Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008

    Którędy pociągnąć kabel do akumlatora od kabiny?

    Witam, gdzie znajde jakiś otwór co by dostać sie kablem z kabiny do akumlatora? Myśle nad montażem małego subwoofera i potrzebowałbym to podłączyć bezpośrednio do aku a nie chce połowy auta rozebrać zanim znajde.
    Croma polift



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Cytat Napisał Rav3003 Zobacz post
    Witam, gdzie znajde jakiś otwór co by dostać sie kablem z kabiny do akumlatora? Myśle nad montażem małego subwoofera i potrzebowałbym to podłączyć bezpośrednio do aku a nie chce połowy auta rozebrać zanim znajde.
    Croma polift
    Nic nie przeciągaj. Sprawdź czy masz z tyłu po lewej stronie w bagażniku za tapicerką w okolicy lampki skrzynkę bezpieczników. W oryginalnej instalacji to stamtąd bierze się zasilanie pod subwoofer (mowa o fabrycznym subie). Ta skrzynka jest zasilana bezpośrednio z aku. Jeśli jej nie masz to bez przeciągania kabli +12V z akumulatora masz w skrzynce bezpieczników pod kierownicą. Dwie duże szare kostki z grubym czerwonym przewodem. To właśnie z jednej z tych kostek leci zasilanie tej skrzynki tylnej. Jeśli twoja croma ma bogatą wiazkę to z tej tylnej skrzynki po bezpieczniku wyprowadzona jest kostka zasilania fabrycznego subwoofera na prawą stronę bagażnika za tapicerką - też w okolicy lampki. Sprawdź, zanim będzie pruł pół auta.

    BTW Przy odrobinie szczęścia da radę na rynku wtórnym dokupić oryginalny subwoofer do cromy, a przyznam, że całkiem nieźle się spisuje z fabrycznym blaupunktem.
    Ostatnio edytowane przez manic ; 07-02-2019 o 20:52

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Dzięki za konkretne info! To byłaby super opcja gdyby nie trzeba było dostawać sie do aku, a chodzi właśnie nie o fabryczny subwoofer, głównie dlatego że ciężko o tą "odrobine szczęścia", jak zresztą z wieloma częściami do cromy. Niby ktoś ma na sprzedaż tu na forum, ale to chyba już dawno nie aktualne, a to byłoby najlepsze rozwiązanie bo nie zabrałoby miejsca w bagażniku stąd i tak planuje coś małego. Tak sie właśnie zastanawiałem czy ten oryginalny jakkolwiek daje rade, miałeś okazje słyszeć, bądź sam posiadasz? Ale do radia i tak musiałbym sie jakoś dostać czy to byłby oem czy jakiś uniwersalny sub 🤔

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Mam fabryczny sub. Dźwięk jest naprawdę OK. Nie jedna osoba była zaskoczona, że tak może grać fabryczne radio (mówię o blaupunkcie, bo nawigacje grają ciut gorzej), W fabrycznym rozwiązaniu jest tak, że z wiązki radia bierzesz tylko sterowanie włączeniem wzmacniacza (żółta kostka miniiso), reszte robi się wpinając się dodatkową fabryczną wiązką głośnikową pomiędzy głośniki i subwoofer (wpina się to w kostkę w prawym przednim słupku). Do tego zasilanie suba z miejsca o którym pisałem i wszystko.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Rozumiem. U mnie fabrycznie był blaupunkt ale zamieniłem na instant nav (czyli tą poliftową navi) gra ogólnie spoko ale cosik więcej basu fajnie byłoby mieć. No dobra, to wskazówki jakieś już mam, w sumie najważniejsze to to 12v z aku, bo przejrzałem oferty oem subów i takich brak, więc skłaniam sie ku jakiemuś "płaskiemu" subwooferowi, myśle że na moje potrzeby da rade. A takie coś właśnie potrzebuje zasilania, sygnału do włączania sie z radia, masy no i jakoś z głośnikami to połączyć chyba

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Nie pocieszę Cię ale instant gra kiepsko, subwoofer trochę zmienia ale w porównaniu z blaupunktem jest słabo. Po pierwsze jak masz instant to trzeba w MES wskazać subwoofer bo inaczej instant nie da sygnału sterującego +12V do włączenia wzmacniacza. Jak to się zrobi to niestety instant w połączeniu z fabrycznym subem sam dostosowuje equalizer do dźwięku jaki dostaje (menu equlizera zostaje wyszarzone i jedynie można zmienić bass). Da się co prawda zrobić pewien "myk" i oszukać instant, wziąć sterowanie +12V włączeniem wzmacniacza z innego miejsca i w MES ustawić tak jakby suba nie było, ale wtedy po pierwsze słychać charakterystyczne "puknięcie" po głośnikach przy każdym włączaniu instant, po drugie nawet "odblokowując" menu equalizera i tak jego ustawienia mają się nijak w stosunku do blaupunkta, jest po prostu słabo. Jak już się zdecydujesz na tą opcję to jest sposób by tych "puknięć" się pozbyć ale to już inny temat.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    A ja uważam inaczej. Blaupunkt to największy shit jaki mógł kiedykolwiek powstać i to tyczy się praktycznie wszystkich modeli.
    PS.Zapomniałem jeszcze o Philipsie. To też wielkie G

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    A ja uważam inaczej. Blaupunkt to największy shit jaki mógł kiedykolwiek powstać i to tyczy się praktycznie wszystkich modeli.
    PS.Zapomniałem jeszcze o Philipsie. To też wielkie G
    Ja porównuje do fabrycznych radii które były dostępne w cromie i do tego z fabrycznym subem. I blaupunkt gra najlepiej w stosunku do cn+ i instant nav.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    A ja uważam inaczej. Blaupunkt to największy shit jaki mógł kiedykolwiek powstać i to tyczy się praktycznie wszystkich modeli.
    PS.Zapomniałem jeszcze o Philipsie. To też wielkie G
    To przyznaj się z jakiego sprzętu Ty korzystasz?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Myślałem, że wszyscy wiedzą. W Cromie mam instant nav.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Rozumiem rozumiem, choć ja tak jak pisałem zamieniłem blaupunkta na instant nav ze względów głównie estetycznych, podoba mi sie decha z "nawigacją" 🙂 oraz po podmiance w sumie różnic w dźwięku nie usłyszałem, ale audiofilem nie jestem i to pewnie dlatego. Okej, super wskazówki, ale jak wyglada sytuacja kiedy mówimy o nieoryginalnym subwooferze bo już jestem w sumie zdecydowany na płaski aktywny subwoofer, albo wleci pod fotel, albo za tylną kanape, zobaczymy. Wtedy te problemy o których piszesz chyba omine, oraz w Mesie nic nie będe musiał kombinować? Dodam że ten subik będzie miał swój osobny pilocik do regulacji basu

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Kolega miał w cromie płaski i jakoś szału nie było.
    Teraz kupił zabudowę do koła zapasowego od Q7.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Taki mały to pewnie można podłączyć i pod instalację samochodu, tak jak to jest w przypadku fabrycznych rozwiązań.
    Jednak kiedy w grę wchodzi porządny wzmacniacz i porządny subwoofer to trzeba prowadzić porządną instalację bo tak to można doprowadzić tylko do pożaru. Wzmacniacz potrzebuje dużo prądu, a nawet bardzo dużo wtedy kiedy potrzeba łupnąć. Żeby nie było dużych spadków na wzmacniaczu to daje się często kondensator. Jak byłem młody to byłem fanem audio i zakładałem różne tam firmy, modele i zestawy-w BMW wsadziłem 8 tysi, a to było kilkanaście lat temu i wartość pieniądza była inna. Pod niedużym 4 kanałowym wzmacniaczem podłączonym pod zasilanie na kablu 3mm topiła mi się izolacja na nim. Pod porządny wzmak który robił dla subwoofera i do tego kanały były na mostku to zakładałem kable zasilające o grubości małego palca u dłoni.
    Chyba jednak te lata minęły i teraz przeważnie wystarcza mi to co jest fabrycznie

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1.9 jtdm AT
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Cinek1 Zobacz post
    Kolega miał w cromie płaski i jakoś szału nie było.
    Teraz kupił zabudowę do koła zapasowego od Q7.
    W sumie szału to ja nie oczekuje, chce poprostu żeby było więcej basu niż jest aktualnie i myśle że pod tym względem taki mnie zadowoli. Te rozwiązania w koło też są spoko, ale nie będe już kombinował.

    Voyager1 tak myślisz? W instrukcjach piszą ogólnie żeby zasilanie brać bezpośrednio z aku, no ale fakt faktem nie jest to nic dużego, mocnego. Głosnik 20cm, RZEKOMO 100w rms. Myślisz że wystarczy fabryczna instalacja o ile jakakolwiek jest puszczona w bagażniku? Co do reszty to wogóle nie ogarniam o czym piszesz 🤣 obce jest mi całe to karaldio i elektryka, mam inne auto "weekendowe" w którym jest dużo mocy, na moje ucho spoko audio, normalny subwoofer a tu ma być coś co miejsca nie zabierze a jakoś zagra

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Jest ktoś, kto jednak przeciągał nowy przewód zasilania do kabiny ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Się poci, się leje i takie tam, lamerskie zapytania.
    Napisany przez gkrz67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-12-2018, 11:59
  2. Kabel z komory silnika do wnętrza pojazdu. Którędy?
    Napisany przez macak na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-08-2016, 21:52
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2016, 11:12
  4. którędy kabel z komory silnika do wnętrza auta
    Napisany przez DŻIPEK na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-03-2016, 21:52
  5. [Brava] Któredy kabel zasilający od akumulatora do kabiny?
    Napisany przez SZOPENRAPU na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-01-2013, 23:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446ktoredy-pociagnac-kabel-do-akumlatora-od-kabiny-43705

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl