Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree8lubi to!

Temat: Mam MES-a, ale nie mam mocy, co teraz? [1.9 8v 120KM]  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL

    Lightbulb Mam MES-a, ale nie mam mocy, co teraz? [1.9 8v 120KM]

    Od ok. dwóch dni zauważyłem, ze nie ma mocy. To nie żadne wydajemisie, po prostu do 2k/2.5k nic się nie dzieje(but w podłodze, aż serce boli). Jakbym na klimie jechał, ale jeszcze bardziej.
    Już kiedyś tak miałem, gdy dziura na rułce od turba była(teraz zerknąłem, chyba ni ma, bo ruła nowa).
    Powiedzcie mi, jakie parametry mam kliknąć w MESie, i przetestować autko, byście potem zerknęli okiem fachowca, i zdiagnozowali mi bolączkę?
    Dodam że od długiego czasu odwlekam pocące się turbo, odkąd pamiętam uświniony silnik mam przy turbo, no ale moc była, i ciągnęło od samego dołu. :/
    Więc tak se wdrukowałem, ze to raczej turbo, no bo przeciez hamulce mi nie trzymają. xD
    Pomocy, plis, help.
    Do mechaniora pojadę, ale on jest starej szkoły, i w kąkutery nie umie. Chcę mu pomóc na starcie, zanim opiszę problem.
    Diesel 1.9 8v 120KM, 2008 FL
    kod 194AXB1B 02E
    Ostatnio edytowane przez el_homer ; 16-04-2024 o 20:50
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    576
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Przepływomierz, EGR jeżeli nie zaślepiony, ciśnienie turbo. Wszystkie wartości oczekiwane i rzeczywiste.
    Na początek wystarczy.
    el_homer lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    aha, bo zapomniałem, na tabliczce wybite 194AXB1B 02E, EGR zdaje się zaślepiony(?), DPF tez chyba nie ma(?).
    Kurde, w tych dwóch rzeczach właśnie zawsze matoł byłem, nie ogarniam a i nie wiem, jak jest w istocie. :/
    aha, te wszystkie rzeczy w zakładce Silnik pozaznaczać, rozumiem? i na wykresie jeździć, czy jakiś log wystarczy?
    mam nadzieję że log mi się zapisze. xD

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a i jeszcze jedno.
    dziś przejechałem kato>wawa i z powrotem. spalanie 5.4l w obydwie strony , i cały czas te 120/130 jechałem.
    no i nic nie dymi, nic nie puka. wydaje mi się, że świszczy cos czasem, jak z otwartym oknem przejadę wzdłuż ścian, ale wydech na plecionce też mam chyba do roboty, choć nie na już.
    nie odczuwa się tak bardzo tego braku mocy, gdy obroty sa powyżej 2k.
    natomiast ruszyć spod świateł, to jest naprawde inna bajka, niż do tej pory.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Przepływomierz, EGR jeżeli nie zaślepiony, ciśnienie turbo. Wszystkie wartości oczekiwane i rzeczywiste.
    Na początek wystarczy.
    kurde, w wykresy nie umiem, nie mam csv.
    mam nadzieję że log txt wystarczy.
    no i że parametry dobre kliknąłem.
    spakowałem zipem, bo przekroczyły limit lekko.
    post pod postem, niestety.
    croma.zip
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    576
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Choć bardzo nie lubie plików txt przeglądać, bo trzeba ślepić, to już specjalnie dla ciebie poświęciłem swoje stare oczy.
    Kłopot z EGR zauważyłem, ciągle 4% niezależnie czy stoisz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz, ciągle 4%.
    Delikatnie zbyt niskie ciśnienie doładowania, delikatnie, ale zawsze. U ciebie jest 0,1 mniej a raczej powinno być 0,1 więcej niż trzeba, wtedy croma pazur pokazuje.
    LM na wtryski nie zaszkodzi, bo o ile na jałowych jest tak na 4 to podczas przyspieszania się rozjeżdżają i osobiście wystawiłbym im wtedy 3-.

    Podsumowanie.
    EGR do weryfikacji (czyszczenie, czy sprawdzenie).
    Delikatnie za małe turbo połączone ze świstem, do weryfikacji dolot jak i samo turbo.
    LM na wtryski.

    Taka moja wstępna diagnoza, poczekaj może na @liseq jeszcze, to jest fachura z ekstraklasy, może zauważy coś więcej. Ale sądzę, że EGR robi największe zamieszanie w tym wypadku. Sterowanie jest, ale jego ciągłe 4% jest conajmniej dziwne. Od niego bym zaczął. A jeszcze lepiej jakbyś go wy### w cholerę.
    DPFa nie masz.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 17-04-2024 o 05:57
    el_homer lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    o panie! no i to jest wizyta u specjalisty!
    jednak co prywatnie, to prywatnie. xD
    dzięki piekne za wstepną diagnozę, już mi jasniej.
    z przyjemnością poczekam na opinię kolejnego eksperta, a tymczasem rozkminię, co dalej(no i co napisałes tu do mnie xD).
    teraz ide do tyrki, ale potem ogarnę, i dopytam szczegóły. ;P
    spróbuję naumić się wykres robic, wtedy csv wrzucę, o ile twoja wersja MES pozwoli importować z mojej.
    mam wersję 3.8 od Jego Ekscelencji MrRorry
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,441
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    W mojej ocenie masz wyprogramowany EGR więc zapewne zaślepiony blaszką a twoim problemem jest brak ciśnienia doładowania ( turbina pompuje ale nie wystarczająco )
    Możesz mieć uszkodzony intercooler, dziurę w wężu lub sama turbina się kończy. Umyj intercooler/turbinę/węże.... tam gdzie jest największy syf i zobacz czy się tam olej nie wydostaje. Jeżeli staniesz pod ścianą i słyszysz świst to jest to twój problem...
    el_homer lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Padł intercooler. Mialem to samo. Do mechaniora na wymiane.
    el_homer lubi to.
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    proszę csv z moich prób, ostatni ten z godz. 15, jest podczas niewielkiej przejażdżki.
    pozostałe są z pracy silnika na postoju.
    wszystkie panów posty biorę pod uwagę, a o efekcie(i kosztach) poinformuję niezwłocznie, w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia...
    nie no, jasne że tu napiszę co było.
    croma c s v.zip
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    576
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W mojej odpowiedzi nic sie nie zmieniło. Użyj czegoś na wtryski, bo pierwszy wygląda bardzo źle. Nadal uważam, że nieszczelność jest skoro świst słyszysz.
    el_homer lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    W mojej odpowiedzi nic sie nie zmieniło. Użyj czegoś na wtryski, bo pierwszy wygląda bardzo źle. Nadal uważam, że nieszczelność jest skoro świst słyszysz.
    co do świstu, to tez mi się tak wydaje, dziś z otwartym oknem pojeździłem, no to wyglada gorzej, niż ten wtrysk.
    sapie i świszczy jak WRC na OeSie.
    ten wtrysk tak juz ponad rok lata, poczeka.
    teraz to jest ważniejsze.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,441
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał el_homer Zobacz post
    co do świstu, to tez mi się tak wydaje, dziś z otwartym oknem pojeździłem, no to wyglada gorzej, niż ten wtrysk.
    sapie i świszczy jak WRC na OeSie.
    ten wtrysk tak juz ponad rok lata, poczeka.
    teraz to jest ważniejsze.
    Jak uszczelnisz dolot to możesz zrobić lub poprosić swojego mechanika aby zrobił test na przelew wtryskiwaczy. Może tylko uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu. Dodatki do czyszczenia sa OK ale pod warunkiem że wymieni się filtr paliwa przed ta operacją.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Filtr paliwa wymieniałem kilka tygodni temu, dodatki też były.
    Mechanik zdiagnozuje nieszczelność, zajmę się wtryskami.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    no mam chyba winowajcę. ale to jeszcze mały problem. problem jest kupić tą część.
    i tu wchodzicie wy, i dajecie link do sklepu, który to oferuje. xD
    20240430_150727.jpg
    dokładnie rok temu pisałem o tej rułce, bo cos mi nie grało, w tym wątku:
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...zdjecia-52043/
    a w tym wątku przed laty, była też o tym mowa:
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...lin-egr-35389/
    i faktycznie jest problem, moja złączka(do silnika 8v) ma po 10 karbowanek, te od wersji 16v mają kilkanascie(13?).
    w sklepie bieda znaleźć, używka wjedzie w ostateczności, jak nie dam rady zakupić nowej.
    jakies pomysły? spawać nie ma sensu, a i chyba technicznie nie do zrobienia, co?
    jaki numer OEM ma ta część? w eLearn nie ma żadnej wskazówki, epera przeglądam, i wychodzi że to złączka wychodząca z kolektora do chłodniczki spalin.
    obrazek z eper:
    https://www.pekidi.com/emaps?image=5...837&height=654
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Chyba z nowych to tylko cała chłodniczka NRF 48417


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 Mjet 120km, brak mocy, syczenie, kangur
    Napisany przez michal_par na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2018, 20:06
  2. Marea 1.6 zabrakło paliwa teraz nie ma mocy, kopci na biało
    Napisany przez Fr3sHu95 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-11-2017, 12:04
  3. Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES
    Napisany przez arturCT na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 14:22
  4. mało mocy na niskich obrotach po odpaleniu 1.9 120km MJ
    Napisany przez dejavu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2015, 10:07
  5. Nagły spadek mocy. Tylko Max 120km/h
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-08-2011, 13:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl