzie od DPF. Po wężyku z DPF będzie Ci najłatwiej zlokalizować ten czujnik.
    piotrog lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,036
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał piotrog Zobacz post
    Nieprecyzyjnie się wyraziłem: wypala mi standardowo, średnio co ok 800+ km.
    Nie może tak często wypalać DPF. Może dojść do jego uszkodzenia. DPF powinno się wypalac max 2 razy w roku jak się jeździ w mieście a nie co 800km.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie opowiadaj głupot, 800km to dobry wynik jak na wypalanie DPFa.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wszystko po między 500...1500 km to dobry wynik jeżeli chodzi o wypalanie...
    Problemy zaczynają się jak wypala się nawet po 300 km
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,036
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Co wy za głupoty gadacie.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie pograzaj się, serio.
    Ok, ja rocznie Croma robię jakieś 24k km, zatem 2 razy w roku to daje 12k km na wypalanie. Podaj jakikolwiek przykład z neta, gdzie jest podane, że DPF wypala się co 12k km. Wtedy przyznam ci rację.
    lisekg lubi to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Co wy za głupoty gadacie.

    Proszę podaj źródło twoich rewelacji
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Chlopaki cos biorą?!Testują nowy preparat...który atakuje komórki i takie skutki uboczne?!

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Chyba się już nie dowiemy, co koledze do głowy przyszło z tym 2 razy w roku. Ani to jakiś sensowny pomiar, bo jeden będzie stał cały rok, a drugi zrobi w rok i 100k km, ani ogólnie sensu nie ma.
    A jak u kolegi @piotrog sprawa?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    49
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Jak na razie wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, ale od ostatniego wypalania DPF przejechałem dopiero jakieś 250 km. Do końca tygodnia powinno się coś wyjaśnić, bo w niedzielę mam wyjazd do Pragi i z powrotem (w sumie ok 400 km) i pewnie się załapię wtedy na kolejną regenerację.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    49
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Kolejna regeneracja zrobiona po 750km od poprzedniej, przy poziomie zapchania DPF 75%. Na autostradzie, 6 bieg, jakieś 23 km i ok 12 minut, po zakończeniu regeneracji poziom zapchania spadł do 11%. Niby parametry mniej-więcej takie same jak zawsze, ale nadal nie jestem przekonany, ze wszystko tam jest OK. Temperatura filtra znowu się wahała w trakcie wypalania, od 515 do 700 stopni...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Regeneracja reflektorów
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-08-2018, 00:47
  2. Regeneracja EGR
    Napisany przez skoncar na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-05-2018, 20:18
  3. Regeneracja wtryskiwaczy
    Napisany przez kama720 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2015, 10:00
  4. Regeneracja turbiny?
    Napisany przez teffal na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2014, 13:19
  5. [Mazowieckie] Regeneracja Maglownicy
    Napisany przez Siwy1982 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2011, 12:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl