Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008

    Pasek klinowy wielorowkowy 1.9 jtd 16v

    Witam, wymieniał ktoś z Was w swojej Cromie pasek osprzętu/alternatora (zdaje sie że w Cromie pasek jest jeden, tak?) Chodzi w każdym razie o ten po lewej stronie stojąc przed maską. Zauważyłem że mój jest już dosyć zmęczony, a że auto idzie na wymiane rozrządu chciałbym zamówić odrazu i ten. Niestety w necie znajduje różne wartości PK tego paska. Może ktoś wie jaki pasek kupić do Cromy polifta 2008 rok, 1.9 itd 16v automat?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Dla danego silnika 1,9 16V 150 KM jest jeden pasek. Warto wymienić również przy okazji rolkę pośrednią i napinacz tego paska. Przy tym roczniku guma koła 2-masowego również jest zapewne cała spękana więc i to koło 2-masowe powinno być wymienione... Ja wymieniałem wszystko a że auto miało 170 tyś km to i termostat poszedł ... koszt części coś koło 1200 zł
    tu moje klamoty:
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...zrzadu-40030/2
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-07-2019 o 10:16
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Rozumiem, czyli w sumie tak jak myslalem z tym paskiem. Co do rolek, napinaczy tez o tym kminilem, zeby powymieniac przy okazji, z tym ze nie wiem czy zostawic to do momentu rozebrania, bo nie moge znalezc konkretnych 100% informacji co i jakie kupic, chyba ze pamietasz jakies oznaczenia paska i rolek jak kupowales? Kolo o ktorym piszesz, jesli dobrze kojarze, to ta guma tez u mnie troche spekana, z kolei co z termostatem robic nie wiem, u mnie na liczniku 270kkm, wiec moze juz byl wymieniany. Rozrzad naturalnie z pompa wody kupie. Doczytalem tez ze robota rozrzadu ma sie nijak do kolektora, bo u mnie z tym tez zagadka i myslalem zajrzec, ewentualnie zaslepic, ale to moze juz zrobie w takim razie sam

    Automat czy manual- to jeden pierun jesli chodzi o pasek klinowy i reszte wokol niego?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Dokładnie tak... Cromy 150 KM wychodziły zawsze z klimą przynajmniej ja nigdy nie potkałem bez klimatyzacji więc to wszystko to samo.... przy takim przebiegu raczej juz termostat był wymieniony a co do klap to mało prawdopodobne aby wytrzymały takie przebieg... ja kupowałem na alledrogo pod konkretny silnik u jednego sprzedawcy..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Rav3003 daj vin, to w eperze sprawdzimy wszystkie numery.
    Ja u siebie kupowałem pasek pk łącznie z wszystkimi jego rolkami i napinaczem,żeby po miesiącu nie musiałem znowu grzebać.
    A kolektor napewno warto zdemontować, jeśli nie masz usuniętych klap wirowych.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Dokładnie tak... Cromy 150 KM wychodziły zawsze z klimą przynajmniej ja nigdy nie potkałem bez klimatyzacji więc to wszystko to samo.... przy takim przebiegu raczej juz termostat był wymieniony a co do klap to mało prawdopodobne aby wytrzymały takie przebieg... ja kupowałem na alledrogo pod konkretny silnik u jednego sprzedawcy..
    No ciekawa sprawa z tymi klapami, czy ktos w Holandii sie tym zajal, tymbardziej ze auto bylo serwisowane w aso.


    Cytat Napisał Cinek1 Zobacz post
    Rav3003 daj vin, to w eperze sprawdzimy wszystkie numery.
    Ja u siebie kupowałem pasek pk łącznie z wszystkimi jego rolkami i napinaczem,żeby po miesiącu nie musiałem znowu grzebać.
    A kolektor napewno warto zdemontować, jeśli nie masz usuniętych klap wirowych.
    ZFA19400002091437
    Wlasnie mialem telefon od mechanika, pasek jak i rolki (rzekomo 3?) I napinacz juz szmelc, takze tak czy tak beda do wymiany z paskiem klinowym, widze po allegro ze paski sa dosyc tanie, ale te rolki dosc drogo wychodza, znalazlem tez jakies zestawy za ok 300zl, jutro ma tez mi obczaic ceny ze znizkami na firme jak bedzie w pracy, pewnie znalazlbym sobie to sam taniej ale wlasnie bez numerow itp to nie ogarne :/

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Rymanów
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Rolki są 3 z czego i na na pinaczu kup same rolki bo napinacz drogi jest A rolki odkręcisz i będzie git

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    @Rav3003 no napinacz jest najdroższy z tego wszystkiego.Ale tak jak Maciejunio napisał, na samym napinacz bodajże idzie rolkę tylko zmienić.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Nie wiem czy to jest dobry pomysł po 270 tyś km ... Może był wymieniany a może siedzi tam stara sprężyna i zaraz załatwi wszystko w koło...
    Ja wymieniłem napinacz z rolką.
    Przy okazji sprawdzić stan rolki na alternatorze - ta rolka to jest sprzęgło jednokierunkowe !!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Rymanów
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Sprawdź napinacz kluczem jak luzujrsz to i jest spory opór to zmień samą rolke szkoda przepłacać

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Lisekg, może te sprzęgiełko popiskiwać na zimnym silniku i ciepłym silniku?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Rymanów
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Mi piszczala tą dolną rolka koło sprężarki wyktecalem ją wydawała się dobra była oryginalna zmieniłem i spokój mam

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Dla danego silnika 1,9 16V 150 KM jest jeden pasek. Warto wymienić również przy okazji rolkę pośrednią i napinacz tego paska. Przy tym roczniku guma koła 2-masowego również jest zapewne cała spękana więc i to koło 2-masowe powinno być wymienione... Ja wymieniałem wszystko a że auto miało 170 tyś km to i termostat poszedł ... koszt części coś koło 1200 zł
    tu moje klamoty:
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...zrzadu-40030/2
    Akurat ostatnio zmieniałem u siebie pasek i do tego silnika są oferowane paski w czterech długościach:1415,1413,1410,1395. Kupowałem ten pasek osobiście to sprzedawca powiedział że każda z długości jest niby ok. Wziąłem ten najkrótszy.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Akurat ostatnio zmieniałem u siebie pasek i do tego silnika są oferowane paski w czterech długościach:1415,1413,1410,1395. Kupowałem ten pasek osobiście to sprzedawca powiedział że każda z długości jest niby ok. Wziąłem ten najkrótszy.
    No proszę ... ciekawe ile ma oryginał Zobaczę co u mnie jest za długość
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    U mnie pasek byl wlasnie 1395, kolega ogarnal wszystko czyli pasek, wszystkie rolki i napinacz zamiennik w dobrej kasie, oryginal mial za 130zl podobno. Dzis auto odbiore, wiec jest po kompletnym rozrzadzie z pompa wody oraz pasek klinowy ze wszystkimi rolkami tez, mam nadzieje ze nie bedzie juz cykania ktore to pojawilo sie ze 2 tyg temu, slyszalne bylo od 1,5k rpm do ok 2,5k rpm, z narastaniem obrotow cykanie przyspieszalo, stad przerazilem sie ze moze pasek rozrzadu sie naderwal, wiec odstawilem auto, kolega uznal ze to moze byc rowniez ktoras z rolek, okaze sie dzis czy cykanie zniknelo, gorzej jak nie bo nie bede juz mial pomyslow


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pasek Wielorowkowy
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 20-10-2017, 13:25
  2. Pasek klinowy wielorowkowy 4K663
    Napisany przez Fiat Stilo 2.4 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-11-2014, 08:41
  3. Pasek klinowy wielorowkowy 4K663
    Napisany przez Fiat Stilo 2.4 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-11-2014, 18:31
  4. Pasek wielorowkowy
    Napisany przez adam32 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-05-2013, 16:48
  5. Rwący się pasek wielorowkowy (klinowy)
    Napisany przez jarek526 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2012, 21:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl