Witam,
Czy ktoś wie jaki jest poziom głośności w dB przy prędkościach 50, 100 i 130 km/h? Szukałem na forum i w google i niestety nie znalazłem informacji.
Witam,
Czy ktoś wie jaki jest poziom głośności w dB przy prędkościach 50, 100 i 130 km/h? Szukałem na forum i w google i niestety nie znalazłem informacji.
Cześć, jak jest ciszej niż w T-34 to już jest dobrze
Znalazłem coś takiego: Głośność (IV b.) przy 100 km/h - 66 dB
To może być ciężki temat, nie sądzę, żeby udało się coś znaleźć. Nawet jeśli ktoś dysponuje odpowiednim sprzętem pomiarowym to trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, np. opony, dokładnie określone miejsce pomiaru, typ silnika, itd.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Na 4. biegu przy 100 km/h to już musi trochę piłować Ale tu znowu trzeba wiedzieć dla jakiego silnika taki pomiar
toż dlatego ta wcześniejsza moja uwaga
pomiar ten dotyczy silnika 1.9 120 KM
Pytanie jest inne, co daje taka wiedza? Croma to nie Lexus i nie ma w środku całkowitej ciszy. Nie jest również głośno. Szum wiatru nie jest zbyt dokuczliwy odgłosy silnika przy stałej prędkości są w zasadzie nie słyszalne w samochodzie można słuchać cicho radia przy 110 km/h. Z tymi decybelami to różnie jest skoro 19 db jest nie słyszalne z odległości 1 metra a samochód generuje hałas 66 db a mając na uwadze że 3 db to drugie tyle głośniej to w samochodzie powinien być spory hałas, a tak nie jest. W porównaniu do Astry F w benzynie jest wewnątrz ciszej a do astry w dieslu jest sporo ciszej.
Mozna sie pobawić czymś takim, nawet fajne.
Miernik dźwięku -Sound Meter dla Androida na Samsunga, HTC, Motorolę | Xyo
Widać kolega irekx5 jechał taką wersją Cromy że nawet własnych myśli nie słyszał i stad to pytanie
Jeszcze nie jechałem Cromą, przymierzam się dopiero do zakupu natomiast w gazetach typu AŚ często są podawane dane dotyczące dB i stąd moje pytanie.
w tym segmecie i roku produkcji croma morze byc wzorem,to moja subiektywna opinia
irekx5 nie sugeruj się tym co piszą w gazetach, bo to czy w danym egzemplarzu samochodu jest cicho czy nie zależy od wielu czynników. Weź pod uwagę że kupujesz samochód używany, który przejechał już ileś tysięcy kilometrów, a w gazetach podają parametry z laboratorium zawsze będą różnice tak jak przy spalaniu, prędkości max czy też przyspieszeniu co innego życie a co innego dane producenta
Moim zdaniem buda w Cromie wyciszona jest bardzo dobrze (w szczególności od szumów powietrza i w miarę nieźle od opon). Sporo w niej dali fabrycznie mat wygłuszających (sam też trochę poprawiłem w tej kwestii fabrykę). W tej klasie cenowej (za ok 20-25 tyś zł) chyba trudno o lepiej wyciszoną budę. Natomiast nie zgadzam się że silnik 1,9 150 jest szczególnie cichy. W zakresie trzech pierwszych biegów (tak do 70 km/h) jest od niego trochę hałasu. Mam wrażenie że silnik jest nieco za słabo odizolowany od kabiny.
Powyżej 70 km/h (od 4-ki w górę) jest wrażenie jakby silnik był cichszy ale to raczej złudzenie bo dochodzą inne hałasy związane z większymi prędkościami.
Jako że ucho ludzkie jest organem bardzo subiektywnym dobrze by było wykonać jakieś pomiary i porównać kilka aut różnych marek. Niestety wchodzi w grę raczej wypożyczenie fachowej aparatury bo jej cena mogła by być wyższa od ceny auta (badanie intensywności hałasu w zakresie różnych częstotliwości). Jakieś proste mierniczki raczej się nie sprawdzą.
Podsumowując Cromę: dobrze wyciszona buda ale niezbyt cichy silnik diesla. Wydaje mi się że w latach 2005-10 było produkowanych kilka diesli o lepszej kulturze pracy (np 1,4 D4D lub niektóre HDI). Natomiast auta w które je montowali już takie ciche w całości nie były (szczególnie przy większych prędkościach). Croma w swojej cenie chyba nie ma konkurencji jeśli chodzi o całokształt (szczególnie w kategorii: komfort na długich trasach).
Również uważam, że silnik w Cromie nie jest zbyt cichy, buda ok.
Ja z kolei jezdze na ON z dodatkami i przyznam ze w srodku prawie silnika nie slysze, na zewnatrz jak to diesel ale pracuje w miare cicho.. Bez dodatku jest glosniejszy choc i tak wydaje mi sie ciszej niz 1.9tdi pd
Jeśli chodzi o silnik 2,4 to wydaje mi się że jest cichszy i pracuje jak by bardziej miękko. Co do diesli fiata to trudno mi się zgodzić z kolegą Lucek_, ale to oczywiście subiektywne odczucie, patrząc z perspektywy silnika 2,4 oczywiście.
2,4 ma 5 garów i może taki silnik jest lepiej... yyy... wyważony niż 4 cylindrowy? Słynne D5 Volvo też słyną z większej kultury pracy