Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    47
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006

    Prośba o wycenę Fiat Croma JTD

    Witam
    Szwagier męczy mnie, żebym sprzedał mu Cromę. Ceny wywoławcze w ogłoszeniach oczywiście sprawdziłem, ale rozrzut jest wielki, a chodzi mi o rzetelną wycenę, ile to auto jest warte.
    Co do samego auta, kilka danych technicznych:
    - rocznik 2006
    - pierwsza rejestracja połowa roku 2007
    - kupione w salonie w Bielsku-Białej
    - wersja Dynamic (klima automatyczna 2 strefowa, komplet poduszek, czujniki parkowania przód i tył, przyciemnione fabrycznie szyby, jasna materiałowa tapicerka itp. - wiadomo to co w wersji Dynamic)
    - jeden użytkownik od nowości (3 pierwsze lata w leasingu, następnie od 2010 roku w tych samych rękach, co w leasingu)
    - silnik 1.9 JTD 16V 150KM
    - przebieg około 260 tys. km
    - serwisowana co około 15-18 tys. km (ASO w okresie gwarancji, po gwarancji prywatny warsztat z wiadomych racji, ale jest książka z pełną historią)
    - wnętrze bez uszkodzeń, ładne
    - zewnętrznie też całkiem przyzwoicie (oryginalny lakier wszędzie poza jednymi drzwiami, które otarły się o filar na podziemnym parkingu)
    - opony zimowe z 2015 roku (zużycie około 30%)
    - nowe kompletne sprzęgło (kilkanaście dni temu)
    - silnik w bdb stanie, zalewany od nowości olejem 5W-30, nie wymaga dolewek między wymianami, nie dymi, pracuje równo i cicho - oczywiście jak na diesla )
    - badanie techniczne do września 2018

    A teraz do sedna, bo wiadomo, że auto jeździ od 10 lat robiąc rocznie średnio 26 tys. km, więc kilka rzeczy jest do zrobienia. A mianowicie:
    - świeci ABS/ESP - wg. komputera czujnik w prawym tylnym kole
    - nie działają czujniki parkowania (ani przednie ani tylne - nie wyświetla się żaden błąd, więc jest to zagadka)
    - w tylnym zawieszeniu wg. mechanika do wymiany jest prawy wahacz, albo łącznik (nie pamiętam) - faktycznie stuka na nierównościach
    - tapicerka jest do wyprania (nie ma na niej zniszczeń, ale z racji koloru widać wymaga wyprania, jeśli ktoś jest estetą, choć nie jest tak źle, ale ja bym wyprał)
    - tapicerka w bagażniku podobnie
    - lekko odzywać zaczęła się poduszka skrzyni - jeszcze spokojnie się z tym pojeździ, ale delikatnie już coś czuć
    - brak opon letnich i alusów

    No i to chyba na tyle z wad. Ile za takie auto wołać? Doradźcie, pomóżcie Ceny z portali ogłoszeniowych widzę - rozpiętość jest od 11 do 20 tys i oczywiście każdy jeden, to przysłowiowa igła.

    Poniżej kilka zdjęć


    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez herbu ; 23-10-2017 o 23:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego zadanie nie jest łatwe. Nie będę kusił się o wskazanie ceny bo samochodu nie widziałem w realu ale podpowiem co ja zrobiłbym przygotowując się do sprzedaży tego rydwana. Kupujący w pierwszej kolejności (w większości) kupują "oczami". Wszystkie świecące kontrolki działają na nich zniechęcająco a już ABS/ESP wielu zniechęci nawet do jazdy próbnej. Historia przemawia za tym samochodem, rocznik i "nalot" dla fachofcóf już nie, więc trzeba jakoś przyciągnąć klienta zwracając jego uwagę na ta ofertę.
    Proponuję więc i zaznaczam, że nie chodzi mi o picowanie:
    - usunąć usterkę ABSu;
    - wyprać/wyczyścić tapicerkę i ewentualnie zrobić ozonowanie wnętrza i kategorycznie nie "plakować".
    Samochód wtedy będzie bardziej przyjazny dla kupującego, rzetelnie zdiagnozowany itp. Mając takie info. przyjął bym cenę wyjściową na poziomie 17 tys. i albo sam odliczył koszt naprawy zawieszenia albo miał z czego opuszczać. Łatwiej kupującemu zdecydować się na zakup z niedziałającymi czujnikami parkowania niż z alertem z ABSu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    47
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Kolego zadanie nie jest łatwe. Nie będę kusił się o wskazanie ceny bo samochodu nie widziałem w realu ale podpowiem co ja zrobiłbym przygotowując się do sprzedaży tego rydwana. Kupujący w pierwszej kolejności (w większości) kupują "oczami". Wszystkie świecące kontrolki działają na nich zniechęcająco a już ABS/ESP wielu zniechęci nawet do jazdy próbnej. Historia przemawia za tym samochodem, rocznik i "nalot" dla fachofcóf już nie, więc trzeba jakoś przyciągnąć klienta zwracając jego uwagę na ta ofertę.
    Proponuję więc i zaznaczam, że nie chodzi mi o picowanie:
    - usunąć usterkę ABSu;
    - wyprać/wyczyścić tapicerkę i ewentualnie zrobić ozonowanie wnętrza i kategorycznie nie "plakować".
    Samochód wtedy będzie bardziej przyjazny dla kupującego, rzetelnie zdiagnozowany itp. Mając takie info. przyjął bym cenę wyjściową na poziomie 17 tys. i albo sam odliczył koszt naprawy zawieszenia albo miał z czego opuszczać. Łatwiej kupującemu zdecydować się na zakup z niedziałającymi czujnikami parkowania niż z alertem z ABSu.
    Dzięki za odpowiedź. Fakt, oszacowanie wartości nie jest łatwe . A z kupującymi to wiem jak to wygląda - czasami można się nieźle zdziwić ich zachowaniem. Jeden będzie wymagał cudów od auta za 3 tys. zł, drugi kupując auto za 30 tys. obejrzy 30 sekund i kupi bez jazdy testowej (oba przypadki naprawdę miałem). Faktycznie tym ABS-em chyba się zajmę, bo to nie jakiś wielki koszt (dobra piasta z czujnikiem to 300 zł, a wymiana to pół godziny roboty). Wnętrze też ogarnę o ile pozwoli mi na to pogoda, bo na razie to pranie nie ma sensu, bo to nie wyschnie, jak ciągle pada.
    Ale cena, wyjściowa na poziomie 17 tys. jak piszesz, to mnie zszokowała - zaskoczyłeś mnie, oczywiście in plus
    Ostatnio edytowane przez herbu ; 24-10-2017 o 09:54

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Opierając się tylko na Twoim opisie i zdjęciach myślę, że krajowy z udokumentowanym przebiegiem i bez większych przygód blacharskich można sprzedać za 15 - 14 tys. realnie dając kupującemu radochę z upustu od wyjściowej 17 - 16,5 tys. Wszystko zależy jak szybko chcemy sprzedać auto ale jeśli czas nie pogania nie ma co robić innym darmowych prezentów. Co do wnętrza nie jest najlepszy czas na pranie ale czyste wnętrze zawsze jest atutem.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Jeżeli klapki z kolektora nie usunięte, a skrzynia nie zrobiona to IMHO max. 13000 - 14 000 i to po usunięciu usterek o których napisałeś.

    Jeżeli klapki usunięte, łożyska w skrzyni ogarnięte i pozostałe usterki usunięte to 16-17 000.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał herbu Zobacz post
    Faktycznie tym ABS-em chyba się zajmę, bo to nie jakiś wielki koszt (dobra piasta z czujnikiem to 300 zł, a wymiana to pół godziny roboty).
    Wystarczy naprawić uszkodzony przewód przy tylnym kole, wymiana piasty nic nie da.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    47
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Wystarczy naprawić uszkodzony przewód przy tylnym kole, wymiana piasty nic nie da.
    Wiem, jak tylko zrobi się przyjaźniejsza aura, to sprawdzę kable, bo wiadomo, że najlepiej zacząć od rzeczy najtańszych i najprostszych
    Bardziej mnie ciekawi przypadek czujników parkowania - żadnej kontroli, żadnej informacji o błędzie, a nie działają... Nie słychać też przy włączonym wstecznym ich pracy ("cykania"). Ani jeden nie daje oznaki życia. Przednie też nie działają, choć akurat tu nie wiem jak je sprawdzić i na jakiej zasadzie działają. Wszystkie raczej by nie padły? Centralka? Jest na niej jakiś bezpiecznik czy coś? A może można je jakoś zdezaktywować? Duża zagadka jak dla mnie i nie potrafię na razie nigdzie znaleźć na nią odpowiedzi

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    podpiąć komputer i zobaczyć co pokaże.
    sprawdzić czy komp w ogóle widzi moduł czujników parkowania.
    moduł czujników raczej podłączony po bezpieczniku. niestety nie wiem po którym. trzeba by instrukcje obsługi odkopać. kiedyś widziałem w niej tabele z rozpisanymi bezpiecznikami.
    można też od razy sięgnąć do modułu i miernikiem sprawdzić czy jest napięcie na jego wejściu oraz czy jest masa.

    tu niestety może być sporo przyczyn niedziałania.
    Pozdrawiam


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2005
    A ja trochę z innej beczki i bardziej z ciekawości - masz zamieniony stronami włącznik awaryjnych i ASR ON/OFF. Ja mam u siebie odwrotnie, awaryjne z lewej strony i na tyle co znam temat tak były montowane fabrycznie. Aczkolwiek zaznaczam, że ekspertem nie jestem i głowy pod tym nie podłożę..... Dłubałeś coś przy tym czy tak wyjechał z salonu?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    47
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał hubert_rs Zobacz post
    A ja trochę z innej beczki i bardziej z ciekawości - masz zamieniony stronami włącznik awaryjnych i ASR ON/OFF. Ja mam u siebie odwrotnie, awaryjne z lewej strony i na tyle co znam temat tak były montowane fabrycznie. Aczkolwiek zaznaczam, że ekspertem nie jestem i głowy pod tym nie podłożę..... Dłubałeś coś przy tym czy tak wyjechał z salonu?
    Tak, fabrycznie były odwrotnie - kiedyś zamieniłem je stronami, bo dużo rzadziej używałem przycisku awaryjnych nich tego drugiego, stąd teraz mam taki "niefabryczny" układ


 

Podobne tematy

  1. FIAT CROMA 2.5 V6 95r LPG
    Napisany przez max118 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-06-2018, 15:11
  2. Proszę o wycenę wymiany
    Napisany przez drathir na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-12-2015, 20:05
  3. Prośba o wycenę lub ocenę czy warto naprawiać.
    Napisany przez taddix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-11-2014, 00:37
  4. Fiat 126p 1987 - prośba o orientacyjną wycenę.
    Napisany przez gobi12 na forum Old Timers i inne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-04-2014, 22:57
  5. Prośba o orientacyjną wycenę po dzwonie
    Napisany przez birkoff86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2012, 00:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl