Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    46
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2007

    Nie można odpalić cromy

    Witam,

    Taki przypadek, wracając do domu zaświeciła mi się na czerwono kontrolka od akumulatora pomyślałem coś z ładowaniem nie tak ale do domu nie daleko to dojadę, będąc już przy parkingu zapala się jednocześnie kontrolki od ABS i kontrolka AWARIA SYSTEMU ESP albo HILL HOLDER (obydwie żółto-pomarańczowe) a na końcu żeby było śmieszniej na czerwono zapaliła mi sie kontrolka od AWARI UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY. Auta już nie można odpalić. Może z ktoś z kolegów miał taki przypadek gdzie szukać czy przyczyną może być alternator? dodam że obroty były podwyższone około 1100 obr/min
    Pacjent to CROMA 1,9 MultiJet 120 km 2007 r



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Alternator padl na moje oko - auto kolejno odlaczalo Ci systemy które zjadają prąd.
    Podladuj akumulator który pewnie siadl, odpal i zmierz ladowanie.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    46
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2007
    oki Też tak myśle że to alternator dzięki za podpowiedź

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    Alternator na 100%. Miałem dokładnie to samo miesiąc temu. Diody padły.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    46
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2007
    Jaki koszt naprawy jeżeli można wiedzieć?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Poczytałem trochę na forum i jak inni koledzy piszą to wszystkie objawy spadły na alternator więc trzeba zrobić i tyle

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    Wyciągnąłem I włożyłem sam, regeneracja 250 zł w lokalnym serwisie alternatorow.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przypadlosc fiatowskich alternatorow. Padly diody prostownicze.
    Same diody sa tanie jak barszcz, ale robocizna jest dosc droga. Ceny regeneracji altkow wahają sie od ok. 300 do 600zl.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Bulka159 Zobacz post
    Wyciągnąłem I włożyłem sam,
    Bulka159 Udzielisz jakieś podpowiedzi i dobrej rady na temat demontażu alternatora ?
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    46
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2007
    A jak myślicie czy regulator napięcia mógł się spalić zamiast diód ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    Z tego co mi wiadomo i mówili mo w serwisie alternatorow, głównie w tych altkach padają właśnie mostki prostownice czyli diody.

    wychodzi prawie bez problemów od góry pomiędzy kielichem a silnikoem. Filtr z obudową trzeba wyjac, odpiac przewody paliwowe od kielicha. Sam alternator bodajże na 2 srubach nasadka torx ale nie pamiętam rozmiaru. Trochę gimnastyki i wychodzi. A i wystarczy pasek poluzowac, dostęp do śruby napinacze najlepiej kluczem kopytkowym chyba 15.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    46
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2007
    Znalazłem taki wpis na forum kolegi Krysiek '' Fakt do wymiany regulatora trzeba wyjąć alternator, ale nie wypina się półosi. Wyciągasz go górą, między ścianą grodziową a dzwonem nadkola, trzeba trochę się po gimnastykować czas na wyciągnięcie to góra 40 min. Sam to robiłem kilka razy.Życzę powodzenia.''

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/r...#ixzz4fkTbsbjp
    Ja sam jutro zobaczę i dam znać jak i co

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Dzięki za cenne wskazówki, co prawda u mnie altek jeszcze ładuje, ale wiedza przyda się na przyszłość
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Bulka159 Udzielisz jakieś podpowiedzi i dobrej rady na temat demontażu alternatora ?
    u mnie pęknięta była obudowa. Podjechałem do zakładu specjalizującego się w naprawach alternatorów i rozruszników, doliczyli mi do kosztu regeneracji 50 zł za montaż/demontaż.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przy zdemontowanym altku w cromie najlepiej zrobic komplet: wymienic mostek prostowniczy, regulator napiecia, szczotki i sprawdzic stan techniczny lozysk.

    Regulator napiecia wystepuje nawet chyba razem ze szczotkami.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Mialem to samo. Pech mnie spotkal w niemczech 260km od granicy. W slubicach wyjeli alt i poszedl do regeneracji. Koszt regeneracji 450 ale wymienili i mist prostowniczy i lozyska i wirnik. Glowna przyczyna u mnie bylo rozpadniete lozysko.

    Wysłane z Tapatalk
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo ciezko odpalić.
    Napisany przez Whois na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-11-2014, 10:30
  2. Brava 1.2 SX, nie można odpalić samochodu
    Napisany przez moszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 29-06-2014, 18:07
  3. Ciężko odpalić Maryśkę -> CODE <-
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-07-2012, 13:53
  4. Nie chce odpalić
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 03-06-2012, 23:20
  5. jak odpalić fiata
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-05-2010, 15:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl