Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree6lubi to!
  • 2 przez Piotr7337
  • 2 przez lisekg
  • 1 przez zabezp
  • 1 przez Piotr7337

Temat: Piszcząca pompa vakum  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2019
    Skąd
    Jelenia Góra, Sleidinge
    Postów
    17
    Auto
    Fiat 126p, Fiat Marea Kombi, Fiat Stilo Multivagon, Fiat Croma 120 kM, Fiat Croma 1.9 150 kM
    Rocznik
    2006

    Piszcząca pompa vakum

    Witam wszystkich. Czy ktoś umie powiedzieć dlaczego piszczy pompa vakum? Dodam , że po zdjęciu wężyka, który idzie do elektrozaworu przestaje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Bo się zużyła?
    To jest rodzaj wirnika, który ma płytki trące o obudowę.
    Pływa to w oleju ale nic nie jest wieczne i zapewne coś się wytarło a może kanalik smarujący się zatkał i nie miało smarowania?
    Dlaczego przestaje piszczeć po odłączeniu przewodu? Zapewne dlatego że nie ma wtedy obciążenia i płytki nie mają oporu.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2019
    Skąd
    Jelenia Góra, Sleidinge
    Postów
    17
    Auto
    Fiat 126p, Fiat Marea Kombi, Fiat Stilo Multivagon, Fiat Croma 120 kM, Fiat Croma 1.9 150 kM
    Rocznik
    2006
    Niestety kolego nie masz racji. Widziałem w sieci, że są ludzie, którzy także mieli ten problem i całą masę różnych podpowiedzi i rad , niestety błędnych. Gdzieś jedna tylko osoba napisała, że pewnie pękła szpilka i własnie to jest prawidłowa diagnoza. To ,że mam pęknięta szpilkę od kolektora wydechowego wiedziałem już od dawna, a teraz kiedy ją naprawiłem mogę potwierdzić, że właśnie to było powodem piszczenia pompy vakum. Usterka należy raczej do typowych w tym silniku i chodzi tu o pierwszą dolną szpilkę kolektora wydechowego od prawej strony patrząc os przodu pojazdu. Dla ciekawych powiem, że aby się do niej dostać trzeba zdjąć zderzak, gril i osłony chlodnicy. Samej chłodnicy całej wyciągać nie trzeba. Ja odkręciłem dolne uchwyty poodpinalem węże z prawej strony co pozwoliło na obniżenie chłodnicy jedna stroną tak aby mieć dostęp do osłony turbo, a pojej zdjęciu do miejsca pękniętej szpilki. Ponieważ owa szpilka pękła na rowno z głowicą, czyli nic nie wystawało nie było sensu ściągać całego kolektora. Ponad to otwór tegoż wlasnie kolektora wykorzystałem do tego żeby osadzić w nim tulejkę prowadzącą dla wiertła. W ten sposób przy pomocy zwyklej wiertarki i kilku wiertel rozwierciłem stara szpilkę. Później wykonałem gwint o średnicy takiej jak był wcześniej fi8 i gotowe. Było trochę z tym zabawy ale na spokojnie , bez pośpiechu i można samemu to ogarnąć. Powodzenia .
    Pandemic88 i el_homer lubią to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Piotr7337 Zobacz post
    Niestety kolego nie masz racji. Widziałem w sieci, że są ludzie, którzy także mieli ten problem i całą masę różnych podpowiedzi i rad , niestety błędnych. Gdzieś jedna tylko osoba napisała, że pewnie pękła szpilka i własnie to jest prawidłowa diagnoza. To ,że mam pęknięta szpilkę od kolektora wydechowego wiedziałem już od dawna, a teraz kiedy ją naprawiłem mogę potwierdzić, że właśnie to było powodem piszczenia pompy vakum. Usterka należy raczej do typowych w tym silniku i chodzi tu o pierwszą dolną szpilkę kolektora wydechowego od prawej strony patrząc os przodu pojazdu. Dla ciekawych powiem, że aby się do niej dostać trzeba zdjąć zderzak, gril i osłony chlodnicy. Samej chłodnicy całej wyciągać nie trzeba. Ja odkręciłem dolne uchwyty poodpinalem węże z prawej strony co pozwoliło na obniżenie chłodnicy jedna stroną tak aby mieć dostęp do osłony turbo, a pojej zdjęciu do miejsca pękniętej szpilki. Ponieważ owa szpilka pękła na rowno z głowicą, czyli nic nie wystawało nie było sensu ściągać całego kolektora. Ponad to otwór tegoż wlasnie kolektora wykorzystałem do tego żeby osadzić w nim tulejkę prowadzącą dla wiertła. W ten sposób przy pomocy zwyklej wiertarki i kilku wiertel rozwierciłem stara szpilkę. Później wykonałem gwint o średnicy takiej jak był wcześniej fi8 i gotowe. Było trochę z tym zabawy ale na spokojnie , bez pośpiechu i można samemu to ogarnąć. Powodzenia .
    No to gratuluję diagnozy bo nie wiem co ma wspólnego pompa podciśnienia z tą szpilką ale nic mnie nie zdziwi na tym świecie
    Diagnoza jak u lekarza, zepsuty ząb powoduje zapalenie gardła
    Pandemic88 i el_homer lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    @Piotr7337
    @lisekg
    a drodzy koledzy, a powiedzcie mi jedną rzecz: ta pompa to jest identyczna w wersji 8v i 16v?
    bo jakiejś używki bym poszukał, by wykluczyć potencjalną usterkę.
    w tamtym roku ubzdurałem sobie, że mam słaby i miękki hamulec.
    wymieniłem pompę hamulcową, pompę abs, sprawdziłem serwo, i dalej jestem w lesie.
    więc może to sobie jeszcze sprawdzę...
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał el_homer Zobacz post
    ... że mam słaby i miękki hamulec ...
    Jakby pompa vacum dawała słabe podciśnienie to hamulec byłby raczej twardy.
    Ja też od kliku miesięcy borykam się z miękkim hamulcem, a stało się to po wymianie tylnych zacisków. Odpowietrzane było wielokrotnie tradycyjnie i nadciśnieniowo z użyciem komputera aby wprowadzić pompę ABS w testy i dalej jest słabo, tzn. auto hamuje dobrze, można zblokować koła ale pierwsze wciśnięcie pedału hamulca jest zawsze za nisko, typowy objaw jak zapowietrzony układ, ale dzieje się tak tylko na odpalonym silniku jak działa wspomaganie serwa, na zgaszonym silniku pedał jest zawsze wysoki.
    Zaczynam się zastanawiać czy to nie wina tych nowych zacisków (chińczyk jakiś, mechanik brał z hurtowni), bo jedyne co mi przychodzi do głowy to, że samoregulacja w nich źle działa i za bardzo cofa klocki.
    Może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić ?
    el_homer lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    opisałes kropka w kropkę, moje dylematy. xD
    ale po kolei.
    to chyba w tamtym roku sobie uwaliłem, że mam miekki hamulec. i zacząłem grzebac, tj po mechanikach jeździc.
    pierwszy(nie pamiętam już szczegółów) chyba zaczął od przednich zacisków(albo tylnych?).
    cos chyba mówił, że tam jakas regulacja nie odbija, i on to poprawił.
    oczywiście poprawy żadnej, choć próbował mi wmówic że jest lepiej.
    "dizle tak mają", to jego słowa. xd
    znajomy od 30 lat, a próbował mnie wydymac. cóż...chociaż nowe klocki załozył.
    pojechałem do innego, który sobie w garażu dorabia naprawami(tez znajomy).
    zaczął od pompy hamulcowej. xd
    "to będzie to, nic innego mi do głowy nie przychodzi".
    kupiłem nową, wymienił, efekt wiadomy. :/
    potem co parę dni jeździłem do niego, odpowietrzanie, a to pompa abs, a to serwo, rozkminiał sam nie wiedząc, od czego zacząć.
    dopiero Poluś z Chorzowa wspomniał cos, że to może być vacum pompa.
    i to by miało sens.
    bo ja tez generalnie mam hamulce ok. zablokuje aż do absu, kiedy tylko chcę. co z tego, skoro pedal aż w podłoge idzie, zwłaszcza gdy powoli i delikatnie hamuje.
    np dojeżdżam do świateł, i zaczynam delikatnie hamowac, to czasem brakuje już zakresu,tak nisko schodzi pedał. jeden ponowny ruch/nacisk na pedał, i twardnieje jakby zapowietrzony.
    z kolei czasem gdy rano wyjeżdżam z uliczki, i pierwsze hamowanie robię, to mam wrażenie że pedał łapie wyżej i twardziej.
    generalnie hamulec skuteczniejszy i twardszy jest, gdy hamuję na wrzuconym biegu i gdy obroty sa powyżej wolnych.
    to by własnie wskazywało na niedomaganie pompy vacu, jak mi tłumaczył Poluś(taki mechanior od Fiatów )
    tak to pamiętam, ale mogłem coś pokręcić.
    aha, zawsze sprzęgło mi łapało nisko(1cm od podłogi xD).
    myślałem że po wymianie będzie jakoś inaczej, ni chu chu.
    wymieniłem z miesiąc temu sprzęgło, wysprzęglik, docisk, dwumasę, i sprzęgło dalej łapie od podłogi juz.
    czy pompa vacu nie ma wpływu tez na pracę sprzęgła?...
    pytam, bo się oczywiście nie znam.
    Ostatnio edytowane przez el_homer ; 26-07-2023 o 05:22
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    A czy sprawdzaliście jaki podciśnienie jest w stanie zrobić, w sensie manometrem? Powinno być w okolicy -0,9 bara i ten parametr powinien być względnie stały, jakieś tam odchyłki oczywiście muszą być, ale względnie stale -0,9. Warto byłoby sprawdzić myślę sobie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    PS.
    czy tu nie ma jakichś nieszczelności, które też moga byc przyczyną?
    np. ta szybkozłączka z fotki, nawet wciśnięta na rurkę ma delikatny ruch, gdy nią poruszam. nie powinna być na amen nieruchoma?
    no i ta uszczelka, jakaś taka... xD
    wczoraj nie przyglądałem się, bo na szybko demontowałem do fotek, ale teraz widzę że też jest taka jakaś jakby...


    ----------------


    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    A czy sprawdzaliście jaki podciśnienie jest w stanie zrobić, w sensie manometrem?
    no nie mam jak, choc poczytałem że od tego trza by zacząć.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jeżeli nie masz sprzętu to jedz do kogoś kto ma, to nie będzie drogie przecież. A w zamian będzie wiadomo sporo już.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    I tak chyba faktycznie zrobię.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2019
    Skąd
    Jelenia Góra, Sleidinge
    Postów
    17
    Auto
    Fiat 126p, Fiat Marea Kombi, Fiat Stilo Multivagon, Fiat Croma 120 kM, Fiat Croma 1.9 150 kM
    Rocznik
    2006
    Niestety pompy się różnią
    el_homer lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    To co opisujecie wygląda jak złe działanie automatycznego korektora luzu w tylnych zaciskach. Po pierwsze jeżeli ktoś ich nie uszkodził (a można to zrobić jeżeli wciska się je na siłę lub wkręca w niewłaściwym kierunku) sprawdzić czy i jaki jest luz na klockach. Być może macie uszkodzoną linkę hamulca lub nie używacie ręcznego. Układ w takim przypadku nie skoryguje luzu!!! Podciśnienie jest istotne ale przy jego braku lub nieszczelności mielibyście tylko twardy pedał. Po wyłączeniu silnika jak się kilka razy naciśnie hamulec to w pedał twardnieje bo schodzi podciśnienie z wspomagania.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Piszczące Tipo
    Napisany przez necrite na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-05-2021, 17:18
  2. piszcząca dmuchawa
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-11-2016, 21:14
  3. problem z pompa plaiwa lub pompa wtryskowa...
    Napisany przez kubawdk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2014, 17:51
  4. piszczące hamulce
    Napisany przez minowako na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-07-2012, 01:28
  5. Piszczący wiatrak 1.9 jtd
    Napisany przez KubaRadom na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-02-2011, 01:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl