Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    51
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM

    Unhappy Para na szybach. ( chwilowa )

    Cześć. Mam taki problem.
    Podczas dłuższej jazdy ( włączona klima na 21 ) tryb ręczny, nagle zaczęły mi parować szyby. Dałem temp. na LOW, odparowało , jade dalej za jakieś 20 min. znowu to samo.
    Ten sam schemat działania, temp. na LOW po chwili wszystko OK mija kilka minut i znowu to samo.
    Może ktoś spotkał sie z tym problemem
    Croma II 2008 mjtd 1,9 120 km climatronic



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Wymień filtr kabinowy lub sprawdź czy silniczek klapy nagrzewnicy działa prawidłowo, jest umieszczony za schowkiem który musisz zdemontować.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    51
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Demontaż tego schowka to duzo pracy ( tzn stopień trudności ) ??

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Demontaż schowka to zaledwie półgodziny pracy sam go demontowałem.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Sprawdź jeszcze, czy nagrzewnica Ci się nie "poci".

  7. #6
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    4 sruby torx, skala 1-6 >> 0,5

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    51
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
    Jechałem cały czas na obiegu wewnętrznym i na takim jeździłem, takich zjawisk nie miałem nigdy. Na wyswietlaczu : nadmuch szyba + środek, siła nawiewu 2, zamkniety obieg, włączona klima *. przy tych ustawieniach po dłuższej jeździe zaparowały na moment szyby.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    yy.. nie zdrowa jest taka jazda przy zamkniętym obiegu. Ja obieg zamykam tylko broniąc się przez "zapachami", dymami itp oraz gdy chcę latem schłodzić, a zimą zagrzać auto, ale w czasie jazdy trzymam obieg otwarty.

  11. #10
    SAR37
    Guest
    Witam!
    Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
    Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
    "UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się" Strona 59 instrukcji.
    Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 03-12-2013 o 11:17

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    51
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Witam!
    Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
    Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
    [COLOR="#B22222"]"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się"[/COLOR] Strona 59 instrukcji.
    Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Tak więc zamykam temat gdyż ostatni post wyjaśnił mi problem.
    Dzięki wszystkim za aktywność


 

Podobne tematy

  1. Wydobywajaca się para z pod maski.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-11-2010, 19:35
  2. [silnik] chwilowa nierówna praca 1.6
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-05-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl