Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    501
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010

    Nie dziala elektryczne sterowanie szyby kierowcy <CROMA>

    Jakiś czas temu przestało mi działać elektryczne sterowanie szybą w drzwiach kierowcy. Zaraz po tym, jak ruszyłem chciał opuścić szybę a usłyszałem tylko pyk i już nie ruszyła. Na zegarach zapalił się komunikat z błędem przepalonego bezpiecznika szyby. Od razu wydało mi się to dziwne ze względu na to iż przyciskając przycisk szyby słychać silniczek w obie strony. A bezpiecznik okazał się dobry. Wydaje mi się, iż ba wypadła z prowadnicy bądź coś w tym stylu. Przycisk działa. Silniczek też słychać w obu kierunkach. Dużo jest zabawy z rozbieraniem tapicerki, drzwi kierowcy?
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli słychać silniczek to pewnie coś mechanicznie padło...
    Czy zdjęcie boczka jest trudne... mi zajmuje chwilę ale mam już doświadczenie
    Należy pamiętać że są śruby na imbus pod klamką za zaślepką gumową jest jedna i dwie w podłokietniku po zdjęciu górnego panelu - tego obok przycisków. Do póki ich nie odkręcisz nic nie rób!!!
    Potem zdejmujesz ten czarny trujkacik z głośniczkiem na wysokości lusterek - na wciski i następnie od dołu podważasz boczek aby wyskoczył z zatrzasków.
    Boczek po tym jak zwolnisz z zatrzasków ma wyjść do góry. Odpinasz linkę od klamki i przewody od sterowania, podświetlenia drzwi, głośnika dolnego i już
    Możesz zacząć odkręcać blachę wewnętrzną zakrywającą wnętrze drzwi
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-09-2025 o 08:30
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ale przed zdjęciem blachy należy odpiąć szybę z podnośnika. Do tego są 2 gumowe rewizje. Ustawiając odpowiednio szybę zobaczysz zaczepy. Warto mieć taśmę klejącą, aby przykleić szybę, bo po wypięciu może spaść.
    Ale, nie wiem czy w tym wypadku trzeba demontować blachę, chyba nie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    501
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Sam proces zdejmowania boczka mniej więcej mam opanowany. Bardziej przeraża mnie to że po jego zdjęciu nic mi to nie da i będzie trzeba ściągać tą blachę bo za nią będzie problem który powoduje brać działania. Drzwi natomiast błąd pokazujący się na blacie dotyczący niedostępnego bezpiecznika szyby przedniej kierowcy. Silniczek na zapas mam. Obecnie pogoda nie sprzyja aby pod chmurą się za to zabrać i tak pewnie doczeka to do wiosny.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Zawaś Zobacz post
    Sam proces zdejmowania boczka mniej więcej mam opanowany. Bardziej przeraża mnie to że po jego zdjęciu nic mi to nie da i będzie trzeba ściągać tą blachę bo za nią będzie problem który powoduje brać działania. Drzwi natomiast błąd pokazujący się na blacie dotyczący niedostępnego bezpiecznika szyby przedniej kierowcy. Silniczek na zapas mam. Obecnie pogoda nie sprzyja aby pod chmurą się za to zabrać i tak pewnie doczeka to do wiosny.
    W Cromie musimy zawsze po odłączeniu akumulatora wykonać proces inicjalizacji szyb. Jeżeli u ciebie słychać silniczek a nic się nie dzieje to silniczek pracuje na biegu jałowym więc sterownik nie może wykryć max otwarcia i max zamknięcia szyb gdy następuje przeciążenie silnika. Prąd jest taki sam i w dodatku jest za mały więc ten opis o "bezpieczniku" zapewne z tego wynika. Sterownik nie potrafi zabezpieczyć szyby przed przyciśnięciem palców / skrajnymi położeniami szyby....

    No niestety jak nie rozbierzesz boczka i blachy to nie będziesz wiedział czy padła jakaś linka czy zębatka czy jeszcze coś innego... Ewentualnie kamerka/endoskop - może od strony tego trójkącika z głośniczkiem by weszła lub od dołu z odpływu wody z drzwi...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    501
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Programowanie szyb wykonywałem wielokrotnie o kojarzę OCB.
    W obecnej sytuacji dziwi mnie to że jeżeli jest to uszkodzenie mechaniczne o jakim piszesz a bezpiecznik mimo wszystko jest sprawny to błędu być nie powinno.
    Tak długo jak będę trzymał przycisk otwierania szyby, tak długo siilniczek będzie kręcił. A domykanie szyby to silniczek kręci tylko przez chwilę i się sam rozłącza.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Zawaś Zobacz post
    Programowanie szyb wykonywałem wielokrotnie o kojarzę OCB.
    W obecnej sytuacji dziwi mnie to że jeżeli jest to uszkodzenie mechaniczne o jakim piszesz a bezpiecznik mimo wszystko jest sprawny to błędu być nie powinno.
    Tak długo jak będę trzymał przycisk otwierania szyby, tak długo siilniczek będzie kręcił. A domykanie szyby to silniczek kręci tylko przez chwilę i się sam rozłącza.
    W Cromie nie ma czujników zamknięcia i otwarcia szyby. Wszystko realizuje się na podstawie pomiaru prądu/mocy jaki pobiera silnik od szyby przez sterownik w drzwiach. Więc jak słyszysz silnik i nic się nie dzieje to sterownik głupieje bo przy podnoszeniu szyby masz za mały prąd a przy zamknięciu szyby prąd powinien gwałtownie wzrosnąć bo zatrzymujesz silnik oporem a to się nie dzieje bo on ciągle kreci się w kółko na biegu jałowym bez obciążenia..
    Więc to że wyskakuje informacja o bezpieczniku dotyczy takiego a nie innego tłumaczenia tego błędu...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. sterowanie elektryczne lusterek
    Napisany przez clonowy na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-11-2025, 19:23
  2. szyby elektryczne
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-04-2016, 23:16
  3. [szyby] wolno chodzące elektryczne szyby
    Napisany przez murcin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-03-2013, 11:52
  4. wspomaganie elektryczne punto 2 nie dziala
    Napisany przez kantor73 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2012, 19:17
  5. elektryczne szyby
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2009, 17:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl