Niedawno zaswieciła mi się kontrolka z czujki koła lewego tył, kostka wygląda fajnie więc zakupiłem piaste która tania nie jest bo dałem 425zł wymieniłem a błąd dalej święci co może być Panowie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Niedawno zaswieciła mi się kontrolka z czujki koła lewego tył, kostka wygląda fajnie więc zakupiłem piaste która tania nie jest bo dałem 425zł wymieniłem a błąd dalej święci co może być Panowie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Mam to samo. Myślę że trzeba iść po kablu i się gdzieś trafi. Ale muszę to komuś zlecić bo czasu nie mam
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
No jutro będę na kanale i będę szukał tu na zewnątrz przyczyny bo nie widzi mi się zdejmowanie okładziny w środku bo tam ponoć dalej idzie ten przewód. Już lepiej by było kąsek kabla i pociągnąć bajpasa
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez Pepi75 ; 13-04-2017 o 18:15
Między innymi dlatego jeszcze tego nie zrobiłem. Od zimy prawy tyl mi wyłącza abs asr i Hill holdera, oglądałem kostkę przy zmianie kół na letnie ale wygląda bardzo dobrze. Profilaktycznie dostała kontaktem w sprayu ale nic to nie zmienilo. W zeszłym tygodniu jak miałem auto pod sufitem nawet oglądałem gdzie ten kabel idzie ale nie chciało mi się dlubac. Do zbiornika to widziałem dalej mi gdzieś znika i nie widziałem gdzie idzie.
Też myślałem nad jakimś bypass em w razie gdybym nie mógł go namierzyć bez rozbierania połowy auta, ale jutro zaczynam urlop i nie mam ani czasu ani chęci teraz się za to brać, stwierdziłem że od zimy tak jeżdżę to jeszcze 400km na urlop dojadę
Trzeba poczekać może odezwie się ktoś kto już z tym walczył i wskaże prawdopodobne miejsce usterki.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
No liczę na to że ktoś już z tym wygrał i się podzieli zwycięstwem
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Czytałem gdzieś tutaj że kable sterujące odpiac przesyłają transmisja na skrętkę i to że jest połączenie elektryczne nie gwarantuje poprawnej pracy to problem przy lutowaniu kabli ale prawdopodobny problem gdzieś w okablowaniu
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Może nie po polsku ale Google tak czyta głos tak czy inaczej szukałbym problemu na kablach
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
U mnie ułamała się żyłka w jednym z przewodów jakieś 10cm od wtyczki, którą się podłącza do piasty. Doszedłem do tego wyjmując przewody z peszla w pobliżu koła i szarpiąc przewód w palcach co kilka cm. Po zlutowaniu i zaizolowaniu koszulką od kilku lat jest spokój.
U mnie we wtyczce od czujnika utlenił się jeden bolec i słabo kontaktował
Na jutro mam wizytę u elektryka, ale jak to wcześniej przeglądał to stawiał na pompę bądź sterownik.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Ja u siebie rozwiazalem problem. Wrócił abs i inne cuda.
Problem zdiagnozowalem podpinajac kompa - prawy tylny czujnik. Wypiecie kostki i spryskanie kontaktem nic nie dało. Więc wziąłem się za to na powaznie bo za chwilę wyjeżdżam z dzieckiem w góry i abs może się przydać bo mam 400km w jedną strone.
Do meritum - czujnik podpięty jest kostką na dwóch kablach. Kable ida sobie w czarnym peszlu w stronę środka auta, po wachaczu i dalej po płycie.
Naprawa polegała na uniesieniu auta na lewarku, bo warto zdjąć koło, jest wygodniej. Peszel trzyma się na wcisko-zlaczkach, które elegancko schodzą palcami z wachacza i płaskim srubokretem te które są na wcisk. Gdy peszel jest odczepiony tniemy stara izolację która jest posklejany miejscowo i ściągamy wcisko-zlaczki, następnie wyjmujemy kable z peszla i macając i patrzając oceniamy stan przewodów.
Dużo pomaga stan samego peszla, u mnie np był przetarty w 2 czy 3 miejscach i widząc to wiedziałem że tam należy szukać przyczyny.
Przewód elektryczny ma to do siebie że nie uszkodzony mechanicznie raczej sam z siebie się nie psuje, a już na pewno nie na takim prądzie.
Przetarcia peszla były w miejscach gdzie musi on pracować tj. obok tulei wahacza i tam właśnie, przy mocowaniu wachacza górnego do "budy" peszel jakimś cudem został zgnieciony, a przewody niemal całkiem przecięte. Zlutowanie ich do kupy zajęło mi z otasmowaniem wszystkiego lepiej niż było, krócej niż podniesienie auta i zdjęcie kola. Postanowiłem też inaczej poprowadzić peszel, trochę dalej od miejsca gdzie może zostać przecięty. Częściowo odzyskalem oryginalne uchwyciki a dwa które pekly zastapilem trytytkami.
Auto zgubiło błąd, systemy zależne od czujnika działają poprawnie. Całość wykonałem bez kanału, najprostszymi narzedziami w niecałe 20 minut.
Z kanału poszloby o połowę szybciej.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zostało przemierzone, okazało się że pompa i sterownik jest dobry a problem leży w kablu który wchodzi w grodzie auta i dalej z resztą związek leci do tyłu. W połowie auta jest kostka i tam już sygnału niema więc zostało sprawdzić od grodzi do tylnich drzwi.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka